Lurer dere på hvordan jeg feiret 17. mai?

Er det mange som lurer på hvordan jeg feiret 17. mai? Da kan dere lese dette innlegget her.  Nå regner jeg med at jeg fyker helt til topps på bloggtopplista. I det minste at jeg oppnår mer enn 1000 sidevisninger og kommer meg opp blat 10 på topp igjen. Jeg mener nå har Stina mast om den 17. mai feiringa i nærmere 14 dager. Har ikke folk fått nok av den og andre gamle blogginnlegg eller har leserne hennes gullfisk-hukommelse så de ikke husker at de har lest det før? Innlegget oser liksom ikke av høyverdig litteratur.

Det er mer interessant at Kreta Halvorsen har flytteplaner. Sånt liker jeg å følge med på.  Regner med det deles noen interiørbilder etter hvert.

Merker meg at når noen har brukt hele pinsen til å sutre over dårlig vær så en ikke får vært ute i sola på fridagene bruker man første skikkelige sommer-ettermiddag til å dra til Sverige for å hamstre alkohol og tobakk.
Eller jeg behøver vel ikke harselere. Jeg brukte sommerkvelden på møte i Rødt.

Vi hadde pasta med røkelaks og asparges til middag i går. i dag skal vi ha e pai med gravet ørret.
Ja, jeg regner med alle er opptatt av at denne kjerringa får i seg nok næring. Selv Vibbedille er opptatt av middag på sitt siste blogginnlegg. Der går det i kokt torsk.

Sverre Asmervik ga ut ei bok i 1982 som het Men tankene mine får du aldri. Jeg leste boka da den kom ut. Den gjorde inntrykk da, og jeg likte nok tittelen for den er en slik setning som surrer i hodet innimellom.
Ja, jeg vet at det har kommet en annen bok med samme tittel senere, men den har jeg ikke lest. Det er den fra 82 som surrer i hodet mitt.
Vel nok om det. Setningen Men tankene mine får du aldri surrer ofte i hodet mitt år jeg leser innleggene til Monica. Det er liksom ikke alltid det er samsvar mellom overskrift og tekst. Og det er sikkert meg, men jeg får liksom ikke alltid tak i hva hun tenker på, hva hun sikter til, hva hun mener å sette ord på i innleggene sine. Det blir ofte antydninger som det blir mest opp til leseren å tolke eller velge hva en legger i.
Noen tolker det kjempedramatisk, noen at overskriften kanskje er litt sånn forsiden på Dagblad. Du vet krigstyper på små nyheter sånn som NÅ KOMMER MORDERSNEGLENE.

Det nærmer seg helga. Skal bare ha unna et par arbeidsdager, en bursdagsfeiring og et kommunestyremøte først. Da blir det bloggtreff i Drammen. Det skal bli gøy. Jeg svipper innom Aud Marit så hun kan sitte på, så får jeg selskap på deler av turen.
Flott at Bunny har tatt initiativ til et bloggtreff her på mine kanter når jeg ikke fikk til å ta turen til Trondheim.

Da er det bare Tom igjen å kommentere. Han skriver om kyllingspyd.  Det er klart at det å tre kyllingbiter på trespyd og grille de er noe som gir over 11.000 klikk, forstå det den som kan.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg