Litt annet å gjøre enn å blogge…

Sommer og helg.  Det har liksom vært nok annet å ta seg til enn å skrive blogginnlegg.
I går var det lørdag. For oss er det dagen vi liksom styler Drømmehuset for helga.  Blir vi ferdig med gulvvask og alt jeg mener må gjøres før dagen blir kveld drar vi til byen og drikker kaffe-latte.
I går sto det litt av hvert på lista, og jeg måtte bli ferdig før 15. Rakk jeg ikke det, sa jeg til meg selv og Gamle Gubben Grå; fikk jeg ikke dra på polet å kjøpe vin til middagen.  Vi skulle ha Carpaccio.  Jeg ønsket meg en rose’ vin til den retten.  Det var lite tid til å sitte å blogge skulle jeg få ønsket mitt oppfylt. Så tastatur ble byttet ut med vaskefille og malingspensel.

Vi rakk det!
Kaffe-latte på torget ble det og, og iskrem!  Skikkelig lørdagsstemning.
Ei venninne kom bort til oss på torget og vi fikk oss en hyggelig prat. Kan det bli mer lørdag enn det?

Vel hjemme tok jeg og gikk en litt lengre tur med Charlie Chihuahua mens Gamle Gubben Grå laget middag.
Carpaccio, folkens, finnes det noe bedre en lat sommerkveld?
Rått kjøtt av okseindrefilet i løvtynne skiver, rucola-salat, parmesan, pinjekjerner og en basilikum-vinangraite.
Vi spiste retten første gang i Cannes, og det ble raskt en av våre yndlingsretter. Lenge siden vi har hatt det nå.  Det var utrolig godt.

Etter middag tok vi med oss vinglasset ut på terrassen, ble sittende der i lavmælt samtale om alt og ingenting bare oss to til klokka bikka midnatt. Det siste jeg tenkte på var å bytte ut samtalen med tastatur og blogginnlegg. Jeg vet hva som er viktig for meg i livet.

I dag har dagen bare gått, sov litt lenge, frokost med varme rundstykker. Kan ikke spise mens jeg sitter og skriver. har ny PC og den har jeg ikke lyst til å ha full av brødsmuler og kaviar. Ikke blå-mugg-ost heller.
Charlie Chihuahua trengte en tur ut, og sånn har dagen fortsatt.

Men nå, etter å ha høstet de første tomatene fra plantene på terrassen og spist brødskive med egendyrket tomat og majones fikk jeg lyst til å sette meg ved tastaturet og knotte ned et innlegg om alt og ingenting.

 

6 kommentarer
    1. Nei det finnes så mye å finne på og gjøre og rekke – og blogging kommer liksom litt innimellom alt 🙂 Bare kos med blogg – det er ikke noe stress 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg