Reiser, slanking og enhjørninger….

12. plass også i dag. I grunn fortjent. Var ikke de helt store innleggene fra meg i går, men jeg blogget i det minste.  Det er mer enn  det Spis og spar, Stine Skolli, Mat fra bunnen og Ida Wulff gjorde.

For de toppbloggerne som kom med noe nytt var reising liksom en fellesnevner hos flere. Det høres godt ut. Bare reise avgårde fra hverdagen, reise fra tankene som kverner, reise fra alle bekymringene.  Bare legge de bak meg og reise av sted.

Monica Vederhus skal på samling sammen med kjæresten.  Bo på hotell i helga.
Hvis jeg skulle reist av sted ville jeg og tatt med meg kjæresten min, Gamle Gubben Grå. Hotell, høres godt ut….Eller ved nærmere ettertanke hørtes det slitsomt ut. Altså ikke akkurat en natt på hotell. Men med alt som følger med. Pakking, bestilling av hotellrom.  Og hvilken garanti har jeg for at ikke tankene jeg ønsker å reise fra ikke sniker seg ned i kofferten og holder meg våken selv om jeg sover i en fremmed hotellseng?
Vet ikke helt om jeg er i humør til en samling heller. Har liksom nok med meg selv i dag.

Doc og Dask drar av sted med bobilen. Skal i to femtiårslag og feiring av en bryllupsdag i løpet av en helg. Høres slitsomt ut.  Jeg er ikke i festhumør.

Kokkejævel er på turne.
Jeg kjenner helt klart at jeg ikke har noe behov for å dra av sted på turne.  Ikke har jeg noen bok å signere heller.
Men i går, i går bestemte jeg meg for å skrive bok. Den boka tror jeg blir bra. Vil ikke si så mye. Håper jo å få med et forlag på ideen.  kanskje blir det boksigneringsturne på meg neste høst?

Bunnytrash  skal ingen steder.  Han skal ha gjester på besøk i heimen i morgen.
Men det innlegget handler om er ikke gjestebud, men om faste. Bunnytrash har planer om å faste to dager i uka. Eller ikke faste helt da, bare spise litt mindre.
Man kan selvsagt gjøre litt narr av at Bunnytrash kaller det faste når han ikke har tenkt åla være å spise.
Men jeg gjø ikke det.  Jeg tror han gjør noe lurt.  Det å ha en plan som reduserer matinntaket uten at det blir helt askese tror jeg er veien til å lykkes.
Innfører man en for streng slankekur klarer man ikke å holde den.
Jeg tror Bunnytrash i likhet med meg ikke er lagd for askese.
Ikke skjønner jeg helt hvorfor han skal slanke seg heller. For meg ser han helt normalvektig ut.

Martine Halvs reklamerer for podkasten sin.  Denne uken handler den om fødselsdepresjon.
Omtrent én av ti kvinner i Norge utvikler hvert år depressive symptomer i forbindelse med graviditet eller etter fødsel. Selv om denne tilstanden ofte omtales som fødselsdepresjon eller barseldepresjon, starter rundt en tredjedel av disse depresjonene i svangerskapet.
Det er mye tabu rundt depresjoner rundt fødsel og barseltid.  For egentlig forventer man jo å være i en lykkeboble når man er nybakt mo, og det forventer “alle andre” at du skal være og.
Men så er det ikke alltid at barseltiden føles som en lykkeboble. Man er sliten, man er usikker nybakt mor, det renner melk og barseltårer om hverandre og hvor ble det egentlig av kroppen min som en gang var så fast og fin?
Det er et viktig tema Martine tar opp.

Vibbedille har litt enhjørning-dilla inne på bloggen sin.
Hva er greia med enhjørninger?

Da er det bare Vivian, Mamma på hjul igjen.

Det er på mine mørkeste stunder at den stadig kommer tilbake, den indre flammen som fremdeles bor i meg.

Selv om Vivian og min situasjon overhode ikke kan sammenlignes kjenner jeg meg litt igjen i sitatet fra bloggen til Vivian.

Det er ingen skam i å føle seg svak, noen ganger er det en nødvendighet for å bli sterkere.

I dag føler jeg at Vivian snakker direkte til meg, selv om jeg vet at hun snakker om seg selv.  I dag trengte jeg de kloke tankene til Mamma på hjul.

Livet er ikke for pyser, men jeg ville ikke hatt det på noen annen måte.
Så nå bretter jeg opp armene på ny, og krysser fingrene for at jeg kommer sterkere ut på andre siden…

 

 

 

10 kommentarer
    1. Tro på Enhjørningen og det vil regne regnbuestøv fra oven haha
      Det handler om magi Brit, magi i hverdagen kanskje? Ikkje vet eg, men niesa mi på 5 fikk stjerne i øynene på søndag da hun fikk smykkeskrin med enhjørning 🙂

      Lag deg en god fredag <3
      Vibbedille

    2. God formiddag. Ja, her var alt og ingenting! Mamma på Hjul er en sterk flott dame! <3
      Så gøy å skrive bok da. Det ble et bra prosjekt og det har du sikkert tid til nå utover! Lurt, for dette kan det bli inntekter av.

    3. For noen dager siden skrev mettejosteinsdatter, som etter min mening skriver meget leseverdig både poesi og annet, at det ikke var så farlig å ha mørke stunder så lenge gnisten er der og kan hentes frem igjen. Det var i alle fall sånn jeg tolket det hun skrev. Jeg tror vi alle trenger å “legge oss litt i fosterstilling” av og til for å finne igjen gnisten i oss. Uansett utgangspunkt. Gi deg sjøl lov til det, så får gnisten oksygen til å flamme opp! Lag deg en god fredag👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg