Mat, biler og en liten tur i kirken….

I går skrev jeg om lapskaus og Grønn ost… men hjalp det meg på min vei mot toppen? Ikke i det hele tatt. 11, plassen ble til en 12. plass og antall sidevisninger sank til under 1.000. *sukker høyt*.
Nå er jeg slått av 5 matinnlegg mot gårsdagens 4. Og ja, 3 av de er de samme gamle. Ingen fornying der i gården. *sukker om mulig enda høyere*

2 av bloggerne over meg er på tur.  Deler bilder av solfylte strender og hotellrom. Det ser ikke feil ut.
Solfylte strender får kanskje vente, har en del møter til uka jeg gjerne vil delta på. Men en hotell-helg….  Det er jo slik bloggere har drevet med siden tidenes morgen…. Innlegg til kommunestyredebatten kan jo og skrives i luksuriøse omgivelser.  Jeg tilhører riktignok Rødt, men det er vist noe som heter “champagne-sosialister”

Jeg leser meg gjennom de siste innleggene til resten av de over meg på lista.
Stopper helt opp ved innlegget til Vibbedille. Hun har laget seg sin egen “Vibbedille bil”! Eller dekorert den gamle KIA¨n da, for å være helt konkret.  Sånn vil jeg og ha!!! Ja ikke med Vibbedille da, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Resignert kommer jeg til at det ikke går.
For tiden deler jeg og Gamle Gubben Grå på den gamle bilen etter Svigerfar.  Tror ikke Gubben ville bli så glad hvis jeg folierte “Kjerringtanker” eller noe som har med kjerring å gjøre på bilen hans.
Selv om han noen ganger kjører som ei kjerring.  Eller kanskje mer som en mann med hatt…

Kanskje på tide og ordne seg sin egen bil igjen, tenker jeg og klikker inn på innlegget til Doc & Dask. Der får jeg hakeslepp, og ikke noe mindre lyst på bil.  Doc og Dask har nemlig kjøpt seg ny bil.  Eller ny, og ny, men ny for dem.  Og for en bil!!!! Ja, dere må gå inn og se selv. De har nemlig kjøpt en 67 mod Rolls Royce Silver Shadow!  En nydelig hvit sak med rødt skinninteriør.
Jeg driter i om det bryter totalt med imaget som “Røde Brit” og “Kjerring”: Jeg vil og ha min egen Roll Royce!

Jeg er ikke sen om å klikke meg inn på Finn.no for å sjekke hva som finnes på markedet når det gjelder Roll Royce.
Gjenbruk er tingen når det gjelder det meste, og i det minste når man kommer til klassiske, gamle Roll Royce.
Den billigste koster 99.000.  Den dyreste over 2.000.000.
Jeg behøver ikke sjekke nettbanken for å vite at jeg ikke kan drømme om noe annet enn den billigste.
Den har ikke rødt skinninteriør, men interiør i teak er jo og innafor.  Litt mer skeptisk til at den har rattet på “feil side”.
Selger er og litt usikker på hvor mye som skal til for å få den på veien.
Det skrives om at siste EU kontroll som er fra 2015….  Kan fort bli noen utgifter før jeg får den på veien, og jeg er ikke like handy til å skru bil som Doc og Dask.  Det er ikke Gamle Gubben Grå heller.
Tror kanskje jeg bør se meg om etter en litt annen type bil…
Men du hvor gøy det hadde vært med egen Roll Royce. Forstår entusiasmen til Doc og Dask.

Det er på tide å slutte og drømme. Både om palmesus, hotell-helg og Roll-Royce.
De pengene som befinner seg på konto bør nok heller gå til regninger, boliglån med stadig stigende rente, mat på bordet og ikke minst strømregninga. Og nettopp strømpriskrisa bringer oss videre til den siste bloggen jeg har tenkt å kommentere i dag. Nemlig Ole.

I dag er det innetemperaturen i norske kirker Ole bekymrer seg over. Eller i det minste innetemperaturen i Oslos kirker. Det er bestemt at den skal senkes til 15 grader.
Min første tanke er “Hvor ofte er Ole egentlig i kirken?” På meg virker han ikke som den opplagte kirkegjenger.  Jeg mener hvis du er så opptatt av konspirasjonsteorier som det Ole er, ja da er det vel smart å holde seg unna religion?

Jeg er heller ikke den ivrigste kirkegjengeren, men jeg er i kirker nå og da.
Vet at det venter en barnedåp om ikke så mange ukene.  Jeg tror jeg overlever greit om jeg må sitte i et kirkerom som holder15 grader en times tid.  De siste årene har jeg deltatt på utegudstjenester på julaften  med temperaturer godt under minus ti, og iskald sno fra elva.

Nå er lørdagen godt i gang. Jeg må komme meg i gang med å ordne og styre litt i Drømmehuset. Kanskje blir det kaffe-latte hvis jeg er flink og får gjort alt på lista mi.
Jeg har også litt politiske møter som må forberedes i løpet av helga. Nok å drive med, med andre ord.

 

8 kommentarer
    1. Jeg har ikke bil, og vil ikke ha heller…Har jo ikke lappen, så det er vel noe av grunnen 😀 Men jeg kan ha en sykkel med Frodith på kanskje… Og med kurv og blomsterpotte og sånt 😀

    2. Heia, du nevnte en av konspirasjonsbloggerne her på blogg.no. For en tid siden leste jeg en sak hos Nrk.no. “Hvordan snakker du med en som tror på konspirasjonsteorier”.. En av de som ytret seg der var Terje Emberland, seniorforsker ved Holocaustsenteret og Senter for ekstremistforskning ved Universitet i Oslo. Han mener at konspirasjonsteorier er en trussel mot demokratiet.

      Rådet hans er å ikke lage en opphetet diskusjon som kan vinnes eller tapes. Prøv å få vedkommende til å oppleve sine egne tankefeil, ikke fortell hvor de tar feil og hvordan. Det nytter ikke. Still følgende spørsmål.

      Hva vet vi egentlig om teorien? – Hvordan vet vi det , og hvor sikre er kildene? – Hva kan være den alternative forklaringen? – Hva er svakheten med konspirasjonsteorien?.
      Det er bedre at konspirasjonsteoretikeren oppdager usikkerheten selv. Når du ikke gjennom er det bare å avslutte og finne noen fornuftige å snakke med.

      En av dine medbloggere “Apecalypso” Har et blogginnlegg med tittel “Det store konspirasjonsmysteriet”. Der han med ironi, humor og kunnskap karakteriserer konspirasjonsteoretikere,

      Blant mye annet skriver han.. sitat “Hemmeligheter? Glem det. Det tre vet vet alle. Ingen konspirasjon som omfatter tre mennesker eller mer klarer å holde disiplin på opplegget sitt i mer enn noen få dager” sitat slutt.

      Mitt store spørsmål da er. Hvordan er det mulig at det er bloggere her på blogg.no som seriøst er overbevist om at det finnest en agenda, enten det gjelder klimahysteriet som de sier – vaksinebløffen og Eurabia. En verdensomspennende villet politikk om dette. Mulig du er med på det? Sammen med hundretusenvis av lokal og rikspolitikere world wide. Forskere, proffessorer og til og med Gislefoss hos meteorologisk institutt er med i dette hemmelige brorskap, sammen med tusenvis av journalister i “løgnmedia” som konspirasjonsbloggerne betegner de som . Kanskje til og med min gode nabo,og kanskje til og med du. Dette må vi finne ut av.

    3. Jeg sletta en venn på Facebook som bare skrev om vaksinen og var skikkelig i mot at man skulle vaksineres mot corona. Skikkelig motstander. Ble så lei. Nei, den Rolsen er ikke noe jeg vil ha. Heldigvis er det mangfold av bloggere her, koser meg hver morgen med å lese og nyte kaffen i fred og ro.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg