Vipps i vei, det går til meg…..

Kokkejævel er fremdeles på bloggtoppen. Jeg er fremdeles på en 42. plass.  Kanskje nedturen har stansa. Kanskje jeg i morgen er på vei opp igjen. Det hadde vært bra. Det har vært litt for mange nedturer i det siste. Og da tenker jeg liksom ikke bare på bloggen.

Kokkejævel skriver om da verden var på det mest nådeløse for han. Livet holdt på å rakne, firmaet og. Han møtte så mye motgang at det tilslutt føltes nok, mer enn nok. En ødelagt kjøledisk var den siste dråpen som skulle til. Begeret var fullt.

Jeg kan kjenne meg igjen i den følelsen. De siste to årene har vært litt vel tøffe. Flere ganger har jeg tenkt “Nå er det nok. Nå orker jeg ikke mer!” Hver gang jeg klarer å ta tak i ett problem dukker det opp to nye. Det er nedtur på nedtur. De få seirene blir overskygget av problemer.

Da livet var på det svarteste for Kokkejævel var han sterk nok til å vise seg svak. Han ba om hjelp på fb, og hjelpen strømmet inn på konto fra vipps og innskudd fra kjente og ukjente. Han kom over kneika. Han klarte å stable livet og bedriften på beina igjen.

Jeg kunne og trenge en håndsrekning. Det er virkelig tynt på konto selv om det var lønningsdag i går. Lille Bille har vært på verksted. Det var noe med bremsene. Denne kjerringa har det ikke med å bremse, men har alltid gitt full gass til hun møter veggen med et smell. Men etter et par slike stjernesmell har jeg funnet ut at det å kunne bremse ned og unngå den store smellen er lurt når det gjelder livet – og når det gjelder biler.

Økonomien er stram for tiden. Mer stram enn jeg liker å innrømme. Såpass stram at det til tider holder meg våken nattestid. Anstrengt privatøkonomi er vel et av vårt samfunns tabu. Jeg skal ikke utbrodere hvorfor og hvordan. Det blir for komplisert. Bare si at det ikke er snakk om veien til Luksusfellen, lite med design og dyre reiser. Møbler kjøper vi på Finn, og sommerferien gikk til en lavvo på trøndelagskysten. Det er mer snakk om en rekke uheldige omstendigheter, noen feilprioriteringer og ei utslitt kjerring som lå under pelspleddet uten evne til å ha oversikt eller be om hjelp.

Jeg kommer ikke til å legge ut vipps- eller kontonummer. Jeg er ikke like modig som Kokkejævel. Nettroll og slarvekjerringer av begge kjønn kastet seg som gribber over han. Det orker ikke jeg å utsette meg selv for. Har ikke energi til det. Men har du en tier eller to for mye, penger som brenner på bankkontoen eller noen svarte penger du ønsker å bli kvitt kan jeg selvsagt hjelpe deg med det. Det ville gitt meg noen færre bekymringer og litt mere nattesøvn.

 

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg skjønner at det er litt kjedelig å skrive om meg dag etter dag, men du må IKKE være redd for å gi meg skikkelig inn! Ikke tenk på at jeg anbefalte bloggen din. Det var det en grunn til. Peis på!

      1. Tro meg, det er andre bloggere det har vært kjedeligere å skrive om enn deg. Finner jeg grunn til å kritisere deg skal jeg gi deg inn så kokkehatten passer. Akkurat nå er jeg for mett. Vi prøvde oppskriften din på reinsdyr pizza til middag. Det var godt og mektig (Er glad i rømme) Bytta ut sjampinjongen med selvplukket skogssopp. Neste gang bytter vi ut tomatene med tyttebær foreslo Gamle Gubben Grå.. (Samme fargen men mer smak)

    2. Det der med økonomi er noe som suger energi ut av en..når pengene er i mindretall. Jeg har vært spesialist på å sno meg opp gjennom årene pga lav inntekt, men har alltid lurt på hvorfor i huleste heite ting går istykker når man har dårligst råd og ikke behøver en ekstra regning. 😒 “Det er tingenes iboende faenskap” sa min far alltid. Murphys lov.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg