Skal ikke så mye til…

Vivian forteller i dette innlegget  om hvor lett det er å få opp temperaturen i mannen sin. Det er ikke så veldig vanskelig når det kommer til Gamle Gubben Grå heller.

Han ser kanskje ut som roligheten selv der han sitter på sofaen med ei bok. Og ja, i slike stunder tror jeg Gubben har det bra og at puls og blodtrykk er på et akseptabelt nivå.  Men la oss nå for eksempel si at det kommer en snøplog kjørende gjennom boligfeltet akkurat mens Gamle Gubben Grå sitter der avslappet med boka si. La oss også si at han akkurat har kommet inn etter å ha brøyta innkjørselen og gårdsplassen vår, og er både sliten og litt lei både snømåking og vinter. At han kjenner det både i rygg, og skuldre og føler på at han er 60 og ikke 20 år.

Han ville sprettet opp fra den sofaen med en fart jeg misunner han og stormet til karnappvinduet, gjerne mens gloser som ikke passer seg på blogg kommer ukontrollert ut av kjeften hans.
Hvis han da fikk bekreftet sine bange anelser. At snøplogen som kjørte så fredelig gjennom boligfeltet vårt la igjen skal vi si en kant på tja, rundt en halvmeter snø og is i innkjørsla vår, ja da er både vond rygg og stive muskler glemt.
Da formelig hopper han opp og ned, og det er absolutt ikke av glede, mens strømmen av eder og andre upassende ytringer fortsetter å renne ut av han. Strømmen stopper ikke før han har fått på seg jakke, lue og hansker og jeg hører ytterdøra bli slengt igjen bak han med et smell.
(Jeg håper inderlig talestrømmen stopper når han får kommet seg ut i friluft og blitt litt avkjølt. Det er sjelden jeg går etter for å sjekke)

Mens jeg skriver dette litt over klokka 07.30 om morgenen kommer veiskrapa gjennom boligfeltet.
Gamle Gubben Grå tusler iført sin nye pysjamas og med kaffekoppen i hånda fra karnappvindu til verandadøra til kjøkkenvinduet mens han følger veiskrapa med haukeblikk.
Det har ikke kommet noen eder ennå, bare et lavt Helvete hvisket gjennom sammenbitte tenner.
Mulig han ikke er helt våken ennå…..

2 kommentarer
    1. Må bare si at jeg har oppført meg nøyaktig som GGG veldig mange ganger i år…..! Går ei kule varmt her når traktoren kommer susende ca 5 minutter etter at jeg har måka meg ferdig…… og så legger den igjen en meter bred og en halvmeter høy brøytekant i mine to vakre innkjørsler…………….grrr…..! Hils GGG og si vi er to!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg