Tirr ikke dragen

Vel hjemme fra jobb er det litt forskjellig husarbeid vi må få unna, både Gamle Gubben Grå og jeg har vært på jobb I dag.

Mens Gamle Gubben Grå tok en luftetur med Charlie Chihuahua og lagde middag (stekte et par ferdig-pizzaer firbarmet jeg meg over klesvasken.  Gubben så litt forundret ut over at jeg satte i gang med klesvasken.  Det er stort sett han som vasker klær her i huset. På mine dårlige dager har kjellertrappa vært som et uoverkommelig hinder, og det hinderet har ikke blitt noe mindre etter at jeg ødela ankelen. Vaskerommet vårt ligger i kjelleren.

Han så ikke noe mindre forundret ut da jeg kom opp fra kjelleren med en stor favn rent tøy. Kunne kjerringa både gå kjellertrappa og samtidig bære stor bør!?! Ja nå står garantert ikke verden til påske!

Når jeg etter å ha lagt inn de rene klærne tok nok en tur ned kjellertrappa – og kom opp igjen med et stort nett med ved,.Ja da sto øya nesten ut av skallen på Gubben. Ja så overrasket og bekymret ble han at han måtte bort å sjekke om alt virkelig sto bra til med kjerringa som sto bøyd og stablet veden inn i vedhylla ved peisen.

Han konstanterte at kjerringa så relativt vanlig ut. Konkluderte med at nettet med ved ikke var nok til å fylle hele vedhylla og kommenterte at hvis jeg (altså kjerringa) bare gikk ned og hentet ett nett til så ville vedhylla bli full.

Svaret mitt var “Tirr ikke dragen som sover. Dette er nok ved til å fyre i kveld.” Vel har jeg blitt sprekere til å løpe kjellertrappa etter treningsleiren, men man skal da ikke overdrive heller.

6 kommentarer

Siste innlegg