På topp denne uka…

Jeg ble inspirert av Sophie Elise til å lage en liste over mine favoritter den siste tiden. Sophie Elise er på toppen av bloggtoppen. Slikt er inspirerende for meg. Jeg? Jeg har ramla ut igjen

Trening.
Jeg har virkelig vært elendig på trening de siste 32 åra. Har ikke trent jevnlig siden jeg var nødt til å ha gym på skolen. Jeg kan selvsagt skylde på at jeg har møtt veggen. Men siden det skjedde 30 år etter siste gymtime er vel det en dårlig unnskyldning.
Det blir umulig for meg å si hvilket treningsstudio som er topp, da jeg aldri har vært innenfor døra på et slikt sted. Men Morten Enebarn var en gang en ganske kjekk gymlærer.

I klesskapet.
Jeg er svak for kjoler. Det er sommer fremdeles ikke sant? Yndlingskjolen er en blå og hvit kjole. Den er i et behagelig stoff som ikke krøller. Er ankelsid og kan like greit brukes på shopping som på fest.

På badet.
Jeg er så kjedelig på den fronten. Jeg bruker det jeg har i skapet. På bildet ser du en ansiktsmaske jeg har fått av Datteren, en body-lotion jeg har fått av ei venninne i julegave og en krem jeg har fått av Svigermor. Ikke noen bevisst plan med andre ord.

I høyttaleren 
Det nærmer seg valg, så da må man jo ha litt politisk musikk. Hvis du da tenker at jeg spiller Internasjonalen og Revolusjonens Røst, så har du helt rett i det. Men fyller på med Hvite menn som fyller 50, med Karpe Working 9-to 5, med Dolly Parton, Do you hear the people sing, On top of the world, Get up, stand up med The Wailers, Selvsagt Karpe sin Det er lett å være rebell i kjellerleiligheten din,  Born to run med Bruce Springsteen og Ola Tveiten med Lillebjørn Nilsen,Bella Ciao, Imagine med John Lennon, Virvelstevet, Eye of the Tiger fra rockyfilmen Kyss meg i Fremskrittet med Gatas Parlament The time they are changing medBob Dylan Weare not gonna take it med Twisted Sister og This Land is Your land..
Ei fin spilleliste, synes du ikke?

På kjøkkenet..
Mandag hadde vi grillpølser med brød., Ikke den mest spennende middagen. Tirsdag var det litt bedre.  Da hadde vi karbonader med løksaus, kokte grønnsaker og potetstappe, i går hadde vi hjemmelagede lakseburgere med burgerbrød og stekte potetbåter. (Ja, det var Gamle Gubben Grå som sto for middagen i går) I dag skal viha kylling med appelsinsaus og appelsinsalat og det er det jeg som skal lage. Kan lage mat når jeg vil.
I dag blir det og varm lunsj.  Vi har igjen noen lakseburgere og noen stekte potetbåter.  Plukket og noen få rimsopp da jeg var ute med hundene i går kveld,såda steker vi de sammen med potetbåtene. Ligger litt tomat og agurk inne i kjøleskapet, så da blir det med som et grønt alibi.
Er ganske flinke til å spise sunt og mat som er laget fra bunnen her i huset.

cof

Person 
Jeg tror jeg må si Einar. En av mine virkelig store politiske forbilder. Mangeårig leder av Rød her på Ringerike. Han gir meg utfordringer, viser meg at disse radissene ikke er så farlige. Han er klok og han er et medmenneske.

På telefon
Sjekker jo fb, snap og insta som alle andre. Følger med ileserinnleggene og nyhetene på lokalavisas side Men jeg må nok si at Fb og de politiske diskusjonene der er nok det jeg bruker mest tid på på telefon i disse valgkamptider.

På TVn
Jeg ser ikke på TV.

 

 

4 kommentarer
    1. Ser du ikke på tv overhode? Ikke nyheter eller annet heller. Vi ser nesten bare nyheter. Ellers er den mest brukt som projektor til dvd-filmene våre 😀

      1. Jeg så partilederdebatten da jeg var på hotell på Oppdal for 2 uker siden..
        For tiden har vi ikke TV som virker sies det. Den står i kjellerstua, og det er liksom hulen til mannfolka i huset.
        Hører på radio, og kan søke opp en nyhetssending eller annet på nett når noe er spesielt interessant. Har aldri vært noe film-menneske Eller Kino kan være ok men det er lenge siden jeg har vært på kino. tror det var “Den siste revejakta”
        Når jeg en sjelden gang detter ned foran en TV, synes jeg det er grei tidtrøyte, men blir lei etter et par kvelder.

    2. På spillelisten min er det bl.a. en som MDG sikkert har bannlyst : Rammstein – Benzin
      Full guffe og gaule med….”Ich brauche nur Benzin”
      ( Jeg har ikke bil da. Trenger ikke det.)

      Det regner smått, og jeg som trodde skrekkregnet skulle treffe oss også. Det så slik ut på kartet forleden. Det er tilogmed noen hull i skylaget, så man ser blå himmel. Klager ikke. Men ryggen er dritt igjen. I går freste jeg av gårde på elsykkel ( fin oppfinnelse for oss miserable som ikke klarer vanlig sykkel) for å passe barnebarn mens foreldrene var på foredrag på skolen. De har bil, men den var på “sykehus”. Når foreldrene er borte herjer man. Putekrig og “Sisten” i stuen mens bikkja deres gneldret uavbrutt, ungene ropte , lo og skrek, alle dører og vinduer åpne pga varmen. Hva de trodde i nabohuset om sirkuset, tør jeg ikke tenke på. Datter opplyste at de naboene også drev på med unger, så ingen fare. Pappaen hoppet trampoline med ungene kl 6 en lørdags morgen da hun slapp hund ut på tissetur og stod i pysjen i døråpningen. Over buskene kom hodene deres, og mannen hilste pent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg