O jul med din glede

I går kveld koste Gamle Gubben Grå og jeg oss på Glædeshuset. Det var tid for Hønefoss sitt forrykende juleshow, O jul med din glede. Yngste Sønn både kjørte og hentet oss så vi kunne nyte litt godt i glasset begge to.

De tre på scenen, Morten Grøtnes, Eivind Lien og Anne Sem-Jacobsen, leverte sammen med bandet et forrykende show.

Det er masse flotte musikalske innslag, og det er tre imponerende stemmer som koser seg sammen på scenen. For meg er nok høydepunktene dog de mer revypregete innslagene.  Jeg likte godt gjengens harselering med lokalavisas dekning av det de ser på som nyhetsbildet. Men det beste nummeret slik jeg ser det var nummeret om ordføreren.  De hadde leid inn “Åsted Norge” for å finne ut hvor noen kommunale integreringsmidler hadde tatt veien. Samtidig skulle de kjente etterforskerne finne ut hvem som var ordfører i Ringerike. Et virkelig bra nummet med mange gode poeng.

Jeg koste meg virkelig på Glædeshuset i går.  Det var godt å le, drikke rødvin og nyte et flott show.  Slike kvelder bærer man med seg en god stund.

8 kommentarer

Siste innlegg