Kjerringa nå og som skjønnhetsblogger

Noe som er smart for alle, og spesielt for oss med diabetes, er å ta skikkelig vare på føttene våre. Fastlegen er nøye med å understreke det. Han vet jeg har planer om å bli hundre, og at jeg har lyst til å fortsette å rusle rundt. Da har du vel lyst til å beholde beina dine og? spør han, og vet at jeg er ei kjerring som tåler direkte tale.
Selvsagt har jeg lyst til å beholde beina, begge to helst. Vel er jeg litt oppgitt over det med all titanen som verker og er vondt og hovner opp når jeg belaster det litt for mye, men likevel har jeg ikke lyst til å kvitte meg med det. Det er ikke perfekt, men det fungerer til mitt bruk.
Eller, det gjør det kanskje ikke. Hadde beinet og resten av kjerring-kroppen fungert optimalt hadde ikke jeg vært utenfor arbeidslivet. Men livet har lært meg at det er bedre å avfinne seg med slik ting er og gjøre det beste ut av det i stedet for å sitte og sutre over alt som ikke er bra og hvor grusomt livet mitt er.

Nok om det. Det var liksom skjønnhet det her skulle handle om. Kanskje mer velvære og helse enn fornuft når jeg tenker meg om. Noen ganger går slike ting litt i hverandre.
I dag etter å ha gått tur med hundene og vasket kjellertrappa pluss litt annet husarbeid var ryggen vond og ankelen på det beinet med titan hovent og vondt. Det var på tide med en strekk med beina høyt og ryggen plan.
Hva passer vel da bedre ennå plassere føttene i to poser med fot-peeling samtidig?

Hvis du ikke har prøvd Baby-Feet før anbefaler jeg deg å prøve det. Føttene plasseres i to poser med fot-peeling en times tid, så tar du og vasker føttene godt, og etter et par tre dager begynner døde hudceller og gammel hæl-træl å flasse av.
Det er jo godt å gi føttene litt omtanke og pleie samt friske de opp litt etter en lang vinter innestengt i alt fra raggsokker til piggsko. Nå skal vi jo snart ut å sprade med lakkerte tær i sandaler.

 

12 kommentarer
    1. Her skjønner jeg jo ut i fra beskrivelsen av at behandlingen utføres i form av at et slags poser infisert med det respektive produktet skal tas på beina, at det her er snakk om en såkaldt kjemisk peeling- og derav ikke en peeling-scrub. – Og siden kjemisk peeling er synonymt med hva som vel på godt norsk er best kjent som a-vitaminsyre eller hyaluronsyre, kombinert med en effekt så åpenbar at den er synlig i det den ‘peak’er 1-3 dgr etter behandlingen, så våknet den gamle hudterapauten i meg til liv! Det hele koker rett og slett ned til den angitte prosentandelen av den respektive syren som er innbakt i det her produktet!??
      Er denne konsentrasjonen av en slik størrelsesorden det gis inntrykk av i innlegget, kan det brått bli snakk om et julegavemottak noe grassalt på forskudd her *hehe* 😀

      1. Det der skjønte jeg ikke så mye av. Men det er helt klart snakk om en kjemisk peeling. Plastsokker fylt med ett eller annet som løser opp døde hudceller .
        Her er innholdsfortegnelsen :
        Water, alcohol, isopropyl alcohol, lactic acid, glycolic acid, arginine, fragrance, butylene, glycol, peg-60 hydrogenated castor oil, glucose, o-cymen-5-ol, citric acid, malic acid, citrus aurantium dulcis oil, citrus grandis peel oil, dipotassium glycyrrhizate, Cymbopogon schoenanthus oil, nasturtium officinale extract, arctium lappa root extract, Saponaria officinalis leaf extract, hedera helix extract, salvia officinalis leaf extract, citrus limon fruit extract, clematis vitalba leaf extract, spiraea ulmaria flower extract, equisetum arvense extract, focus vesiculosus extract, chamomilla recutita flower extract, camellia sinensis leaf extract, houttuynia cordata extract, phenoxyethanol, hydroxyethanol, hydroxyethylcellulose, salicylic acid

    2. Hørt folk pratet om dette. Topp å gjøre…Og som du sier…Etter en lang vinter så blir det litt skavanker her og der og
      dere som har diabetes så er det veldig viktig. Sår som ikke gror er skummelt..

      1. Ja, fotpleie er viktig for alle, men spesielt for oss med diabetes. Nå er Datteren fotterapeut, så føttene mine er i de beste hender. Men litt egenpleie gjør alltid godt.

    3. Jeg har noe slikt liggende som jeg skal prøve. viktig å ta vare på føttene ja 🥰 og spesielt når man har diabetes
      mitt problem er psoriasis på føttene…. smører hver dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg