Trening har liten interesse…

Jeg som trodde at når kjerringa nå ble treningsblogger ville antall sidevisninger stige til nye høyder. Men slik gikk det ikke.  Mitt mest leste innlegg i går var et eldgammelt innlegg om en blogger som forlengst er historie.Jeg er på ny nede på en 12. plass.

En mulig forklaring på det kan jo være at trenigsinnleggene mine blir illustrert med Gamle bilder fra arkivet. Når jeg fortalte Storesøster på telefon i går at jeg skulle ha “stor ball” trening i dag ønsket hun seg bilder på snap i familiegruppa.  Jeg kan forstå det, og jeg kan godt by på meg selv til underholdning for hele familien. Men du blir ikke noe populær her på treningsleiren hvis du går rundt å knipser bilder under aktivitetene. Jeg har ikke sett noen som har gjort det. Jeg blir ikke den første.

Mens jeg altså rykker nedover når jeg skriver om trening, så rykker Martine Halvs opp på en 11. plass med sine ti tanker på en tirsdag. Ti tanker som stort sett handler om treningstøy.

Hm, jeg burde vel klare å få til et bilde av meg i den nye treningstightsen min, om det ikke blir noe bilde av den store ballen….

Spis og Spar og Mat fra bunnen har hver sin ukesmeny med hver sin fiskemiddag. Vi skal og ha fisk I dag. Husker ikke hva.

Doc og Dask forteller om sin første bil, et skikkelig røverkjøp. Ei gammel boble.  Mange tusen for en bil NAF kalte dødsfelle.

Min første bil var og ei boble.  Men jeg tror den var i bra stand. Pappa kjøpte den til meg, og han var bilmekaniker.

Desverre hadde jeg den ikke alt for lenge. Rakk å kollidere med en skurtresker og få retta opp skadene før den havna på taket på er jorde i Hurdal og endte sitt liv hos høggern.

Jeg gikk bare I boden en tur sutrer over at han bare har en kanal han får inn i den ene lastebilen sin. Jeg skjønner ikke hva han klager over. Er usikker på om det i det hele tatt var radio i den bobla. Når jeg var ung hadde vi kun en TV kanal, muligens to riksdekkende radiokanaler og lokalradioer sendte radiobingo.

Og mens vi et inne på bil; Stine Skoli leker fremdeles med lekebiler.

Historien til Monica Vederhus er vond å lese. Et barn som fikk barn,  og mange som sviktet.  Samtidig slår det meg; For ei dame Monica er! For ei tøff dame som har gått gjennom så mye, men likevel klart å stable seg på beina igjen! Forxei dame som frivillig setter seg og leser om alt som gikk feil. Jeg håper du ser, Monica, at det var flere enn deg som sviktet. Og at deres svik var større for de burde hatt forutsetninger til å handle annerledes.

Det er ikke bare jeg som føler at dagene bare forsvinner. Eller dagene mine er hektiske nok med mye trening. Men jeg får liksom ikke gjort noe mer enn å trene, hvile og spise. Rene toppidrettsutøverlivet. Det er visst vitsen.

Men nå snakker jeg meg bort igjen. Jeg skulle jo skrive om Vibbedille. Jun syntes dagen i går bare løp av sted, og selv om hun gjerne ville blogge var hin for trøtt og sliten. Der kjenner jeg meg igjen.

Mamma på hjul har falt helt i kjelleren etter kommunens inhumane behandling.

Jeg får kritikk når jeg langer ut mot kommunen i denne saken. Det er visst posten som er den store, stygge skurken får jeg høre. Kommunale saksbehandlere må ikke lastes for slett saksbehandling.

Kanskje har kritikeren rett. Den enkelte saksbehandler er jo bare del av et system. Den har dine ordre og dine retningslinjer å gå etter. Mulig det er systemet som er skurken, for jeg mener det blir feil å skylde på posten. Samme hvordan vi fordeler eller pulveriserer ansvaret, offeret er Vivian, Mamma på hjul. Hun befinner seg i kjelleren på grunn av en behandling ingen ønsker å påta seg ansvaret for.  Omsorg… Det heter omsorgstjenester det Vivisn er avhengig av  Omsorgstjenester uten omsorg….

Da er det bare Kokkejævel igjen.  Han har gått  ned 3.6 kilo på en uke.  Jeg lurer på hvor mye jeg har gått ned. Det har forsvunnet et per, tre kilo bare i svette! Ikke minst i sted da jeg var på trening med stor ball.

Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer. Vi skal straks av sted på en liten, koselig skogstur.  Vel sist skogstur var jeg segneferdig og brukte nesten et døgn på å få ankelen  I orden. Vi får se hvor mye “kosetur” dette blir….

 

4 kommentarer
    1. Spennende med treningsleir da, og håper ankelen din ikke er altfor vond etter skogsturen. Bobla var en artig bil, men noe videre kjøring ute på jorder egnet den seg nok dårlig til, ihvertfall når den skulle kollidere med skurtreskere eller havne på taket! 😱

    2. De konsulentene til Vivian kommer bare ikke fra at det er DE som er skyld i den elendigheten hun opplever, ass! For det første, er uforskammet mye overlatt til skjønn i dette lovverket, mens det meste som gjenstår er opp til den enkelte kommune..
      Ergo; Om hovedreglene sier sånn og slik, er det deres jobb å finne de irrgangene hvor løsningen ligger, for de finnes det plenty av!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg