Lette etter havet….

I går var vi på ski. Det kan du lese om her. I dag ville jeg ha mer vår, og jeg drømte om tur til havet. Vi har lite med hav på Ringerike. Så først hadde jeg planer om å “narre” med meg Gamle Gubben Grå til Sandvika og gå tur på Kadettangen eller Høvikodden, men etter å ha sjekka et par webkamera så det ut som om det var nok av id og snø også i Indre Oslofjord. Langt fra så vårlig som jeg hadde trodd.

Gubben foreslo at vi kunne reise til Steinsfjorden. Jeg så litt undrende på han. Vi var ute his Høvdingen på fredag. Han bor innerst i Steinsfjorden. Vi så folk som kita på isen på Steinsfjorden. Trodde han den isen hadde gått nå, slik at jeg kunne sitte å se ut over en glitrende blå havflate? Det var hav, eller i det minste blått vann jeg ville se. Ikke endeløse flater med is og snø.

Så da ble det tur elvelangs. Vi tok med kaffe og rastet på Gladrvedt brygge. Det var godt å sitte der i sola, drikke kaffe, se ut over elva og på folk som gikk forbi. Ja, og på alt fuglelivet.

På andre siden av elva ligger Hønefoss kirke. Et omstridt bygg, men jeg synes fremdeles den er fin.

En enslig sommerfugl gir muligens ikke sommer. Men den skapte glede da den dukket opp og satte seg på kaffekoppen til Gamle Gubben Grå. Jeg rakk ikke å ta bilde av den før den flyttet seg  over til sekken vår.

Det gamle brukaret til gamlebrua har blitt en fin installasjon her nede ved brygga.

Bak brygga ligger Riddergården. Et museumsområde man håper å få utviklet litt mer. Hva og hvordan er det nok delte meninger om.

I dag ble det en liten byvandring og jeg fikk sett blått hav vann.

4 kommentarer
    1. Nydelig påskevær!🤩🌞
      Jeg hadde blitt overlykkelig hvis jeg hadde fått øye på en sommerfugl her.🥰
      De dukker nok ikke opp på lenge enda.🙈
      Ha en fin kveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg