Nå kan dere få se soverommet vårt…

Dere husker sikkert at jeg i dag morges i innlegget Herregud, hva skal jeg gjøre?  satt og drømte meg bort mens jeg studerte bildene av soverommet til Stine Skoli. Og at jeg var ganske så sikker på at jeg ikke skulle vise dere bilder fra soverommet vårt.

Vel, sånn så senga ut i dag morges. Det hang klær på krokene på døra og krokene bak døra. På kommoden lå det en haug med ting som liksom  ikke hadde noe annet sted å ligge. Alt fra gamle PCer via sakspapirer til klær som bare så vidt er brukt. I kroken bak kommoden sto en kurv med ruller med julepapir, merkelapper, hyssing og tape. Det var sikkert dytta litt annet opp i der også. Pluss at kroken er så stor at det var plass til noen poser med strikketøy, gardinene jeg skal sy til hytta og litt forskjellig annet som bare har blitt lagt der så lenge.  På gulvet lå det noen enslige sokker og de rosa plastikk sandalene jeg brukte som tøfler før jeg fikk dr nye, fine tøflene til jul.

Innlegget til Stine Skoli var sparket jeg trengte for å ta grep og få rydda på soverommet. Jeg lovde jo dere at jeg skulle vise dere bilder av soverommet senere i dag.

Og se på soverommet vårt nå! På krokene på døra henger nå kun morgenkåpa mi. Kroken bak døra er klar for at Gamle Gubben Grå kan henge de klærne han skal hå på seg i morgen der.

På kommoden er det ingenting annet enn en bukett med silketulipaner i en vase. Jeg har tatt ned det litt slitte og falmete bilde Gamle Gubben Grå fikk av Svigermor til 27 års dagen sin og hengt opp et speil jeg kjøpte på Fretex for ett års tid siden i stedet.

Kroken er ryddet, og jeg fikk tre-stresskofferten til Gamle Gubben Grå til å ha politiker-sakene mine i. Den er råkul!

På vei hjem fra jobb svingte jeg innom Rusta. Litt fornying må være lov når jeg har vært så flink og rydda.

Så når jeg var ferdig med å rydde, vaske og støvsuge kunne jeg kose meg med å henge opp nye gardiner, sette opp nye lamper og re opp senga med et flott sengeteppe.

Jeg kjenner det skal bli godt og krype til køys i kveld. Og denne ryddejobben som jeg har utsatt så lenge tok ikke så lang tid som jeg hadde fryktet

 

10 kommentarer
    1. Så flott det ble! 🙂
      Blir nok på en eller annen måte oppgradering av vårt soverom også nå! Amira er flyttet ut og hun hadde det største rommet og det er jo nå ledig! Me har hatt det til soverom tidligere og det var helt nydelig, men nå er eg litt i tvil om det heller skal bli mitt HOBBYrom i steden for?! Hmm får se hva tanker gutta her har, men enige blir me nok sikkert 🙂 Me trenger jo i grunnen bare et rom som har plass til senga, og det har me jo nå egentlig 🙂 Får sjå!

      Vibbedille 🙂

    2. Det så da vitterlig ut som du har malt veggene også? Men det må være lyssettingen av de nye lampene som gjør det. For det tror jeg ikke du har rukket.
      Riktig fint ble det!
      Vi fornyet soverommet vårt i fjor. Da kjøpte vi en motorisert seng. En hver, faktisk. Så slipper den andre å bli med på heisaturen… 😂 Den er nyyyydelig å ligge i! Så mye annet gjorde vi ikke, annet enn å henge gardinene som var i stua dit. De er mørke og beholder nattemørket lengre, også om sommeren.
      Artig med fornyelser!

      1. Nei, jeg har ikke malt. Det er lyset som gjør fargeforandringen.
        Ja, vi skal og ha ny seng, og skifte klesskap og bytte gulv.. Det rakk vi ikke i går. Tror det får bli til en eller annen sommer….

    3. Det er så utrolig deilig å få ryddet og fornyet litt. Det er bare det lille som trengs, det ble kjempe fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg