SALG SALG SALG Gamle Gubben Grå sine beste oppskrifter kun 1 krone SALG SALG SALG

Kan Kokkejævel kan Kjerringtanker  har jeg hatt som motto før, uten at det førte frem. Men hva hvis vi snur litt på det og sier Kan Kokkejævel kan Gamle Gubben Grå?

For det er jo ingen hemmelighet at denne kjerringa har sin helt egne kokk og kjøkkensjef. Og med over 30 års erfaring fra diverse kjøkken er det klart at også Gamle Gubben Grå sitter på en mengde oppskrifter han gjerne vil dele med dere.

Det vi lurer på er hvor mange ville faktisk vipse en krone til meg for å “få lov” til å bruke en oppskrift vi deler på blogg?

Vi vet at “de oransje suppene våre” har vakt en del interesse, og i dag tenkte Gamle Gubben Grå og jeg å dele oppskriften på en av dem med dere. Nemlig vår eminente Søtpotetsuppe!

SØTPOTETSUPPE.

  • 1 løk
  • 2 fedd hvitløk
  • 2 søtpotet
  • Grønnsaksbuljong/ -kraft / -fond
  • 1 liter vann.
  • 1 rød chili
  • 1 beger crème fraiche
  • 1 granateple
  • 1 beger fetaost
  • Smør/olje
  • Paprikapulver
  • Salt og pepper
  • Persille

Surr løken og hvitløken myk i litt smør eller olje. Tilsett søtpotetene som du har skåret i biter og chili skåret i ringer.  La det surre litt før du heller på væske. Enten grønnsakskrsft eller vann med fond eller buljong. Kok opp.  La det koke på middels varme til søtpotetbitene er godt kokt. Ta så stavmikseren og kjør til full guffe til alt er most.ta så i litt mer væske hvis nødvendig, en boks crème fraiche og smak til med salt, pepper og paprikapulver. Vi liker den litt hot. Dryss over fetaost persille og granateplekjerner rett før servering.

Server med godt brød.

Oppskriften er muligens ikke unik. Finnes sikkert mange som ligner på nett, men denne suppen er en gang laget av Gsmle Gubben Grå og kjerringa.

Så derfor sier jeg at hvis du har tenkt å bruke oppskriften må du først

vippse en krone til 94133452

(Jeg vet andre bloggere tar 2 kroner, men vi kjører en salgskampanje i dag )

Da gjenstår det bare å sittere en annen gammel bloggtittel Vipps i vei, det går til meg…..

Klikker dere dere inn på det innlegget og kommentarfeltet vil dere se at det faktisk fantes tider da en kokk i nord syntes jeg var for snill med han. Ja, ja tidene endres……

 

 

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg