Tanker om stengte kommentarfelt, helgens planer og kyllinggrateng – et stort gjesp

Jeg er oppe på 16.plass!!!  Det er jeg selvsagt glad for.  Og jeg vet utmerket at det er innlegget Hva er viktig for deg? jeg kan takke for den suksessen. Det er helt vilt, for det innlegget er åpnet 462 ganger i går! Mine innlegg pleier å ligge på rundt 50 sidevisninger, så for meg føles dette helt vilt.
Jeg vet at både Vibedille og Mamma på hjul har delt innlegget mitt og bidratt til at en Helsebyråd i Bergen har fått en del mail i går. Det er 21 som har kommentert inne på bloggen min at de har sendt mail, men det er sikkert en god del flere enn de som kommenterer i kommentarfeltet at de har kommentert.  Flott!!! Håper bare det fører frem, slik at Vivian, Mamma på hjul, kan få leve det livet hun ønsker.

Jeg synes og det er gøy at det er et slikt innlegg som bringer meg oppover på bloggtoppen. At det ikke er et innlegg om  meg, meg, meg.  Det er nok av de på bloggtopplista. Ja ikke om meg da, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

Ta Kokkejævel for eksempel.  Han må nå stenge kommentarfeltet sitt for personhets – igjen.
Jeg forstår hvorfor han velger å gjøre det.  Jeg leser ikke kommentarfeltene til Kokkejævel så alt for ofte, synes gudedyrkelsen er kvalmende.  Men det hender jeg skummer gjennom for å se om det er en og annen kritisk røst eller bare ren halleluja-stemning samme hva han skriver. Da har jeg lest noen av de kommentarene Kokkejævel har referert til, og jeg har i likhet med Kokkejævel reagert på de.

Og fordi jeg vet at nett-trollet fra kommentarfeltet til Kokkejævel leser bloggen min, vil jeg presisere at jeg ikke liker kommentarene dine inne hos Kokkejævel.  Vi to er ikke på “samme lag”.  Jeg har ingen interesse av å knuse Kokkejævel, eller på noen som helst måte ødelegge for han eller familien hans. Vippe han ned fra trona, og overta førsteplassen på bloggtopplista, ja det kan jeg godt tenke meg.  Men han kan få lov til å være nummer 16 eller 42 for meg.
Han fremstiller seg selv som en pompøs fyr som er mer enn høy nok på seg selv på bloggen.  Kanskje er han det i virkeligheten, kanskje ikke.  Men skal vi heve våre kritiske røster, ta ballen og ikke mannen.
Og siden du anonyme nettroll inne hos Kokkejævel er så opptatt av barna hans, og deres oppvekst.  Tror du dine kommentarer bidrar til at den oppveksten i så fall blir så mye bedre? Eller tror du at du med dine kommentarer kan ha negativinnvirkning på oppveksten til barna hans ?
En innstendig bønn fra meg; La Kokkejævel og familien hans få fred fra deg!

Og så til deg Kokkejævel. Ja, jeg vet at du og leser bloggen min, selv om du aldri legger igjen kommentarer lenger.    Du har skrevet litt vel mange innlegg om dette nett-trollet nå.  Ja, jeg skjønner at du er forbannet, og kanskje enda mer fortvilet.  Og oppførselen hennes er ikke ok.  Men gir du henne ikke litt mye oppmerksomhet? Tror du ikke at det er det hun innerst inne  ønsker? Din oppmerksomhet?  Hvorfor gir du henne det hun ønsker?

Nok om kokk.
Neste på lista er Ida Wulff, og hun er tankefull. Hele ti tanker deler hun med oss på en fredag.
Tanken om at bloggen er ny, skjønner jeg ikke helt. Men mulig hun har byttet plattform? Bloggen hennes har i det minste et arkiv som strekker seg år tilbake.

Tanke to er at hun skal hjem til foreldrene som hun ikke har sett siden jul.  Sosial nedstenging gjør at vi ikke kan se våre kjære så ofte som vi ønsker.

Tanke tre er at det er kjekt at skoledagene kan gjennomføres i senga.   Teams, hjemmekontor og digital undervisning har sine fordeler.  Jeg synes og det, selv om jeg savner fysiske møter med partikamerater og kollegaer.

Selvsagt tenker Ida mye på svangerskapet sitt. Hun er i uke 35.

Tanke nummer fem synes jeg er en interessant tanke. En tanke verdt å dvele litt ved.

Jeg lurer sånn oppriktig på hvordan Donald Trump ter seg på hjemmebane om dagen. Ser for meg en forvokst baby av en mann, som sitter i morgenkåpa og furter mens han spiser junk og kjefter på kona.

Jeg er enig.  tror fru Trump går stille i dørene fortiden, og puster letta ut hver gang Donald går ut for å pille golf. Hun har min største medfølelse.

Så tenker hun på mer hjemlige forhold.  Bølgene rundt Bastø ferja der hun sitter og skriver. Er ikke det en av båtene du kan kjøpe når du spiller monopol?  (Den tanken var min, ikke Ida sin)

Ida Wulff, mann og kommende barn har bestilt seg reise.  En lengre reise om ett års tid.  Rart å tenke på at de er familie på tre som skal ut og reise, je hvis de får reist da.  Ingen vet jo hvordan verden er om ett år. Det er rare tider vi lever i.

Når vi er inne på reiser, så dveler også Ida ved disse hjernedøde influenserne som bare må feste, klemme og reise for med all tydelighet vise at de gir faan i alle smittevern-anbefalinger. Ja, Isabell Raad der nede på en femte plass, vi snakker om deg! Nå tror jeg ikke Isabell leser bloggen min, så det hjelper sikkert ikke samme hva jeg skriver.
Forresten sier Ida det så mye bedre enn meg.

 Ser frem til den dagen barnebarna deres skal skrive skoleoppgave om pandemien. Det blir stas for bestemor å forklare hvorfor hun gikk i front og ga fullstendig faen!

Kjenner jeg begynner å like denne Ida, og formuleringene hennes.

Men nei, jeg ser ikke Ungkarskvinnen, og ja Fuck kreft.

Andrea Sveinsdottir har et innlegg om helgens planer.
Det skjer ikke stort denne helga for Andrea.  Hundelufting, noen ærend, en løpetur og taco ja og en tur hos veterinæren var det gårsdagen ble brukt il.
I dag skal hun lufte hunen , drikke kaffe, spise kanelboller og spille inn you-tube videoer. og på søndag skal hun vaskehus og klær.
Høres ikke så ulikt min helg ut, bortsett fra det med løping, veterinær og you-tube.

Doc og Dask har laget kylling-grateng.
Det er min tur til å lage middag i dag. Det blir ovnsbakt torsk.

Som dere skjønner, lite interessant på toppen.
Hva jeg tar med meg av dette?  Tja, ti anker på en lørdag, burde jeg vel klare å komme opp med? Kanskje et innlegg om helgens planer og så må jeg vel dele middagslagingen min med dere?

Har også fått en ide til nok et knall-spennende innlegg, men det kan jeg ikke røpe her for da ødelegger jeg ideen.
Dere har ikke noe annet valg enn å følge med på bloggen min hvis dere vil vite hva det er…

 

 

5 kommentarer
    1. God morgen 🙂

      Gode poeng i innlegget ditt. Og så bra at mange har sett innlegget “Hva er viktig for deg” og sendt mail!!

      Ja innleggene kan ikke røpes – da er jo spenningen spolert 😀

      Lag deg en fin lørdag!

    2. Godt innlegg, med mange gode poeng. Jeg skal og sende en mail til Bergen kommune, mandag morgen-tenker dem må få noen etterhvert og, slik at dem ikke «glemmer» dette. ALS pasienter taper på alle fronter, et verdig liv hjemme-så lenge det er mulig, burde være en selvfølge. Og med det mener jeg den hjelpen og tilretteleggingen som passer for dem og familien. Riktig god helg ønskes😊

    3. Tenkte det samme som deg Hilde, så jeg sender mail på mandags morgen. Så herlig du fikk frem smilet i dag også.
      Skap deg en fin fin dag, gleder meg til middags innlegget dit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg