Kjerringa prøver seg som “kunstner”…

Som de som leser bloggen min jevnlig kanskje husker fant jeg en skatt på finn.no for et par uker siden. En kasse full av blader fra 1950-tallet.  Jeg har kost meg med å bla gjennom mange av bladene. Klippet ut nostalgiske annonser og annet som er gøy å ta vare på. Er langt fra ferdig. Har vel mellom 20 og 30 igjen.  Som dere skjønner, var det en stor skatt. Bladene i seg selv lukter litt kjeller. Liggende i en kasse gleder de ingen, eller svært få.
Muligmange vil mene at det er helligbrøde å klippe i disse bladene. At de har verdi som hele.  Mulig det, noen blir spart. Har plukket ut et påskenummer som skal få være med på hytta. Påske, hytte og gamle ukeblader, det hører liksom sammen.

I dag satt jeg meg ned med utklippene. Jeg lagde 8 kort som ble lagt i kort- esken.  Så har jeg kort til fødselsdager og andre merkedager.
Så tok jeg for meg ett lerret, og mase annonser.  Limte tett i tett. Hadde i tankene at det var farsdag til neste helg.  Så det var annonser som snakket til det maskuline som ble limt fast på lerretet. , Barberkrem, Tempo moped, barberblad, hår-krem og selvsagt sigaretter.  Ikke for å skryte, men jeg ble ganske fornøyd med resultatet.

Når bildet var ferdig, tok jeg et bilde av det og la det ut på en salgsside på fb.  Jeg ar haugevis av annonser, mange gode ideer. Ville sjekke markedet.  Og gjerne tjene noen kroner.
Første “kunstverk ble solgt i løpet av ett par timer.  Gikk til en fyr på jobben.

Han skulle ha det i garasjen.  Først ble jeg litt snurt.  Kunsten min i garasjen!!  Jeg så for meg garasjen vår. Et sted hvor vi har stuet bort alt annet enn bilene. De står ute. Garasjer for meg er steder man gjemmer det man egentlig burde ha kasta.  (Eller rettere sagt, stedet Gamle Gubben Grå gjemmer vekk ting jeg egentlig har kasta….)
Men så kom jeg på at denne kollegaen er utrolig glad i bilen sin, og at garasjen hans har innrammede bilder av tidligere biler(?) og andre Volvoer på veggene.  At dette er en slik fyr som drar på ferie til Volvofabrikken.  Og som aldri drar noe sted med bil uten å ha med seg poleringsutstyr og lakk-rens.
Så så lenge han punger ut med litt hard valuta er det greit at kunstverket mitt blir plassert i garasjen.

Er det flere som har en garasjevegg eller vaskeromsvegg som kunne trenge litt kjerringkunst er det bare å skrike ut. Gi meg i så fal gjerne et tips om tema.

1 kommentar
    1. Helt fantastisk idé 👌💕

      Tips til tema:
      -Reklame for vaskemidler ol. til vaskeromsveggen
      -Gamle oppskrifter til kjøkkenveggen
      -Reklame for bakervarer til kjøkkenveggen
      -Reklame for hobbyartikler til kontorveggen

      Lykke til med kunsten, en veldig bra idé 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg