Rundstykker er nok det hotte….

Jeg dalte ned på 11. plass igjen i dag.  Det å skrive om påskens budskap og påsketradisjoner gir ikke nok sidevisninger til å havne på bloggtoppen.
I innlegget Påsken for dummies skrev jeg at jeg hadde tenkt meg ut for å se soloppgangen i dag.  Vel, da måtte jeg nok ha stått opp lenge før klokka var 7,og det ble det ikke noe av.  Gamle Gubben Grå og guttene har kommet hjem fra fjellet og det ble litt sent før jeg kom meg i seng i går. Kjekt med en unnskyldning.

De som er skikkelige toppbloggere blogger ikke om religion.  De blogger ikke om soloppganger heller for den saks skyld.

Ida Wulff blogger ikke en gang. Jeg har prøvd det. Å ikke blogge, altså.  Førte ikke meg til en andreplass med over 6.000 sidevisninger. Det er noe med den bloggen til Ida jeg ikke skjønner.

Mamma på hjul, Vivian, har kommet seg hjem fra ferie.  Påskeliljene sto og lyste mot henne.
Her er det lite med blomstring på mine påskeliljer.  Men Vivian, her er det i det minste ikke meldt snø….  Været er ganske bra.  Det ser ut til å bli en fin dag, selv om det er litt kaldt om natta.

Mamma på hjul har også hatt forskjellige krim-oppgaver til oss leserne de siste dagene.  Gøy, selv om jeg bare klarte å løse en av de.

I innlegget Kunnskapsløshet… etterlyste jeg oppdateringer fra Julia Nyland der nede i Spanien.   Jeg regnet med at hun kanskje hadde funnet ut at Spania under en pandemi ikke er så kult.

Jeg trengte ikke vente lenge.
For bare få minutter etter at jeg hadde publisert innlegget mitt, kom det nytt fra Julia.

Hun har fremdeles ikke forstått hvorfor folk synes det “er kjipt” at hun har reist til Spania nå. De som ikke har lyst til å lese fordi de er misunnelige kan jo bare la være å klikke seg inn ikke sant?
Noen ganger lurer jeg på om hun er så dum, eller om hun bare later som.

Syns det er dumt å konstant måtte forsvare seg for å “bryte regler”, og at man gang på gang må poengtere at man faktisk følger reglene som gjelder  sier Julia

Vel, Julia. Med å reise til Spania brøt du en regel…..
Ved å la deg avbilde på luftetur med hundene uten munnbind brøt du en regel.
Ja, jeg ser at du skriver at du bruker munnbind hele tiden, bortsett fra når du tar bilder.  Og at du til og med finner det festlig, haha.  Vel. I de reglene du er så nøye med å poengtere at du følger står det ikke noe om at influensere eller andre kan ta av seg munnbindet for å la seg fotografere….

Hvis du ikke liker at jeg poengterer feilene du gjør, la være å gjøre dem – og poste dem.
Og ja, det er fint du ikke har tenkt deg hjem til Norge med importsmitte med det første.  Jeg håper du holder deg i Spania også når vi åpner opp samfunnet igjen her hjemme.  En fjerde bølge med en fjerde nedstenging vil bli litt tøft for mange, både psykisk, økonomisk og helsemessig.
Siden du Julia, er så nøye med å vise at du tar dine egne avgjørelser og står i de, håper jeg du står i de. Du valgte å reise til Spania. Da må du bli der, også når samfunnet åpner igjen her hjemme ogikke komme hjem før vi har oppnådd flokkimmunitet. Alle over 18 er vaksinert. For tiden tror man at man klarer det til midten av juli. Ses  august da Julia, hvis alt går etter planen.

Men det hotte på bloggtoppen i dag er ikke reiser til Spania.
Det hotte er rundstykker.
Både Andrea Sveinsdottir og Kokkejævel deler oppskrifter på rundstykker til påskefrokosten. Andrea sine er eltefrie og oppskriften er gratis.

At ferske rundstykker til påskefrokosten er det som er hot på bloggtoppen gjør meg glad.  For ferske rundstykker det kan jeg og fikse!
Vi pleier forresten å ha det hver søndag, og påskemorgen er intet unntak.

21 kommentarer
      1. Hva jeg lærte av toppbloggerne i dag?
        Jeg lærte at det er dumt å hevde at man bruker munnbind og samtidig dokumentere med bilde at man ikke gjør det.
        Og jeg lærte at man må ha ferske rundstykker

      1. Hadde vi hatt Backstube rett nede i gata hadde vi gått for det.
        Det hendte i gamle dager da Svigerforeldrene mine bodde i Ullevål Hageby at Gamle Gubben Grå og jeg lånte huset deres en helg mens de tok med seg ungene våre på hytten.
        Da pleide vi alltid å gå til bakeriet på Damplass å kjøpe varme croissanter og annet bakverk til frokost.

    1. Ja hva er det med Ida Wulff?
      Tror det er kombinasjonen at hun er en godt etablert blogger, med følgere som har vært med hele veien i mange år, hun skriver – og svarer – på en unik og vennlig måte, har holdt seg unna skandaler og utseendefokus. Hun er ganske enkelt likanes.
      Dessuten fenger svangerskap og baby. Alltid. 🙂

    2. Hehe… Jeg ser du har vært oppe og bakt på morgenen 😁. Godt jobba😊
      Det må være lov med Hatting en søndagsmorgen.😊

      Ha en fin dag 😊

    3. Ekte kjøpt vare, altså. 😄
      Den enes brød er vel like bra som den andres. Pussig det der, at vi har så lett for å anse at hjemmebakt (selvbakt) er mye bedre enn det yrkesbakere med års utdannelse bak seg presterer. Prøver vi å ta tilbake husmoræren?

      1. Jeg leste en boken gang om en yrkeskvinne som banket på kjøpekaker med kjevle klokka tre om atta, for å se de til å se hjemmebakt ut Hun skulle ha de med på en foreldretilstelning på skolen….

    4. Hallo! Du må BAKE rundstykkene selv. Gubben grå har nå vel i alle fall en hemmelig oppskrift på vidunderlige rundstykker?
      Det kunne ha vært fint på en rød mandag…:)
      Jeg har hele tiden tenkt men ikke sagt at det ikke er så ille med de som reiser utenlands ,
      om de bare kan holde seg der lenge nok… Og ja, vil helst ikke høre at de kommer hjemigjen før i august…

      1. Å bake rundstykker før frokost kommer nok ikke til å skje her. Skikkelige rundstykker trenger litt tid, og jeg er en slik som trenger frokost når jeg står opp. Da hadde jeg spist frokost før jeg satte i gang med bakinga – og da blir det liksom litt feil.
        Jeg har i og for seg ikke så mye i mot at de drar, men tror liksom de ikke holder seg borte frem til høsten eller så.

    5. Hatting rundstykker er gode, får ta til lunsj med egg og laks på. Nam. Har glemt av at posen ligger i frysa. I dag snør det ikke, men fy for et vær man har hatt. Vel, man koser seg innendørs likevel.

      Nyt 2 påskedag og i morgen er det hverdag.

      1. Rundstykker med egg og laks hørtes nydelig ut. Har ikke hatt røkelaks her i påsken. Bare jeg som liker det, så jeg glemte å kjøpe.
        Ha en fin innspurt på påsken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg