Ut på tur må vi.

Det har liksom blitt fast søndagstradisjon at Gamle Gubben Grå og jeg går tur.  I dag ble det bede i Hønefoss.

Dette paret støtte vi på på Gladtvedt brygge rett ved Glædeshuset. De var langt fra alene.

Vi burde hatt med litt brød til dem, eller kanskje ikke. Det er alltid uenighet om man bør mate endene, og i såfall med hva. Vel kaffen vi gikk og nippet til tror jeg ikke de var interessert i  og Gamle Gubben Grå var ikke villig til å ofre sandkakene han akkurat hadde kjøpt på julemarked på Hønefoss skole. Eller det som en gang var Hønefoss skole da. Som så mange andre av skolene på Ringerike er også byskolen på den fineste tomta ved elva lagt ned.

Vi undret oss litt over at det ikke var julemarked på Riddergården, naboeiendommen til skolen, slik det alltid har vært. Jeg konkluderte at det sikkert var på grunn av mangel på toalett. Rådmannens forslag om å bygge do på den gamle fotballbanen til Hønefoss skole ble jo som kjent nedstemt i forrige kommunestyremøte.

Jeg falt også litt for denne plakaten slått opp på en plankevegg vi passerte. Litt usikker på hvem som har hengt den opp, men det er vel litt slik vi alle føler.

Vel, vi fikk en luftetur. Det ble 3,8 km. Fikk kanskje ikke opp pulsen så veldig, men vi beveget oss og fikk kjøpt sandkaker.

7 kommentarer
    1. Deilig å få seg en tur ut. 🙂 I dag har jeg ikke vært ute. MEN jeg har fått vasket hus… Et rom. Og et i går. Og kastet masse. Og DET skal man ikke kimse av. Veldig deilig å få ut ting, og få oversikt 😀

    2. Godt med en luftetur, og veldig fint i det området der. Junior og jeg gikk der i sommer da det var masse vann i fossen, – glemmer heller ikke den sinna svana vi møtte på, men ellers stort sett koselige fugler. 🙂 Ser du også har fått med kirka øverst i høyre hjørnet på bildet av alle fuglene. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg