Litt hummer til aftens…

Gamle Gubben Grå og jeg kan selvfølgelig ikke ha på oss at vi er slike som går på Burger-King når vi skal kose oss en lørdagskveld.  Innlegget Gamle Gubben Grå og kjerringa drar på Burger.King var selvsagt mest for å underholde på blogg. Her i Drømmehuset går det kun i det beste, og kveldskosen vår i kveld var hummer.

Desverre var det min tur for å stå for tilberedningen.

Den første utfordringen kom da jeg fikk åpnet hummeren. Hvor er Paven? Jeg har vel aldri vært under panseret på en hummer før. Og selv om en hummer egentlig bare er en forvokst ferskvannskreps kjente jeg ikke helt igjen anatomien.

Godt da å rope på litt assistanse fra en faglært kokk med mange års erfaring.

Å dele opp hummeren i passende biter gikk lekende lett.

Panering, (er det ikke det det heter når man vender det i mel?) og frityrsteking er ikke noe som egner seg for fotografering. Alt jeg fikk tatt bilde av var damp på linsa.

Ikke tok jeg bilder mens jeg hakket opp vårløk, ingefær, chili og hvitløk heller. Men dette ble stekt i sesamolje sammen med hummerbitene. Så helte jeg på en blanding av sherry og soyasaus og serverte med kokt ris.

Drikken i glasset er “Balholm sprudlende Margareth” en alkoholfri fruktdrikk fra Balestrand med deilig smak av eple og rabarbra.

Skikkelig lørdagskos i Drømmehuset altså, Burger-King? nei her går vi for kvalitetsmat!

9 kommentarer

Siste innlegg