Takk for alle gode minner…

I dag kom dagen vi har gruet for lenge. Det var på tide å ta farvel med Kjøteren, eller Toby som han egentlig het.  Den gode, snille hunden som kom til oss i 2008. Omplassert fra Yngste Sønn sin kamerat. En flott Australsk gjeterhund som nådde den imponerende alderen 16 år.

Turkameraten min, som jeg har hatt så mange fine turer med. Gode minner etter en hund med mye personlighet.

Glad i vann, men ikke alltid like glad i å både. Rennende bekker derimot….

Vinter, kulde og snø har ikke stoppet oss. Og Toby dro meg med på tur, selv når jeg ikke hadde lyst.

Eldste Sønn og Toby hadde et helt eget bånd.  Et helt eget forhold. De to har hatt mange turer sammen, og aldri var Toby så glad som når Eldste Sønn var hjemme på besøk.

Til og med på fotoutstilling har jeg og Toby vært. Jeg som fotograf, Toby som modell.

Så mange minner. Så mange følelser på oss alle i kveld. Et familiemedlem de siste 12 åra har sovnet stille inn.

Vi kommer aldri til å glemme deg, Toby. En mer livsglad og leken kammerat skal man lete lenge etter. Men du var gammel nå. Ben, hørsel og syn begynte å skrante. Nå fikk du hvile. Jeg tror du syntes det var utrolig godt. Hvil i fred, gode venn!

 

 

 

18 kommentarer
    1. Dere har min dypeste medfølelse! En hund er ikke “bare en hund”, men et familiemedlem som man blir så inderlig glad i! <3

      Jeg savner å ha hund, men helsen tillater det ikke. Så jeg koser meg med bilder og gamle minner når lysten på ny hund dukker opp.

    2. Dette var trist å lese. Dere var heldige som fikk ha han hos dere såpass lenge.

      Det blir store tomrom etter små poter.

    3. Vi har nettopp mistet en vofse vi har hatt i 13 år. Det er fryktelig trist. Men sånn er livet. Vi har heldigvis 1 igjen som er 10 år.
      Jeg tenker ofte på vår Linsi med gode tanker.

    4. Så vondt å miste et så kjært familiemedlem som en hund er. <3 Jeg har hatt mange dyr opp igjennom, men det å miste hunden vår var det verste, – man blir så uendelig glad i de. <3 Likevel kommer det en dag da det er best for de å slippe. Klem og varme tanker fra meg. <3

    5. Det blir tomt etter dem når de ikke går i beina på en lenger. Når de ikke står ved døra i vente på å bli sluppet ut på morgenen. Alltid på plass når man trenger dem, og litt i veien når en kunne unnvært dem. Om man har bare en eller fem, så er det noe som mangler når de ikke er der lenger. Når man tenker etter så er alltid de gode minnene flest.

    6. Det er så fint med firbente, de varer bare ikke like lenge som oss, 16 år var en god alder. Det er trist når tiden er over, men godt med de gode minnene. Klem <3

    7. Trist med en som har vært med dere i så lang tid. Dere kommer nok å savne den lenge…
      Jeg har ikke hatt hund siden jeg var liten, har gått i katter her i huset og jeg har sørget over de også…

      Kanskje dere får en ny en når det har gått litt tid…?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg