Spisebord og såpe……

Det er ikke toppbloggernes skyld at jeg steg fra en 13. plass i går til en 11. plass i dag.  For innlegget Dette er altså toppen av Norsk blogging… Og nei, toppen er absolutt ikke noe bedre i dag.  3 av 5 toppbloggere har ikke kommet med nytt innlegg.  Så da er det liten vits i å kommentere Mat fra bunnen på 4. plass, Mette ask på 3. plass og Ida Wulff på 2. plass.

Det er godt vi har Kokkejævel og Andrea Sveinsdottir. For de leverer nye innlegg hver dag.

Kokkejævel fornyer seg, selv om han offisielt har gitt seg som toppblogger.
Jeg tror han er like oppgitt og fortvilet som meg over de andre toppbloggerne for når jeg klikker meg inn på innlegget hans står han der med noe jeg tolker som et forgrått ansikt.  Det er ikke lett å abdisere fra tronen når ingen andre leverer.
Så ille var det dog ikke. Fyren viste bare bilde av at han har tatt årets bad. Sikkert i forbindelse med at han skal gifte seg om en tre ukers tid.

Ja, og så har han startet å selge såpe.
Innlegget er selvsagt et reklameinnlegg for såpene han nå selger i nettbutikken sin. Ikke noen vits i å ta årets bad uten at han samtidig kan tjene penger på det. Kokkejævel er og blir en kremmer.

Jeg klikker meg inn på såpene. Fine såpestykker i pent papir.
Multebærsåpe, Tyttebærsåpe, Krøkebærsåpe, Enebærsåpe, Blåbærsåpe, og Bunadsåpe. fra såpeprodusenten Alveland
Det er to av såpene som vekker in nysgjerrighet.  Blåbærsåpe og Bunadsåpe.

Blåbærsåpe fordi jeg i min barndom lærte at blåbær var ikke noe man spøkte med. Det satt fort flekker som “ikke gikk av i vask” .Vokst opp i en furuskog med haugevis av blåbær rundt meg i barndommen erfarte jeg at de voksne hadde rett når det gjaldt blåbær og flekker.   Er det så veldig lurt å putte blåbær inn i ei såpe?
Ja, det står i teksten at blåbærsåpe inneholde blåbær.

Jeg regner med at Bunasdsåpa ikke inneholder biter av gamle bunader.
Ganske riktig.   Det er ei såpe laget for å vaske bunad-skjorter.  Ja, den skal selvsagt også være god på allslags flekkfjerning på klær du er engstelig for å ødelegge
Jeg klikker meg inn på ingrediensene i såpa.  Og ser til min store overraskelse at bunad-såpa inneholder blåbær?!?
Er det noe jeg ville holde langt unna min bunad-skjorte så er det blåbær.
Når jeg sammenlikner ingrediensene i bunad-såpa og blåbærsåpa er de identiske.
Gikk det litt fort under klipp og lim av tekst til innlegget Kokkejævel?

Andrea Sveinsdottir på 5. plass har kjøpt seg nytt spisebord.
Alltid når Andrea viser oss bilder av interiøret sitt slår det meg hvor lekkert hun har det. Hvor flink hun er til å skape en delikat helhet.

Jeg hadde tenkt å illustrere dette innlegget med et bile av spisebordet vårt. For jeg er virkelig glad i det bordet. Det er stort og stødig. Relativt tungt – og kjøpt på Finn.no for 300 kroner.  Men Gamle Gubben Grå har akkurat okkupert det med litt aktiv frokost og avislesing. Papirutgaver. Jeg tror ikke jeg maser på Gamle Gubben Grå om å flytte på seg og rydde fordi jeg skal fotografere spisebordet til bloggen. Det gjelder å velge sine kamper.

Hva tar jeg med meg fra toppbloggerne i dag?
Ingen verdens ting.

e

 

18 kommentarer
    1. Såpene koster kr 99 og det er 199 i frakt…..For et såpestykke!Og som i tilegg selges billigere hos produsenten.Jaja.Noen lar seg vel lure.

    2. Nå er såpene veldig gode og drøye i bruk! Jeg bruker ellers bare flytende såpe, men disse såpestykkene er bare deilige! Jeg pleier å hamstre når jeg er på Alveland hver sommer. Bunadssåpa holder det den lover! Er enig i at 200 i porto er dyrt, og jeg vil nok fortsette å handle direkte fra http://www.alveland.no men DERSOM jeg uansett skulle ha noe fra nettbutikken til Kokkejævel kunne det lett havna litt såpe i handlekurven også

      1. Takk for tipset. Hos Alvelands egen nettbutikk koster såpestykket kr. 90,- Frakt kr. 79,-. Sum kr. 169. Sum hos bloggeren 298,-.

    3. Såpene fra Alveland er kjempebra, og det kan være lurt å sjekke om de har forhandlere i nærheten. Her nord er det flere velassorterte gave- og tingogtang butikker som selger disse såpene.
      Og bunadsåpen inneholder definitivt IKKE blåbær. Ja, æ måtte sjekke….
      Ha en fin dag 🙂

    4. Dersom denne manglende bloggingen der oppe på topplistens tinde ser ut til å kunne vedvare, kunne det kanskje vært et alternativ å ta for seg de fem best plasserte som har lagt ut innlegg i løpet av det siste døgnet, eller noe?..
      Det må jo unektelig bli noe stusslig å skulle kommentere utgivelser der lite eller intet utgis (haha)

    5. Hvist folk er så dum at dem betaler mer en dem trenger, da må dem gjerne bare handle. Billigere å bestille rett fra Alveland. Men blodfansen er vel tro mot kokken 😂😂😂. Men han må vel få noe nytt i nettbutikken, slik at den ruller videre 😀

    6. Innlegget ditt fikk meg til å smile litt og jeg trengte det etter å bli kalt en jævle tispe i dag fra en som hadde lest Innlegget mitt for en stund siden.

    7. Har en haug med såpestykker fra en haug med ferieturer..De er drøye!
      Olivensåpe kjøper jeg alltid på Kreta eller Frankrike – de er suverene til flekker..Kjenner en dame som bor i Frankrike. Mannen hennes spiste kyllingvinger i den hvite sofaen…Litt olivensåpe og flekkene ble helt borte..Men mye av de andre såpene blir liggende. Lettere med flytende i dusjen..
      Kanskje vi skulle slutte å blogge – da klatrer vi….til topps…!

    8. Regner med du har hatt en strålende flott dag, selv om du ikke fikk noe “ut av” toppbloggerne i dag 😀 Du finner som regel ut noe lurt å skrive av eget liv i stedet for 🙂 Ha en fin kveld <3

    9. Du har rett i det med “kremmer” Takke meg heller Frk. Sraad som rett og slett var morsom i “Boligjakten” med alle sine fakter og utbrudd.
      Såpe fra nevnte nr.1 er supert for da kan man jo vaske seg bak med ………………….. Ja den var litt stygg da.
      Ser at kjerringas tanker har fått negativ omtale på en konkurerende platform uten at jeg forstår hvorfor akkurat. Måtte finne ut sjøl og forstår heller lite av hvorfor da. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg