Takk til Bunny….

Det har vært en lang dag. Jeg har vært litt aktiv i dag, nesten vært mitt gamle jeg. Eller, det er vel å ta litt hardt i. Men jeg har vært i aktivitet i ni timer i løpet av dagen, og det er litt mye for meg nå. Før var det både 12 og 16 timers dager ofte flere ganger i uka.

Jeg hadde et møte på rådhuset på dagen i dag. Et møte i administrasjonsutvalget. Et møte der tillitsvalgte, HR og representanter for politikerne møter. Møtet handler selvsagt om arbeidslivspolitikk. Et fagfelt som selvsagt engasjerer meg. Jeg har jo hatt dette som min hverdag i over 20 år.

En ting er møtet og et fagfelt som engasjerer, men når politikere møtes utveksles det og litt informasjon om andre saker som og kan engasjere eller som man må reflektere litt over. Hodet mitt får liksom jobba litt, og alt er jeg kanskje ikke helt ferdig med å jobbe med tankemessig. Jeg kjenner det surrer litt rundt i bakhodet et sted.

Etter møtet gikk jeg til sentrum. Tok meg en matbit. Fikk litt frisk luft. Så var det klart for neste møte. Medlemsmøte i Rødt. Det er mer kos enn stress. Men siden det er jeg som er leder i Rødt Ringerike så er det jeg som leder møtet. I og for seg ikke den store jobben, men siden innlederen vi hadde hyra inn for å innlede om dagens tema ikke dukket opp ble det litt mer jobb på møteleder enn det jeg hadde sett for meg.
Jeg var sliten da jeg gikk fra rådhuset for andre gang i dag. Kjente at dette hadde vært litt mye på en dag.

Når jeg så kommer hjem til Drømmehuset rundt klokka 21 i kveld, og etter hvert kommer over dette innlegget fra Bunny, ja da kommer tårene. Ikke i strie strømmer, men sånn stille enkeltvis finner de veien fra øyekroken og nedover kinnet.

Tusen takk, Bunny for at du tar til motmæle. For som du skriver, dette handler ikke bare om meg eller egentlig om meg i det hele tatt. Dette handler om at Kokkejævel bruker sin makt og posisjon til å tråkke på og mistenkeliggjøre alle oss som av ulike grunner er utenfor arbeidslivet.
Vi som blir stemplet som snyltere og unnasluntrere av alt fra Arbeidsministre til naboen på andre siden av en eller annen hekk som vet nøyaktig hvor syk eller lite syk du er fordi han har sett deg lufte hunden eller et arkivbilde i blad hvor du ikke så syk ut.

Tusen takk Bunny. Jeg tror dette gjorde ekstra godt fordi det kom fra nettopp deg. Vi er jo ikke akkurat de som er enige i tykt og tynt her inne, heller ofte tvert i mot.

Jeg er som mange vet kjerringa som fikser alt, i det minste er det slik jeg ønsker å fremstå. Ordene fra Kokkejævel har nok ikke såret like mye som han håpet. Likevel har de selvsagt gått inn på meg. De har ligget og murret i bakhodet. Vært et irritasjonsmoment.

Derfor så utrolig godt å lese at noen tok til motmæle. At det skulle være akkurat Bunny som gjorde det gledet meg ekstra, kanskje fordi det var så uventa at det var akkurat han.

Takk igjen Bunny. Jeg vet jo at du er et godt menneske med mye omtanke for andre. En som tør å si ifra om ting han opplever som urettferdig og er en uredd stemme. Blogg.no trenger flere som deg.

 

17 kommentarer
    1. Rørende lesning. Kjente virkelig klumpen i halsen da du så hjerteskjærende ærlig og originalt beskrev den store tåren som sakte, sakte rant fra øyekroken og nedover kinnet ditt. For et vakkert og magisk øyeblikk. Rart det sterke virkemidlet aldri tidligere har blitt brukt, verken i ukebladromaner eller B-filmer. Er forresten veldig glad for å kunne forene to av Norges desidert mest produktive bloggere. Det eneste dere trengte var en bitter og narsissistisk, (spør “psykologvenninna” di hva det betyr), kokk fra Nord som har basert hele sitt liv på å trampe og tråkke på andre for å komme seg oppover. Det er ingenting som samler mer enn en felles fiende. Jeg ønsker dere begge uansett alt godt og er fortsatt voldsomt imponert over hva spesielt du får til. Tenk hvis du hadde lyktes og blitt valgt inn som den første arbeidsuføre stortingsrepresentanten. For en seier det hadde blitt mot den umenneskelige arbeidslinja!

        1. Det er ganske mye som er galt med meg, men dette spørsmålet tror jeg Brit og “psykologvennina” kan svare mye bedre på enn meg selv, (jeg mangler selvinnsikt skjønner du). De førte i mange år regnskap over alt som var galt med meg. Vil anta notatene fortsatt finnes.

      1. Vet du, Kokkejævel, nå går du for langt! Dette er skikkelig bedriten oppførsel og hører ikke hjemme blant voksne folk! Om du synes du blir behandlet dårlig eller blir misforstått, så skriv det da, men ikke harselere med andre på den måten. Det finnes ikke greit in what so ever!

        1. Aner ingenting om hvor mye en som kommenterer anonymt eventuelt har handlet hos meg, om noe, meg for meg er dette en slags eksponeringsterapi, ikke en markedsføringsstrategi.

      2. Er det ikke snart på tide å legge bak seg denne bitterheten? Om ikke for andres skyld, så i det minste for deg selv?

      3. Tror du er så redd for egen helse, at du derfor stigmatiserer andres og rakker ned på dem, for å få ut redsel og frustrasjon. Feig og uakseptabel oppførsel. Hva om du også for en periode må benytte deg av velferdsstatens trygghet, fordi helsa di svikter? Å sitte så høyt på hesten som du gjør nå, det er risikabelt, – det kan ende med at du faller ned, og må møte deg selv i døra. Ut i fra det du skriver, og hvordan du svarer så tar jeg meg den friheten å påstå at du ikke er ved sans og samling, uvisst av hvilken årsak. Forsøk på en forklaring fra min side, og kan likevel aldri tjene som noen unnskyldning for oppførselen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg