Strikka ikke ei maske…..

I går morges drev jeg og skrøt av  et nytt strikkeprosjekt. Vel, det går saaaaakte. Mens andre strikker de nydeligste gensere på en uke eller to (leses strikkekjerring) kommer jeg sikkert til å bruke et halvt års tid på en baby-sokk i størrelse 0-1 mnd.
Årsaken til det er ikke bare at jeg rekker opp hundre og en gang, men mer at jeg ikke tar i strikkepinnene.
Som i går for eksempel. Strikka ikke ei maske.

I stedet systematiserte jeg livet mitt. La alle møter og avtaler inn i kalenderen. Fikk sendt noen mail. Ordnet et par ting som har hengt over meg en stund. Forberedte meg til kommunestyret i dag. En ordentlig kontordag, med andre ord.

Etter det var jeg og hentet medisiner, på et møte i 1. mai-komiteen og i et åpent møte hvor Erik Fosse kom med vitnesbyrd fra Gaza. Han kom tilbake derfra for to uker siden. Utrolig tankevekkende. Dette må stoppe NÅ!
Kommer tilbake til det møtet i et senere innlegg.

Når jeg kom hjem lagde jeg middag. Superrask kikertcurry. 
Når den var fortært sånn rundt klokka 22 kunne jeg sikkert strikket noen pinner, men det ble ikke til det.
Jeg hadde liksom nok med å fordøye dagens innhold, og lande litt før en ny engasjerende dag i dag.

11 kommentarer
    1. Ikke bare med den strikkinga. Verken du eller jeg strikker ikke gensere på ei eller to uker. Det tar den tiden det tar. Sånn er det.

    2. Om ikke annet, kan du trøste deg med det at jeg ikke har klart å produsere en eneste strikkesokk i løpet av min tid på planeten. Det er m.a.o bare å få satt den strikkeløse dagen i rett perspektiv, så får det kun å ha en strikkeløs dag dann og vann deg brått til å fremstå som den reneste super-woman!
      Her kan også nevnes at jeg gjerne frigir bilde av det eneste plagg jeg noensinne har produsert ved hjelp av garn og pinner dersom et slikt skulle vise seg å eksistere; En lue som fra uforskammet mange uavhengige hold ble sagt å måtte være den mest smakløse av sitt slag som noensinne hadde sett dagens lys. – Men uforskammet er dog ikke synonymt med usant. Sannheten er nemlig at dette makkverket av et hodeplagg var så til de grader talentløst utført, kombinert med at jeg så skal maxe den respektive grellhet med et fargevalg hinsides all fornuft (Knallrød- med marineblå ‘lus’ for hver 3 maske (om jeg ikke husker feil) all the way).. Den var faktisk så til de grader stygg at den på ett eller annet obskurt vis bikket over til å bli kul. Får du denne risset inn på minnet, kan jeg faktisk garantere en selvtillits-boost, da den gjør det så åpenbart at du er så himla mye bedre enn det krealivt tilbakestående individet som står bak den der smørja *haha* 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg