Om å redde verden og å ta seg vann over hode

Og der var jeg tilbake på den 14. plassen igjen.  Jeg har visst grodd fast der på samme måte som andre har grodd fast på første- og andreplassen.  Men i dag lar jeg ikke det irritere meg.  I dag humrer jeg bare for meg selv over 14. plassen.  Det er da bare blogg.

Monica Vederhus  på 5 plass mener at vi, alle sammen, kan redde verden – litt. Du vet litt sånn “Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt”. Jeg er ikke uenig i det budskapet, og lever vel i grunn etter det men kjenner at klokka 6.32 en søndag morgen er det ikke er dette jeg skal skrive engasjert om. Men jeg heier på alle som har fokus på mer medmenneskelighet.

Jeg hopper raskt videre til Andrea Sveinsdottir.  Hun har ukens spørsmålsrunde. Er det allerede en uke siden sist?  Vel her får du greie på alt fra om hunden er løs i leiligheten når de ikke er hjemme til hvilke You-tube videoer hun  synes det er mest gøy å spille inn.  Ett spørsmål fanger min interesse.  Spørsmålet  Hvis du hadde møtt 20 år gamle Andrea, hva ville du sagt til henne?  Litt fordi jeg liker slike spørsmål som krever refleksjon hos den som skal svare.  Men og fordi Andrea Sveinsdottir fremdeles er ung, bare “litt over 20” i mine øyne. Jeg googler og finner ut at hun er 26, blir 27. I mitt kjerringhode tenker jeg hvor mye livsvisdom kan en oppdrive på en seks – sju år?
Men så begynner jeg å tenke på ungdommene mine, eller de unge voksne.  her i heimen.  De har utviklet seg ganske mye fra de var 20. Og når jeg tenker tilbake på meg selv og perioden fra jeg var 20 til jeg var 27, det skjedde mye utvikling de årene. Jeg ble voksen.
Så om kjerringer som meg kanskje ikke har vokst så mye i modenhet siden 2014,er det klart at en person i 20 årene har det.

På tredje plass har vi Lavkarbomedhanne Hun baker  brød uten karbohydrater, og deler oppskriften helt gratis.  Brød uten karbohydrater er ikke noe for meg, så jeg blar meg raskt videre.

Da har vi kommet til Ida Wulff. Og sorry folkens, jeg klikker snart hvis det ikke snart kommer noe nytt fra den dama, eller at hun ramler ned på under plass nummer fem.

Så er det bare Kokkejævel igjen. Da jeg så overskriften hans “Har jeg tatt meg vann over hodet?” tenkte jeg at det må være svar til Stavanger in my heart og hennes innlegg Kjære Kokkejævel – du synker Men jeg vet ikke.  Han svarer ikke på det hun tar opp, nemlig at tiggingen etter de to kronene for hver oppskrift på sikt kan ødelegge merkevaren hans. Men han avslutter med at vi må leve med at han ødeleggermerkevaren sin en stund til. Jeg tipper heller prisen på oppskriftene kommer til å stige til 5 kroner om litt, enn at han dropper konseptet.  Det gir kroner på bok, det er det som teller.
Det hadde vært lurt av han å lytte til Stavangerinmyheart. Jeg tror hun kan litt om markedsføring og merkevareoppbygging.  Men jeg  er langt fra overrasket over at Kokkejævel ikke lytter til gode råd. Det ville være mer overraskende hvis han lyttet.

Vel, hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Jeg må jo svare på spørsmålene til Andrea, og så skal jeg lage middag i dag, og jeg skal anstrenge meg så jeg husker å ta bilder.  Så følg med!!

 

 

 

7 kommentarer
    1. Da har du igjen tatt for deg toppen! Ikke lest noen av de av de 5 der! Men nå er jeg jo informert for dagen…
      Fin dag og kos deg med søndagen! 🙂

    2. Takk for at du nevner meg i innlegget og vel jeg kan litt:) Nå anser jeg yrket Kokkejævel er i som en “kunst” og vel ikke alle som kan det han holder på med. Og vitsen med å “selge” er nok å få mer trafikk til sidene og mersalg. Her får de det litt gratis. Ikke god business – ikke på sikt. Men – alle med vårt hehe. Sender deg en stor klem jeg.

        1. Garantert at han har lest henne, men i “fare” for å løfte enda en blogg oppover på listen så unngår han å nevne hvem som la inspirasjonen for det siste innlegget…..Dårlig, VELDIG dårlig bloggånd spørs du moi 🙂

          Vibbedille 🙂

    3. Gleder meg til bilder 🙂 Jeg skal vaske hus i dag, bittelitt i alle fall. Og så gå på søndagsåpne butikker 🙂 Tror jeg hadde levd bra med å grodd fast på 14. plassen, etter 9 år med blogg. 😀 Men jeg er fornøyd der jeg er. Det krever mer på toppen, på ene eller andre måten. Så greit nok der jeg er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg