Resultatet av koronatesten er….

Nei, jeg har ikke tatt noen koronatest.  Det er Isabell Raad HELT oppe på bloggtoppen som har det.

Hadde jeg fått beskjed om at jeg hadde vært i kontakt med en som hadde fått påvist korona, hadde jeg selvsagt blitt litt engstelig frem til prøvesvaret forelå.  Jeg er jo i to risikogrupper,.   Men jeg vasker hendene, forsøker å holde en meters avstand og bruker hodet på hvor jeg oppholder meg. Og så lar jeg livet gå sin skjeve gang.

Hadde jeg av en eller annen grunn blitt pålagt karantene, så hadde jeg holdt meg hjemme i de påkrevde dagene.  Ikke dratt på Kiwi, leer funnet på andre sprell.10dager innenfor heimen klarer vi alle.  Det er ikke noe vi bare MÅ…

Når man teller dager tilbake på karantenen til Isabell Raad og familien, er det nærliggende å konkludere med at den som har testet positivt var tilstede på Isabells premierefest.  Så fikk Mads Hansen og alle de andre som har kommet med kritikk rett.

Jeg er litt overrasket over meg selv når det gjelder Isabell og den premierefesten.  Jeg så på bildene til Isabell da jeg skrev innlegget Vet ikke om det akkurat kan kalles “premierefesten” min….Jeg tenkte at her var det brudd på en god del smittevernregler.  Men, og her kommer det som overrasker meg litt. Jeg valgte å ikke påpeke det.  Det blir fort litt mye styr når jeg kritiserer toppbloggere.
Etterpå ble jeg sur på meg selv for at jeg ikke torde.  Har Kokkejævel der oppe i nord fått meg til å bli redd for å si i fra om kritikkverdige forhold hos den toppbloggeren som er øverst på lista? Jeg må skjerpe meg.  Kokkejævel kan jeg la være i fred.  Vil jo ikke få det til å klikke helt for fyren. (Det klarer han selv.)  Men han skal ikke få meg til å endre konseptet på bloggen helt.

For Isabell og familien var det en vekker at de måtte ta korona-test.  Det var en vekker på minnelse om at de må ta smittevernreglene myndighetene har kommet med på alvor.  Isabell lover å bli enda flinkere på det.  Det er bra.!  Jeg håper hun heretter følger alle smittevernreglene.

I gårsdagens podast snakker hun om premierefesten og kritikken fra blant annet Mads Hansen.
Jeg har ikke tenkt å klikke meg inn for å høre bortforklaringene hennes.  Bare påpeke at selv folk du kjenner ut og inn, folk med fine titler, penger eller kjente navn også kan bli smittet av virus.  Det samme gjelder pene mennesker i siste mote.  Bare nevner det for jeg har møtt folk som ikke kan bli smittet fordi de ikke omgås “den slags mennesker”.

Samtlige i Raad sin familie testet negativt  Altså ingen var smittet.  Det er bra!  Nå kan de feire det – og puste lettet ut og fortsette som om ingenting har skjedd Det gikk jo bra…..

5 kommentarer
    1. Vi kan alle bli smittet av dette korona-viruset………….. og vi må ALLE ta våre forholdsregler 🙂

      Det som går bra EN gang behøver nødvendigvis ikke gå bra neste gang…..

      Vi har kommet så godt i gang med å bli “vant” til dette viruset……. at ting kan komme i glemmeboken, også hos meg. MEN, jeg prøver virkelig tenke over og passe på…. Vaske hender – sprite innimellom – og ikke menge meg med for mye mennesker.

      Jeg skal i to konfirmasjoner i første halvdel av oktober……….. en her på sunnmøre og en på østlandet. Så får vi se…

      Ønsker deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg