La oss bruke makta vår…….

Stine Skoli bruker bloggen sin, påvirkningsmakten sin, til å promotere lekebiler.  Det har hun holdt på med en ukes tid. Men bloggkonseptet kan brukes til langt viktigere ting enn å få opp salget av leker.

Blås i ukesmenyen fra Mat fra bunnen. Den er gammelt nytt den og. Det samme er Ida Wulff sitt innlegg. Bruk ikke tid på dem.
Monica Vederhus har det bra, og det samme har Doc og Dask. Ja hvis hun klarer å skjerme seg for trekk.
Jeg er litt mer bekymret for Kokkejævel. Men kjenner jeg han rett er han ikke mottakelig for gode råd fra meg, så jeg lar han kose seg med ølen sin i fred i helga.

Hva koster rettferdighet? spør Vibbedille
Svaret mitt på det spørsmålet er En hel haug med hardt arbeid.

Mamma på hjul står midt i det harde arbeidet nå.  Hun kjemper sin livs kamp. Da snakker jeg ikke om kampen mot sykdommen ALS som tar fra henne funksjon etter funksjon. Nei, den kampen som for tiden tar alt av Vivian sine krefter og tid er kampen mot Bergen kommune. Kampen for å få leve et mest mulig vanlig familieliv den tiden hun har igjen. Kampen mot en kommune som sparker et menneske som alt ligger nede.

I dag vil jeg bruke min blogg og min påvirkningsmakt til å hjelpe Vivian i den kampen.  Jeg håper å påvirke deg til også å bidra på din måte.

Jeg vet at vi er mange som hjelper Vivian i kampen.  Men jeg vet og at mange når de leser slike historier sitter og føler på hjelpeløshet.  De ser urettferdigheten. De har så lyst til å hjelpe, men de vet ikke hvordan. Hva kan lille jeg gjøre mot en stor organisasjon som Bergen kommune?

Skal man sloss mot en kommune, trenger en fort profesjonell hjelp.  Det er derfor startet en spleis som skal gi Vivian og familien økonomisk hjelp slik at de kan bruke advokat i sin kamp.

Å bidra i denne spleisen er en god måte å hjelpe Vivian i hennes kamp. Så kan advokaten på en profesjonell måte føre den kampen Vivian til nå har ført med å skrive mail til øynene blir såre. Kanskje advokaten vil få mer svar enn det Vivian har fått.

Vil du gjerne bidra mer? Gjøre noe konkret?
Spre informasjon om spleisen og oppfordr andre til å delta.
Akkurat nå er det 41.000 kroner på den spleisen. Det er mange penger. Men gjennomsnittsprisen for en toppadvokat er over 6.250 kr i timen. (Finansavisen 2020)  La oss bidra til at Mamma på hjul og familien hennes har råd til å velge en virkelig god advokat.

Hva koster rettferdighet spør Vibbedille.  La oss snu på spørsmålet.  Hva koster urettferdighet?  Det føles ikke riktig at det er Vivian og hennes familie som skal bære kostnaden for kommunens dårlige behandling.
Sånn rent praktisk, økonomisk vil jeg tro at hvis saken til Vivian havner i rettssystemet vil kommunen fort bli dømt til å betale Vivian sine saksomkostninger.
Men det er ikke alle kostnader som kan måles i kroner og ører.
La oss bidra til at Bergen kommune må betale for den urettferdigheten de praktiserer

Jeg vet noe om å sloss mot systemer. Jeg vet noe om hvordan store organisasjoner som kommuner tenker.
Noe av det man frykter mest er negativ omtale.
Negativ omtale i riksdekkende medier blir i de fleste slike organisasjoner tolket som en større negativ risiko enn at ansatte blir skadet eller drept.

Så la oss spre Vivians historie så mye vi kan. Skriv om hvordan Vivian blir behandlet på din egen blogg. Del innlegg fra Mamma på hjul sin blogg på sosiale medier.  La dette bli det alle snakker om.  Øk trykket på Bergen kommune.

La oss bruke makta vår til å være med å endre livssituasjonen til Vivian.  Jeg tror vi kan klare det hvis vi alle bidrar på hver vår måte.

7 kommentarer

Siste innlegg