Tilbake på treningsleiren

I kveldinga var det bare å pakke bagen og legge i vei. Treningsleiren her kommer jeg!  167 km er det mellom Drømmehuset og Treningsleiren. En kjøretur på mellom  2 og 3 timer.

Som dere ser av bildet, her er det ikke gult løv og høstfarger som dominerer her på treningsleiren. Ikke nok med at jeg må trene, jeg skal også forholde meg til snø, sikkert og is og glatte forhold. Det gjør liksom ikke livet bedre.

Det eneste positive for Treningsleiren er at jeg ikke kommer til å stikke av med det første. Gruer meg alt til turen nedover mot bygda. Her var det verken salta eller måkt. Kanskje litt lite snø til å kjøre plogen, men hvis den sporete sørpa som ligger der nå får fryst til blir det herlig slede-føre.

Nei jeg er ikke videre positiv i kveld.

Ikke kan folka her telle heller. Til tirsdag ser jeg av ukeplanen at jeg skal ha 4 ukers-samtale. Så vidt jeg har klart å regne meg frem til har jeg vært her 5 FEM uker på onsdag!  Fortsetter det slik kommer jeg aldri til å bli “løslatt”.

I dag sto artikkelen  lokalavisa ringte om på torsdag på nettavisen deres.  En presentasjon av adhoc-utvalgets arbeid med lederen av gruppa, som og er leder av Hovedutvalget for Helse og omsorg og gruppeleder for Høyre. Og så jeg som forteller hvorfor jeg vil bygge nytt også i distriktene. Ikke sentralisere sykehjemspasienter på samme måte som vi har gjort med skoleelever.  Vi trenger levende bygder. Ikke alle ønsker å bo I blokker i byen.  Jeg er rimelig fornøyd med artikkelen. Man vet jo aldri helt hvordan journalister vinklet en sak.

Nå tror jeg jeg skal finne senga. Er sliten av bilkjøring, og den høyre ankelen verker.  5 km gåtur og nesten tre timer bak rattet tar på. Man beveger en del i ankelleddet når en kjører bil. Jeg må jo være frisk ogcrask når første økt begynner i morgen klokka 8.

 

10 kommentarer

Siste innlegg