Snart overtar jeg tronen…….

Sjekk topplista folkens!  Jeg er på femte plass.   Tenk at man kommer på femte plass av å skrive om at man svir ertestuing fra pose og glemmer å ha melk i kjelen med potetstappepulver. Da er det kanskje ikke så rart likevel at en kan være av de fem øverste på bloggtoppen uten å blogge på nesten ei uke slik Ida Wulff gjør gang på gang. Hun er fremdeles på andre plass med den fødselen hun beskrev på kvinnedagen.

Det er i grunnen greit at det ikke er jeg som skal lage maten til bildene i kokeboka til Kokkejævel, selv om maten min ofte smaker bedre enn den ser ut.  Kokkejævel vil at alt skal være ekte. At maten på bildene skal være mat laget etter oppskriftene i boka, og ikke tilsatt andre ting for å gjøre seg bedre på bilde.  Så der hadde det nok ikke holdt med potetstappe med mindre væske, selv om den lettere lot seg forme og sånn sett kanskje kunne vært mer foto-vennlig.

En tanke ramler ned i hodet mitt,  Er det bare  fototriks som gjør at maten jeg lager svært sjelden ser ut som bilden i oppskriftene jeg følger? Jeg spør Gamle Gubben Grå som sitter å glipper med øynene over dagens første kaffekopp om han tror det er slik det kan henge sammen. Han ser lenge på meg og svarer, “Ja når du lager ferdig-produkter som lasagne fra frysedisken, men ellers tror jeg ofte det har med dine manglende kokekunster å gjøre…”
Han kan ha rett i det, for det ligner utvilsomt mer på bildene når det er han som kokkelerer.

Kokkejævel ligger bak skjemaet med maten han skal lage til fotograferingen på mandag.
Det forstår jeg godt. For i den tiden han påstår at han har vært travelt opptatt med å lage mat til fotograferingen, altså mellom klokka 12 og klokka 21 i går, ja så har han lagt igjen ikke mindre enn tretten, 13 kommentarer i kommentarfeltet på blogginnlegget Vi har alle hatt vårt, hvordan veien blir videre velger vi selv… som jeg skrev i går Kanskje hadde Kokkejævel kommet litt lenger i matlagingen hvis han ikke hadde pepret kommentarfeltet mitt med kommentarer.  Bare en tanke.

jeg ble faktisk litt irritert da jeg så innlegget til Kokkejævellitt over klokka 21 i går
For når jeg hadde lest kommentarene hans i kommentarfeltet mitt så fikk jeg utrolig vondt av mannen. Og fordi jeg er et omsorgsmenneske som fort føler ansvar for at andre skal ha det bra, fikk jeg dårlig samvittighet.
Jeg følte at det satt en mann i Alta som snart gikk ut av sitt gode skinn på grunn av noe han opplever som langvarig trakassering fra meg.
Jeg brukte utrolig mye tankevirksomhet og rådførte meg med flere, blant annet psykologvenninna, om hvordan jeg skulle gripe dette an. Jeg var, for å være ærlig, redd for at jeg hadde pushet en mann over streken til virkelig psykisk uhelse.
Så viser det seg at mannen sitter avslappet etter endt arbeidsdag, nyter et glass rødvin og virker helt i balanse.
Ja jeg ble irritert , og litt lettet.

Misforstå meg rett.
Jeg tror Kokkejævel når han sier at han ikke liker alt jeg skriver om han.
Jeg tror at han føler det belastende, selv om han var enig i at jeg ikke hadde skrevet noe negativt i går.
Men jeg skjønner ikke hvorfor han leser blogginnleggene mine hvis han føler de belastende.
Jeg skjønner ikke hvorfor han sitter og finleser kommentarfeltet mitt for å se hva folk eventuelt skriver om han.
Det valget om å oppsøke bloggen min og lese det jeg skriver. Det valget tar Kokkejævel selv. Som en voksen mann på 43 år må han da selv ha ansvar for hva han selv velger å lese?
Hvorfor oppsøke noe han finner belastende?

Kokkejævel påstår også at jeg er mye snillere mot andre bloggere enn jeg er mot han.
Vel, la oss nå ta et kritisk blikk på for eksempel bloggen til Vibbedille. Jeg vet at Kokkejævel ikke er så begeistret for henne heller.

Hun brukte lørdagskvelden til å strikke ferdig en sokk.  Jeg er litt usikker på hvor lenge, men jeg tror hun har skrevet om denne sokken hun skal strikke tåa på i snart en uke. Det skal være mulig å få ferdigstilt prosjektet på en halvtime, har jeg hørt. Men bli hun ferdig? Niks. Strikker og strikker på den tåa.

Og når hun deler bilder av søte små heklede påskeharer på størrelse med en fingernegl, så er ikke det noe hun har heklet selv. Niks det er bare noe hun låner bilder av og deler med link til oppskrift.
Er man sikker på at bilder og oppskrifter henger sammen når det gjelder håndarbeidsoppskrifter?
Jeg har litt de samme erfaringene der som med matoppskrifter. Jeg er usikker på at om jeg satte meg ned med syltynn heklenål og tilhørende garn, og fulgte hekleoppskriften nøye, om det jeg kreerte kom til å se ut som den søte haren eller bare bli tull. Jeg har mest tro på at det bare ville bli en klump – og at jeg ville bli kjempefrustrert og forbanna.

Neste gang du deler oppskrift på en mikroskopisk påskehare vil jeg se bilde av en du har heklet, Vibbedille.
Det ville gi troverdighet.

Jeg har som vanlig spart det beste til slutt. Mette Ask.

Mette er på tredje plass, og kjerringa i førtiårene sitter på kjøkkenet sitt og gjør trutmunn mot kameraet på bildet som illustrerer et innlegg om gråt og tenners gnissel.
Det tar litt tid før vi komme til tårene, og det er jo for å lese om de flesteparten av leserne klikker seg inn på innlegget.   Først må vi lese om alt  de har kjøpt på handlerunden.  Heldigvis illustrerer hun ikke hele helgehandelen  med titalls bilder slik en del bloggere har for vane.

En tanke slår meg.
Hvorfor dro de alle tre for å handle? Er vi ikke i disse koronatider oppfordret til å liksom ikke dra på familietur til matbutikken?

Tårene kom under en samtale hun og Huseyin hadde på fredag.
Det var lettelsens tårer.
Hun har som vi alle vet lenge vært i tvil om dette ekteskapet virkelig var en god ide.
Nå begynner hun å få troen på at det kanskje skal fungere.
Mitt gode råd til Mette er Dropp kanskje, også i ditt eget hode!  Gå fult og helt inn for at dette skal dere få til!
Og husk det når hverdagen og problemene kommer.
Et ekteskap er ofte hardt arbeid, men det er verdt det .  Man får det til å fungere hvis man vil, og ikke hele tiden sitter og har en plan B eller tenker at tenk om det ikke går da må…

Og siden jeg er i det humøret.
Denne stadige setningen om at hun gleder seg til alt hun skal la Huseyin få oppleve for første gang. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. For meg virker det ikke som Mette  ser på de som jevnbyrdige partnere. Jeg får mer inntrykk av at hun har skaffet seg en “Trofe’-kone” , bare at her er det mannen som er trofeet, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Hva jeg tar med meg fra toppbloggerne i dag?
Vel, jeg har bestemt meg for at det blir middag fra Peppes. Da trenger jeg ikke konsentrere meg om slike utfordringer som potetmos fra pose.
Hvis Kokkejævel går bananas i kommentarfeltet mitt i dag og, så skal jeg ikke la det ødelegge dagen min
Jeg skal feste noen tråder og dele et bilde av mitt siste strikkeprosjekt. (Ikke sikkert det kommer i dag, men det kommer garantert før Vibbedille er ferdig med den tåa.)

 

 

 

51 kommentarer
    1. Det forundrer meg at han har tid å gå igjennom andres blogg, med tanke på hvor mye arbeid han har foran seg. Bruke timer med å kommentere. I dag blir han nok å bruke tiden på blogg om hvor mye hets og mobbing det er mot han. Så rauser det inn kommentarer om stygge nettroll og ❤. Leser aldri at du driver å mobbe noen. Du trekker bare ut essens ut fra bloggernes egne innlegg, der du referer til hva dem selv skriver. Rart at kokken ikke kan lese hva som blir skrevet. Trur egentlig ikke at han klarer selv å lese hva han selv skriver. Når folk kommenterer, kommer han med ? Med det folk kommenterer. Ha en flott dag 😀

    2. Du er den jævligste mobberen. Stakkars Kokkejævel. Din metode er så uakseptabel og nedrig. Håper du forsvinner fra blogglovet
      Hilsen Lise

      1. Neste gang du tenker å kommentere, ta en eller 10 runder rundt huset først 🙂
        Garantere at utfallet blir anderledes og du slipper å trykke deg selv ned ved å fremstå som en mindreverdig bloggleser med sure oppstøt – Ellers? Ha en fortreffelig søndag 🙂

      2. Kan du vise meg hvor i dette innlegget. Jeg fremholder dette innlegget som du kommenterer her hva som er mobbing av Kokkejævel?
        Når man slenger ut påstander om at noen er en “jævlig mobber,” bør man ha belegg for påstanden.
        Kommentaren din er ærekrenkende, og kommer til å bli rapportert.

        1. Mulig hun kanskje mener at SUMMEN av de mange, mange hundre ærekrenkende kommentarene du har skrevet om meg er mobbing, men blir ren gjetning fra min side.

      3. Hvorfor er du å les på denne siden?, når det er så ille. Synes du er rett og slett frekk. Nu er du en stor mobber

    3. God Morgen Brit! 🙂
      Haha Eg ble ferdig med tåa i går kwell JuHuuu
      Og du? Du vet jo AKKURAT hvilke knapper du skal trykke på så hvem vet, kanskje eg nå – i løpet av dagen – må frem med heklenål nr 0.5 mm Eg har faktisk ei lita ugle på samvittigheten som kun er ca 2 cm – Å ja, eg har heklet den selv 🙂 Men du? Du har noen tråder å feste forresten 🙂
      (Nå venter eg litt på at “Noen” skal ta æra for 5.pl din….)
      Som eg skrev i går, det innlegget som eg delte, det er et innlegg som det som burde vært på Toppen og det kom nesten opp og det er fantastisk 🙂 Gratla med flott plassering!

      Vibbedille 🙂

    4. Synes du skal slutte å kommentere denne toppbloggeren så lenge han føler det er mobbing, men du klatrer gjerne ikke oppover da🤔var en pedagog enten hos deg eller toppblogger som sa det rett ut, mobbing🙄har du virkelig så lite empati, skal han knekkes🤗skam deg

      1. Takk for godt råd.
        Jeg er litt usikker på om du kjenner hele historien.
        Jeg er og litt usikker på hvilke innlegg som er så belastende. De fleste som leste innlegget i går kommenterte at de ser at jeg roser Kokkejævel. Det innrømmer også han.

        En bloggkrig gir klikk på begge bloggene.
        Det er ikke jeg som invaderer hans kommentarfelt med 14 kommentarer på et innlegg.
        Det er ikke jeg som legger opp til krig, jeg skrev pent om innholdet på hans blogg. Jeg skriver kun rundt teksten. Fliosoferer rundt det bloggerne selv legger ut.
        Jeg er ikke desperat etter å ligge på toppen av lista.
        Jeg har et liv utenfor bloggen.
        Kanskje denne “bloggkrigen” er satt i gang for å øke antall klikk på en helt annen blogg enn min.

      2. Du vet, ei kjerring som belager bloggen sin på å kommentere andres blogger (latterlig) MÅ nødvendigvis fyre av noen gloser og slenge litt dritt for å overleve. Ingen som leser ellers… og jeg gikk jo selv på limpinnen, for jeg måtte inn og sjekke hvem som hadde fått unngjelde nå siden hun klatret seg opp på femteplass… aldri igjen!

        1. Hadde du lest bloggen min jevnlig hadde du sett at jeg ikke baserer bloggen min på å kritisere andre bloggere. De fleste innleggene handler faktisk om noe helt annet.
          For eksempel dette innlegget som du tydeligvis kommenterer uten å ha lest.

      3. Enig med deg. Dette er gått for langt, for lenge siden. Det burde vært regler for dette når mennesker selv tydeligvis ikke klarer å se at nok er nok.

      1. Kokkejævel: er det mulig å sette igang noe om hun ikke stopper dette selv? Skrive til Egmont og oppfordre andre til å gjøre det samme?

        Jeg synes bloggere skal stå sammen og heie hverandre opp og ikke prøve å bryte hverandre ned. Så at denne bloggen får fortsette slik som dette, er i mine øyne usmakelig. Jeg sender i alle fall en mail om hva jeg synes om dette og vurderer å lage en oppfordring om det samme i alle mine kanaler. Kanskje vi sammen kan stå sterke nok til å få slutt på dette, en gang for alle!? ❤️

        1. Ikke for min del. Hvor usmakelig, støtende, ubarmhjertig og ondskapsfullt hun enn måtte oppleves, så tror jeg hun holder seg på riktig side av loven. For meg er ytringsfrihet viktig, for alle. Også for henne.

          1. Ok, om du mener det, så respekterer jeg det. Men jeg tror at om vi er mange nok så kan dette stoppes og jeg er ikke redd for å ta en kamp. Lovverket er en ting, men det forandrer ikke at dette så absolutt ikke er greit og at Egmont burde fått beskjed om hva som foregår og at de selv kan vurdere om dette er noe de vil støtte igjennom sin plattform.

            Inntil videre vil jeg avvente, slik jeg har gjort lenge nå. Men jeg kjenner meg selv og vet at det til slutt når en grense for meg til å ikke ta tak i det som for meg er langt over streken. Og når jeg tar tak, så går jeg all in!

      2. Er det ikke du som føler det veldig belastende at andre «går inn i hodet ditt» og forteller hva du føler og tenker?
        Litt morsomt at du stadig bryter ut «DER kom den» «det var ventet» «kaste xxx kortet i ansiktet mitt»
        Så virker det som du gjør akkurat det samme som det du beskylder andre for å gjøre som en hersketeknikk. Bare at jeg synes du gjør det verre. Du prøver å gjøre til en sannhet at Kjerringtanker har en knytning/et forhold til kloakken på kvinneguiden som du kaller det.

        Å bare for å ha det sagt. Selv om jeg ikke støtter deg og dine metoder, så er jeg hverken deltaker eller leser av kvinneguiden etter en rask tur innom der også for årevis siden. Ville ha det sagt, for husker også at Mette Ask en gang nevnte det forumet når jeg ikke var enig med henne. Er det blitt en snedig hersketeknikk..?

    5. Det jeg ikke forstår, er at du fortsetter med noe du både ser og hører påvirker andre til det negative. Kokkejævelen har gitt deg beskjed at han har fått nok, og det har han gjort uendelige ganger. Alikevel fortsetter du og samtidig så unnskylder du det hele og pakker bort samvittigheten din med at du ikke har knekt han helt -enda…

      Du koser deg med din skarpe penn, hver eneste dag og mener at vi skal forstå at du bare skriver om toppbloggerne og hva vi selv formidler i egne innlegg! Du gjør nemlig ikke det… Du skriver om hva du tenker, hva du oppfatter og det du spinner videre på som helt og holdent er spekulasjoner.

      Hvor langt er du villig til å gå? Er det verdt det? Vil du ha på samvittigheten at du knekker et annet menneske? Hvor går grensen? Hvorfor ikke ta til etterretning at vedkommende sier “stopp”? Føler du deg bedre av dette? Hvilket eksempel er du for de yngre? Er dette greit?

      Selv synes jeg du har gått over streken for lenge siden og at du burde vært voksen nok mentalt til å stoppe når du vet at dine handlinger påvirker andre negativt. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du fortsetter når du helt tydelig får så mange signaler som det er mulig å få om at DETTE ER IKKE GREIT.

      Hva får deg til å fortsette? Higen etter å klatre på en bloggliste som for lengst har blitt slakk etter at de unge forsvant. Eller er det følelsen av litt makt? Å kunne påvirke andre til å henge seg med og skrive stygt om andre, og samtidig få den andre til å ha det vondt og vanskelig!?

      Helt ærlig kjerringtanker, hvorfor ikke ha litt empati og menneskelig forståelse og se at dette du holder på med så absolutt ikke er riktig.

      Over til meg, 40 år gamle kjerringa som sitter på kjøkkenet og lager trutmunn. Å kunne glede seg over å gjøre ting sammen med min mann, ting som han aldri har opplevd før… Hvordan I all verden får det meg til å se på min mann som en “trofé-mann”? Da tror jeg du har misforstått noe vesentlig i både hva en trofé-Kone er og ikke minst at du ikke forstår at en kan glede seg av å glede andre!

      Jeg vet at mine ord faller for døve ører, at du har et hav av unnskyldninger og ikke minst beskyldninger. Alt av samvittighet, empati og medmenneskelighet kostes under teppet og du klapper deg selv stolt frem. Ikke minst får du støtte fra andre til å både føle deg bra og fortsette i samme spor.

      Vibbedille vil også selvfølgelig kommentere på min kommentar, da hun over lengre tid har vært spydig både mot meg og om meg.

      Vel, jeg synes det er trist. Trist at dere har så mye av slike følelser inne dere og at dere har dette behovet for å formidle det -uavhengig av hvordan det påvirker mottakeren.

      Over og ut – vaskeklut
      Mvh
      40 år gammel kjerring som tydeligvis har en trofé-mann fra Tyrkia.

    6. Av og til bør man sette seg ned og kjenne etter om man egentlig LIKER jobben sin. Eller om man faktisk tåler den.
      Når jeg ser Kokkejævel og Mette Ask sine kommentarer her blir jeg flau. Når man velger å være en offentlig person kommer man ikke unna kritiske røster. Dessverre kanskje? Men sånn ER det!
      Se bare på Sophie Elise mfl. Man leses og følges av tusenvis av mennesker. Ulike mennesker. Folk har ulike meninger om det man driver med, og hvis man ikke tåler det bør man kanskje finne noe annet å gjøre.
      For det er noe med det at det dere selv VELGER å dele, har folk lov til å ha en mening om, uten at dere blir sinte, skuffet, fornærmet osv. Hvis dere ikke takler det, så SLUTT å dele!
      Finn dere en jobb der dere kan dele med kolleger det dere har på hjertet. Ikke del med hele Norge, for så å bli rasende hvis en håndfull mennesker ikke liker det dere skriver.

      1. Anne, blogging er ikke jobben min og jeg er ikke rasende. Først og fremst så er det helt lov å gi beskjed om at noe ikke er greit og det er ikke noe en bare skal godta fordi en har valgt å blogge. Kjerringtanker selv tennes på alle plugger selv når noen sier henne imot eller sier ifra. Selv fikk jeg en tordentale I et eget blogginnlegg hos henne fordi jeg brukte ordet mobbing. Nei, for da var det så absolutt ikke greit! Hun selv har skrevet at hun ikke liker at det stormer som verst, så hvor er empatien hennes til en blogger som gjentatte ganger har gitt henne beskjed om at han ikke orker mer!? (ble mye “selv” her nå 🙈). Poenget mitt er at det er mennesker bak bloggene også… Og de har helt på sin rett lov til å gi beskjed om at nå er det nok! Så får det være opp til mottakeren til å vise forståelse eller ikke. Vel, jeg er glad jeg er det type menneske som ville sett at mine handlinger gjør et annet menneske vondt og dermed sluttet med det.

          1. Hmmmm…. Innlegget du skrev til meg og om meg, var ganske så overtent. Men jeg tror ikke du ser det selv, hvordan andre kan oppfatte deg! Du liker å evaluere andre, finne kritiske ting og spekulere så en smule blir til en hel skive. Men å se og ikke minst forstå at andre kan reagere på deg -det forstår du ikke. Om noen reagerer så har de tydeligvis ikke fulgt deg lenge nok, de forstår ikke konseptet og de ser ikke at det er humor eller satire!

            Poenget her er at du har fått ytterligere beskjeder om at dette ikke er greit, at personer blir såret og at du er en del av årsaken til at noen har det dårlig. Men du fortsetter.. Hvorfor?Fordi du blir sett, hørt, kommer opp på en tullete bloggliste…. Nei, helt ærlig.. Hvorfor? Jeg forstår det ikke og jeg klarer ikke å finne en eneste god grunn til det.

            1. Jo, jeg forstår at du reagerer. Det er meningen å få folk til å reagere og tenke over hva de selv publiserer. Hvordan de selv ordlegger seg.
              Så du mener altså at folk som reagerer på det du skriver skal holde kjeft?

          2. Så du føler du er den læreren vi stakkars voksene mennesker trenger, fordi vi ikke klarer å utrykke oss riktig etter din oppfatning? Vi er for åpne og ærlige til å ikke forstå at andre kan oppfatte eller tolke det vi skriver på forskjellige måter? Vi tror vi bare får hjerter og applaus for det vi skriver, så vi trenger å få en virkelighetsoppvekning av deg? Jauda… So e da 😅🙈. Nei du, jeg forstår godt at noen tolker, leser, oppfatter og mener noe annet enn meg og om meg. Og det er helt greit. Det som derimot ikke er greit er å fortsette å holde på slik du gjør, dag etter dag over lengre tid når kokkejævelen gjentatte ganger har gitt beskjed om at nå er det nok. At han ikke klarer mer. Du kan lage så mange unnskyldninger du ønsker og kose deg med morgendagens topplassering, men mitt budskap er – DETTE er så absolutt ikke greit. Skulle ønske jeg støttet kokkejævelen her tidligere og ikke bare satt og sett uten å gi beskjed om hva jeg syntes. Men nå står jeg her og skriver at han så absolutt ikke er alene og vi er flere som står bak med at “dette ikke er greit”. Jeg tok ikke kampen da jeg burde, men jeg kan ta den nå og tro meg, jeg er ikke redd for en kamp.

          3. Kokkejævelen kan helt klart snakke for seg selv, aldri tenkt noe annet. Men jeg sitte absolutt ikke på sidelinjen og ser på dette lengre. Og om du vil frem til at jeg tar meg nær av hva du skriver om meg, så kan jeg si at jeg ikke synes det er noe kjekt nei. Men nå kom troféet mitt hjem her, så blir ikke like aktiv fremover. Men jeg vil skrive til Egmont om dette forsetter slik det har gjort til nå. Uavhengig av hva Kokkejævelen sier. Det vilje gjøre fordi jeg reagerer på hvordan dette har utviklet seg og hva resultatet kan bli om det fortsetter. Vi er voksne mennesker som bør kunne se når en har trådd for lang…

            1. Mette Ask, du er veldig opptatt av å suse rundt for å lese om deg selv og hva andre måtte skrive og mene, og ja, det har du lov til, men skal du ta deg nær av hva alt og alle skriver, ja, da bør du kanskje ikke lese om deg selv? Du har ved flere anledninger raljert på snap og hatt utbrudd fordi du har lest om deg selv, og det er ikke sunt i lengden.
              La andre skrive og mene hva de vil og fokuser på det livet du skal ha med mann i hus og deres felles barn, ikke kast bort verdifull tid på å sitte klistret til skjermen for å lese om deg selv og ha reagerende kommentarer, utbrudd og whatever

    7. I følge min indre kyniker, kan det faktisk være ren og skjær forretningssans som ligger bak..(?) – Og i dette ligger det overhodet intet negativt mot den godeste kokken, -bare en berømmelse av potensiell kløkt, om en kan si det sånn. – For selv om dere begge nå må sies å være ledende figurer i blogg-Norge, følger det jo unektelig en tydelig økning i ant. sidevisninger for begge parter i kjølvannet av ‘krigens’ utkjempede slag’, hvorpå den dermed kan sies å ha to vinnere! [Kanskje viser det seg du brått er en viss kokk takk skyldig..(?)] (hahaha)

      1. At det ligger taktikk bak og ønske om å komme opp på en bloggliste, ja det tror jeg og. Men når kokkejævelen flere ganger har gitt beskjed om at han ikke orker mer, da burde (etter min mening) kjerringtanker gå litt i seg selv og spørre «er det virkelig verdt det?». Blogglisten er en vits av hva den en gang var, når de unge var her og blogget. Det er de unge som drar følgere og det er de unge som drar pengene 😊. De har dratt til andre plattformer og det er kun oss “gamlinger” igjen.

      2. For ordens skyld, mine lesertall blir overhodet ikke påvirket, i alle fall ikke oppover, av at jeg påpeker denne daglige trakasseringen, som for øvrig du også har syntes vært festlig. Jeg utelukkende taper på dette, ingen liker en sutrekopp, men det er ikke greit at et voksent menneske, hver ENESTE dag, bortsett fra når det markeres dødsdager, skal skrive noe negativt om et annet menneske. Hva i all verden er det slags konsept? Det startet kanskje med satire, men har gått over til sjikanering for lenge siden. Husk også, at størstedelen av mine halvannet år som blogger var «konseptet» ikke å kommentere fem, men EN blogger, altså stort sett meg.

    8. Det mest interessante er faktisk hvordan ulike parter velger å bruke dette kommentarfeltet til en slags debatt. Der man ikke makter å løfte blikket ut over egen nesetipp, der man kun ser sin egen fortreffelighet. Og skyter fra hofta uten å treffe. Jaja.
      .
      Treffende og nesten burleske iakttakelser, som vanlig! Den som ikke ser hva dette er bør i hvert fall slutte å kommentere. Det blir veldig avslørende.

      1. Må da være greit å kommentere på bloggen som sprer ut møkka. Hvis man har gjort det til et slags konsept å nedsnakke andre, for å bruke et pent ord, så må man også kunne tåle å bli motsnakket.

          1. Hvorfor lar du dine blodfans få lov å hetse folk som ikke er helt enige med deg? Du har ofte vært ufin i svar i ditt eget kommentarfelt. Syns du det er innafor? Da er du i då fall ikke hakket bedre enn dem du nå vil styre? Kan du ikke blogge på din blogg og la andre drive med sitt på sine egne blogger? Folk har ikke like tanker om alt og det må alle respektere. Også du Kokkejævel. Og du som nedsnakket dama på din egen blogg på en ufin måte. Jeg vil ikke gjengi alle de ordene du brukte. Det virker litt som du ikke takler at noen ikke akkurat digger deg og din bloggprofil. Spesielt det som går på sosial utlevering.

    9. Gratulerer med topp 5-plass!

      Jeg tror vibbelille og jeg kanskje bruker like lang tid på et sokkeprosjekt…hehe. Nå er mine ferdige i hvertfall 😁

    10. Et velmenende råd til deg kjerringtanker: Du må endre konseptet ditt. Fortsett gjerne å blogge, men hold deg for god til å tråkke på andre. Det er nok nå. To bloggere gir tydelig beskjed om hvordan det du driver med oppleves. Når noe føles som mobbing, så er det mobbing. Ferdig snakka!

    11. Da du startet dette konseptet så var det jo andre som var på bloggtoppen, Sofie Elise osv. Beskyldte de deg noen ganger for å mobbe/trakassere dem?

    12. Dette var da et fornøyelig kommentarfelt!

      Så butthurt som de to bloggerene er, er det sjelden man ser hos voksne mennesker. Et tips til dere begge (jeg kjenner ikke til bloggene deres, mine betraktninger er kun basert på deres egne kommentarer her) er jo å slutte å lese om dere selv? Ignorering fungerer helt supert i situasjoner som dette. Dere vinner i hvert fall ingenting på å sutre sp vannvittig som dere gjør her. Det er bare patetisk og hysterisk morsomt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg