Stor påvirkningsmakt….

Her sittet jeg tidlig søndag morgen. Fremdeles er jeg i hjemmets lune rede, og fremdeles er jeg på 9. plass. Skal reise opp igjen til “treningsleiren” i kveld, men enda kan jeg kose meg hjemme i mange timer.

Stine Skoli … ja dere vet. Lite nytt. Fremdeles spraymaling av vaskemaskiner.

Vibbedille skal strikke seg en engel.  Hun viser frem garnet hun har valgt seg,  Jeg tror det blir om ikke en “bekk-engel” som vi sier her  (du vet en engel med svarte vinger og litt rusten glorie)så i det minste en engel som ikke er helt Blenda-hvit og muligens har litt sot på vingene. For Vibbedille har da vitterlig plukket frem litt grått garn i tillegg til alt det hvite.
Jeg liker det! Jeg liker engler som har vært ute ei vinternatt.

Jeg skal få strikket ferdig den bjellekransen før jul!  Om jeg ikke husker feil strikket jeg tre bjeller i løpet av et teams-møte i sommer.

Teamsmøte… Skulle vi ikke ha møte i styr i Viken Rødt i dag?  Sjekker kalenderen. Nei. Det er på tirsdag. Da er jeg opptatt med trening. Melder avbud  – og kommer på et par ting til jeg må huske på å sjekke ut. Jeg som var redd for om livet mitt ville klare seg uten meg Nå viser det seg at det er jeg som glemmer livet mitt.
Og akkurat da jeg skrev det kom jeg på at jeg ikke hadde meldt forfall til tirsdagens møte i Hovedutvalget.
… Vel, nå har jeg fått gjort det og.
Bra Vibbedille fikk meg til å tenke på strikking og teams-møter. Du er en engel, Vibbedille!

Mens Vibbedille og strikkede engler påvirker meg positivt, er jeg ikke sikker på om Doc og Dask er like glad for min påvirkningsmakt. For i innlegget Husarbeidet får vente…. skrev jeg tidligere i uka;

Som Doc og Dask har de (musene)nok sansen for å bo i bil, selv om de ikke har valgt bobilen.

Vel, nå har musene lest bloggen min, latt seg influere (påvirke)og flyttet inn i bobilen.
Kan ikke skjønne at ikke jeg er Vixen-finalist. Jeg påvirker jo til og med mus….

Ida Wulff håper også å påvirke leserne.  Til å kjøpe produktene til Multi-Mam.  De har alt for såre brystvorter og verkende baby-gommer.
Vel Ida Wulff, så lett påvirkelig er jeg ikke. Jeg kommer ikke til å la meg påvirke til å kjøpe et eneste av de produktene.

Kanskje jeg heller burde la meg påvirke av Monica Vederhus. Hun har det vinnerinstinktet jeg mangler.  Kanskje jeg ville gi enda mer  under øktene når vi “leker” i hallen…?

Mat fra bunnen av lar jeg meg heller ikke påvirke av i dag.  Det bli nok ikke koteletter her i Drømmehuset i dag. Eller koteletter blir det jo på et vis. Men ikke slik som hos Mat fra bunnen av.
For hun har nok brukt svinekoteletter mens vi skal ha Grillete kveitekoteletter.
Så blir det spennende å se om jeg får smake de. Jeg har ikke tenkt å reise for seint oppover til “treningsleiren”. Det er Gamle Gubben Grå som skal lage middag. Dere vet at han er fra Ullevål Haveby på beste Oslo vest, og fine folk spiser seint.  Når Gamle Gubben Grå skal lage middag kan klokka bli både 20 og 21 før middagen står på bordet..

Hos Mamma på hjul står gjesten på kjøkkenet og gjør nytte for seg. Slike gjester liker jeg. Man behøver jo ikke sitte på stas og la seg varte opp hele tiden fordi om man er på besøk.
Litt usikker på hvem jeg burde be hit for å få fart på de kveitekotelettene…

Hvem skulle tro at jeg kunne påvirke selveste Kokkejævel? Eller det har jeg jo gjort før, selv om han sikkert ikke vil innrømme det.
Men i innlegget Hjemmets lune rede…. skrev jeg

La den hytta ikke bli for liten, ikke noe palass nødvendigvis, men stor nok til at du har plass også til de store barna dine. 

Og hva gjør han? Han legger inn et bud på ei hytte som ikke har innlagt vann, men har det viktigste. Sengeplasser nok til hele familien.
Jeg ser det tar litt av i kommentarfeltet at de legger inn bud på ei hytte uten innlagt vann, spesielt fordi de har småbarn. Vel, vi har ikke innlagt vann på hytta og den eneste perioden hvor det har vært opplevd som et savn var når ungene var tenåringer og mente de måtte dusje hver dag og helst flere ganer om dagen.
Vi tar med vannkanne hjemmefra til drikkevann. Henter vann fra brønn eller smelter snø til vaskevann. Det høres sikkert primitivt ut, men vi har vart vann tilgjengelig hele tiden når vi er på hytta. Kjelen står på vedovnen. Pumpekanne med varmt vann på “badet” .
De tingene jeg har savnet på hytta er strøm, og en do som ikke er langt nede i lia.
Strøm og forbrenningstoalett hadde blitt prioritert langt foran innlagt vann for min del.

 

2 kommentarer
    1. Innlagt vann på hytte er det mye styr med – det kan fryse. Så lenge det er enkelt å finne litt vann i nærheten og/eller er bilvei nesten helt fram går det fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg