Jeg trenger hjelp….

Jeg har sovet lenge i dag. Klokka nærmet seg 7.30 før jeg småløp ut for å tisse. Vi er på hytta med utedoen langt nede i lia, og siden det var såpass langt på dag dro jeg på meg en halvlang genser mens jeg trippet gjennom stua på vei mot utgangsdøra. Kunne jo hende en hundelufter, fisker eller tidlig bærplukker kunne fått en litt vell heavy start på dagen hvis han rusla rolig oppover grusveien forbi hytta og så denne formfulle kjerringa komme springende i retning utedoen kun iført rosa crocs.

Vel inne igjen kastet jeg meg over mobilen. Gamle Gubben Grå har fiksa lader så jeg kan lade telefon på solcelleanlegget på hytta. Jeg er liksom litt desperat når telefon går tom for strøm.

Til min store overraskelse ser jeg at det er Kokkejævel som har inntatt bloggtoppen igjen. Jeg trodde ut fra innleggene til topp tre i går at jeg enten måtte skrive om plenklipping eller champagne. (Jeg håpet på plenklipping – for jeg har ikke mye peiling på champagne.)

Spent åpner jeg Kokkejævel sitt siste innlegg og leser…. Og det er da jeg kommer til at jeg trenger hjelp, virkelig hjelp.

For i likhet med at synet av denne kjerringa i nettoen flakkende av sted mot utedoen ville satt varige spør i et sårbart sinn, har bildet av Kokkejævel sitt blekfete underliv kun iført tettsittende  rekeboxer samme effekt.

Jeg ser desperat mot treliteren med rødvin som står på stuebordet, men her nå sterkere saker til. Jeg reiser meg raskt og tar to raske skritt mot hjørneskapet. Jeg drikker aldri sprit, bestemte meg for det etter et akkevittlag – jeg mener rakefisklag -for mange år siden. Men nå, nå føler jeg for en sterk whisky lenge før kirketid

Gamle Gubben Grå får meg på andre tanker. Dytter meg vennlig, men bestemt ned på Budalstolen og henter en rykende varm kopp kaffe til meg.

Kaffen har den beroligende virkningen jeg søker, og etter et par kopper klarer jeg å klikke inn igjen på Kokkejævels innlegg. Neste gang Kokken, merker du innlegget med sterke scener! så en stakkar kan være litt forberedt.

En av blodfansen ti Kokkejævel har tatt turen til Alta og ringte på døra der midt i pizzalaginga lørdagskveld. Det er visst sånn som skjer hele tiden, knapt verdt å nevne. Og skulle Kokkejævel skrevet om alle gavene han fikk fra følgerne sine, hadde han knapt hatt tid til annet. Han prøver i det minste å gi de fleste en personlig takk.

Stemmer sikkert. Selv jeg har sendt gave til Kokkejævel. En glassfugl med  en spesiell historie. Lurer på om den lever lenger, eller om Kokkejævel har smadret den i tusen biter. Jeg vet jo at han ikke er så glad i meg…

Det er sjelden denne kjerringa får pakker i posten eller levert på døra fra fanskaren. Så for meg ville det garantert blitt omtalt på blogg. Jeg vant påskepynt fra Vibbedille  og det ble jeg utrolig glad for som dere kan lese i innlegget Jeg vant!!!!  Og så regner jeg med at mine to gratise reklameinnlegg for boka til Kokkejævel Offerrollen kler deg ikke… og Det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på…..snart vil gi meg ei signert bok i postkassa. Men ellers har det vært lite med pakker. Ikke det at jeg klager, altså.

For når jeg skal være 100% ærlig. Og dere som leser bloggen min vet at jeg pleier å være nettopp det. Noen ganger muligens litt for ærlig. Ja så vet jeg ikke om jeg har så veldig lyst på ei truse full av reker. Jeg viser Gamle Gubben Grå bilde av rekeboxeren til Kokkejævel og spør om han ville ha brukt den hvis han hadde fått en slik i posten. Han ville ikke det.

Vel, Kokkejævel ble glad for gaven sin. Det er det viktigste. Giveren sydde gaven ned tanke på han. Det var en fin ting å gjøre. Når Kokkejævel er glad, er jeg glad.

Jeg hører kaffekjelen fløyter ute i kjøkkenkroken.  Det er bra! Jeg sveipa nok en gang innom Kokkejævels innlegg for å se om det var noe mer jeg måtte kommentere, og fikk på nytt et glimt av Kokkejævels underliv og rekeboxer.  Jeg trenger mere kaffe, og det fort!!!

 

22 kommentarer
    1. Hehehe 😀
      Jeg ser det for meg, deg på desperat jakt etter whiskey for å døyve smerten 🙂
      Men jeg har ikke sett det innlegget til kokken, så jeg kan ikke si hvordan jeg selv ville ha reagert. Men mest sannsynlig med den vanlige stoiske roen jeg er i besittelse av når det gjelder sånne kinky greier 😉
      Artig med litt show, det er jo helg 🙂 Nyt helgen videre flotte du, med kaffe, vin eller whiskey ♥

    2. God morgen…
      Herlig og du tror jeg tar meg en kaffe til jeg å….Måtte jo klikke på dette rekeinnlegget!
      Kanskje du får en kokketruse i posten snart. Men bilde av kokken selv! Det hadde vært noe å fart ned mot utedoen på hytta med…

      1. Sterk kost en tidlig søndag morgen. Og til de som måtte lese dette. Skal jeg ha truse med bilde av en kokk, må det bli bilde av min kokk. Altså Gamle Gubben Grå.

    3. Herlig lesing på en søndag morgen 🙂
      Siden eg ikkje har behov for å se noen i rekeboxer tar eg deg på ordet,
      tror muligens Ali sin nye boxer med tiger er noen hakk bedre 🙂
      Kos deg og NYYYT dagen på hytta, hold deg til kaffi, morgendagen blir jo så mye bedre da 🙂

      Go`klem Vibbedille 🙂

      1. Tror Ali i tigerboxer er bedre enn kokken i en bøker full av kokte reker. Og det blir nok kaffe jeg får holde meg til i dag. Skal snart kjørte hjem fra fjellet. Jobben venter i morgen.

    4. Du skriver som alltid knakende godt! Sikkert veldig godt ment fra hun som sydde disse plaggene, men jeg fikk sterke assosiasjoner til illeluktende underliv fra min tid i hjemmesykepleien, en gang i forrige århundre.
      Fikk en annen assosiasjon også, til det lille landsens kirkesogn som hadde fått ny prest. En ung og kjekk utgave av arten. Alle enker og middelaldrende jomfruer svermet rundt ham, og visste ikke hva godt de kunne gjøre, der de kom med blomster, varme middagsretter og hjemmestrikkede sokker og skjerf til ham. En av damene hadde sågar sydd en underbukse, der hun med sirlige sting hadde brodert rundt gylfen: Velsignet være din inngang og din utgang.

      1. Jeg tenkte og på reker, lukt og underliv men ville ikke servere folk det midt i søndagsfrokosten. Giveren gledet Kokkejævel. Det er det viktigste!! Omtenksomme givere tilpasser gaven til mottakeren.
        Historien om nypresten fikk meg til å trekke på smilebåndet. Ha en fin søndag!

    5. Reker = lukt av uvasket underliv for meg også, etter år med vask av “jur og rumpestell”! Og en truse med rekemønster…..vel, vel.
      Morsomt innlegg da, blir nok IKKE å se innom Kokkejævel idag! 😀

      Ha en god søndag 🙂

    6. Hehehe… Jeg må bare flire av disse innleggene dine altså😂
      Jeg ser for meg doturen og sjokket da du du ser trusa til kokken😊
      Har ikke lest innlegget hans. Kanskje jeg må det. Nå er jeg jo godt forberedt før jeg klikker meg inn i tilfelle 😁

    7. Man vet aldri hva som kan dukke opp i skogen, så greit med ikke KUN crocs, hehe. Ellers synes jeg Kokkejævel absolutt kan sende deg et signert eksemplar av boka, for med dette innlegget kan det bli flere klikk på han (er fristet, men holder meg unna, tror jeg…). Kjekt med solcellelading, – går greit med sånn kontakt og lader som i bilen. 🙂

      1. Veien forbi hytta her er hovedvei opp til relativt mange hytter og også til mange av turområdene. Ja. Skikkelig kjekt med lader. Bruker den samme som i bilen. Trengte bare en duppeditt i midten.

    8. Var sterke scener i morges da man så rekeundertøyet, men det var jo godt ment i fra en kvinnelig fans. Hun kan i alle fall sy.
      Herlig den der broderte setningen Velsignet være din inngang og din utgang.Må ha meg litt kaffe.

    9. Det er et stort marked ute i den store vide verden for brukte dametruser med tredagers rekeduft. Ikke sikker på brukteherretrusemarkedet. Men så klart, med + – 30 000 damefans kan det bli suksess. Mener at Sputnink i sine glansdager solgte titusenvis truser med Sputnik logo, uten å vise navleloa, og ikke var de brukt heller. Så ja, tenker jeg, garantert suksess. Opphavsrettighets kvinnen må så klart få royalties .. enda en gang applaus til deg, du har en god satire penn 😅

    10. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg utsetter meg for blodige Q-tips, balle-brukt hanske med Inotyol, reketruser og pinlige beskrivelser av kokkens aktiviteter i senga. Men det er vel kanskje derfor han har så mange lesere, lett å bli fascinert av en sånn mangel på grenser. Det hadde vært lurt å ta bilde av den trusa uten at den var på kroppen.

      Morsomt konsept å skrive innlegg basert på dagens førsteplass på lista. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg