Nekta adgang…..

Skulle en tur innom jobben i går ettermiddag.  Parkerte bilen og gikk med raske skritt mot hovedinngangen.  Der ble jeg stoppet av en hyggelig men brysk Securitasvakt som lurte på hvorfor jeg hadde tenkt meg inn på sykehuset.  Jeg sa som sant var at jeg skulle på jobb.  Han spurte etter ansettelsesbeviset mitt.  Det lå selvsagt i garderoben. Så spurte han hvor jeg arbeidet, og så fikk jeg aller nådigst komme inn.

Sykehuset er nemlig stengt for alle som ikke har noe der å gjøre. Stengt for alle pårørende og alle besøkende. Alt for å unngå coronasmitte i større omfang enn det man alt har.   Flott det.  Vi venter noen krevende uker, måneder i helsevesenet og alle tiltak som kan bidra til å unngå de helt store utfordringene er positivt.

Men et lite hjertesukk må jeg komme med. I fire år har jg forsøkt å få på plass vektere på sykehuset for å sikre de ansattes trygghet mot vold og trusler.  Det kan dere blant annet lese om her Har nattevakta blitt slått ned i natt? Siste hendelse, og siste mail fra meg om nødvendighet av sikkerhetstiltak var denne uka.  Som vanlig var det ikke mulig å få på plass trygghetsskapende ordninger som oppleves som virkningsfulle slik medlemmene ønsker.  Men de skal ha det i tankene når avdelingen bygges om om et par år. …
Så kom det et virus og vips så er securitas på plass…

Ha en fin helg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg