Kom deg til Hoftepluss

Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen, og jeg dalte straks ned til en 45. plass.  Den mannen gir meg bad karma.

Som alle selvstendig næringsdrivende går Kokkejævel usikre tider i møte.  Stenging av bedrifter og tap av inntekter over lengre tid, uker kanskje måneder kan gi noen og en hver søvnløse netter og vondt i magen.  Regjeringa kommer med krisepakker, men vil de ha ønsket virkning også for de små bedriftene? Jeg forstår at usikkerheten er stor.

Jeg arbeider som kjent i helsevesenet. Og for oss er det ikke snakk om permitteringer, heller tvert i mot. I dag skal vi drøfte oppheving av diverse arbeidstidsbestemmelser, inndraing av ferie osv.  Alt ligger til rette for ekstremt mye arbeid for de som holder seg friske og karantenefri.  Også innen mitt felt går vi usikre tider i møte.  Vil vi klare å stå i stormen i dager, uker og måneder? Vi er bare i startfasen.

Kokkejævel ønsker å sikre likviditeten.  Sikre å ha en buffer gjennom denne perioden og selger nå ut varebeholdningen i firmaet sitt med store avslag.   Og folkens, jeg håper hamsterne som bor i Alta og området rundt kjenner sin besøkelsestid.  For her kan du legge grunnlaget for Luksuskarantene….. slik jeg anbefalte i går.
Det må da være bedre å fråtse i tørka reinhjerte, reinsdyrkjøtt og elgkjøtt enn å tygge på tørkerull og dopapir.
Det må da være bedre med finnbiff, lapskaus, rotmos og annet snadder fra Kokkejævels kjøkken enn å spise Joikakaker og Spetti på boks.
Røkt laks, håndstekte fiskekaker, og klippfisk fra Kranes må da friste mer enn ferdigpizza eller tomatsuppe fra pose.
Røkt kokt reinsdyrstek, sjokolade fra Skokolade- Camilla, spekepølser, …   Jeg kunne ramse opp i fleng.  Så bor dui nærheten, kom deg til Alta.  Hjelp Kokkejævel å sikre likviditeten, og sikre deg noen godbiter og kose deg med hvis du skulle havne i karantene. (Hvis du alt er i karantene, sender du naboen eller noen andre.)

jeg skulle tatt turen til Alta selv hadde jeg bodd nærmere.  Men slik jeg har forstått det ville jeg som kommer fra Viken havne i karantene straks jeg kryssa polarsirkelen.

1 kommentar
    1. Jeg har venner i Alta, så kanskje jeg skulle bedt dem handle og sende…hehehe 🙂 Neida, tror nok jeg klarer meg uten reinsdyrhjerte og sånt. Jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle tilberede det engang 😉
      Høres ut til at du går svært hektiske tider i møte i alle fall, og jeg misunner deg ikke. Men heier på deg som er i en av Norges viktigste jobber. Det er jo flere å heie på, flere yrkesgrupper. Mens vi andre får sitte hjemme og beundre og krysse fingrene for at dette her går bra ♥
      En hektisk og skummel tid, men ønsker deg en så fin dag som mulig ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg