Kjenner at jeg lever..

I dag da jeg våknet måtte jeg nærmest bryte meg ut av senga, Det er en del kroppsdeler som skriker litt i dag. Ble litt mye bøy og tøy og en del skritt på skittelleren i går, men du hvor fornøyd jeg var da jeg krøp til køys litt før klokka 23. Skikkelig fornøyd med dagens innsats.

Jeg startet dagen i går med å gå et par kilometers tur med Charlie Chihuahua før jeg satte i gang med å  rive en vegg. 
Det blir litt bruk av både rå muskelkraft og litt bøy og tøy når man river vegger, eller isoporstukatur da. Rett skal være rett.

Senere på dagen tok jeg en tur i skogen og plukket meg en stor bukett røsslyng.  Den lyser så bra opp på bordet her nå. Det skal ikke så mye til for å få meg til å føle glede. En sølvbolle med røsslyng gjør nytten og sprer glede hos meg.
Det blir litt bøy og tøy også når man plukker lyng.

Etter denne skogsturen slang jeg meg på sofaen og ringte Datteren for å høre hvordan det sto til med henne. Vi kom som så ofte før inn på temaet kosthold og blant annet blåbær.  Vi ble enige om at vi måtte ta en blåbærtur “en dag”.
Siden det sjelden er langt fra tanke til handling både hos Datteren og meg så befant vi oss ute i skogen på blåbærtur innen det var gått en time.

Å du hvor mye blåbær det var!!!
Vi plukket i halvannen time. Gikk maks 200 meter fra bilen og hadde vel 3 liter blåbær med oss hjem.
Datteren brukte blåbærplukker og fikk mest, men det ble en fin boks friske blåbær å putte i fryseren her og.
Matauk, hyggelig mor-datter-tid og litt mer trim i form av bøy og tøy. Rene kinderegget!
Datteren var så fornøyd med “fangsten” at jeg regner med at jeg kan få henne med på flere bærturer.

Etter blåbærturen ble Datteren med hjem til oss. Hun hadde lyst til å låne Charlie Chihuahua et par dager.
Da vi kom hjem til Drømmehuset var Gamle Gubben Grå i god gang med middagslaging, og Datteren takket ja til litt middag før hun og Charlie Chihuahua dro hjem.

Når kvelden gikk over i natt var jeg rimelig fornøyd med dagen.  Jeg hadde fått gjort en god del, kost meg med familien og atpåtil “trimmet”. For det er ikke å stikke under en stol at jeg virkelig kjente at jeg har brukt kroppen. Det var godt å legge seg i går kveld, og det beste av alt; Jeg hadde dyna mi helt for meg selv. Ingen halvfet chihuahua som ligger oppe på dyna mi og breier seg.

Plassen på bloggtopplista derimot er ikke noe å være fornøyd med. Jeg er fremdeles på 12. plass og har enda færre sidevisninger enn i går. “Hus og hjem” trakk ikke en storm av lesere.
I dag har jeg en ny plan.
I dag skal jeg skrive om mat. Hele 3 av de 11 over meg på bloggtopplista i dag har innlegg om mat. Så når jeg senere i dag setter i gang med å lage Lammegryte med Afrikanske smaker skal jeg passe på og dele både oppskrift og bilder med dere.
Så følg med, følg med.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg