Utroskap i nisseland

Det er tre dager igjen til jul. Skulle tro jeg hadde annet å drive med enn å sitte her å kommentere utroskap-rykter om plastnissene til en kokk i Alta. Men siden klokka ikke er 7 ennå, resten av huset sover, og plastnissers kjærlighetsliv tydeligvis gir klikk lar jeg det stå til.
Kokkejævel er som dere alle skjønner fremdeles på topp. Og jeg krabbet med mine Homsenisser helt opp på en 48. plass.  Plastnissers kjærlighetsliv er tydeligvis tingen.

Utroskap er ikke tingen. Ikke for plastnisser, og ikke for oss andre.
Det er ingen unnskyldning at det bare var en glipp med to fra skrubben etter litt for mye alkohol på årets julebord.
Plastnissen Alvin hos Kokkejævel har vært utro med to lettkledde oppvaskbørster, for de som ikke leser Kokkejævel sin blogg.
Det er heller ikke noe formidlende omstendighet at oppvaskbørstene var med på det, og til og med tok seg betalt.  Utroskap er utroskap like fullt, og det å være horekunde er forbudt!
Og Kokken, setningen om at det må være bedre å selge kroppen sin enn å skrubbe skitten oppvask som du skrev 10. desember, synes du det er et flott signal å sende til dine fantastiske ansatte?  Regner med at noen av de har tøffe dager i skrubben, nederst i kjøkken-hierarkiet i disse travle desemberdagene.
Plutselig kjenner jeg at tillitsvalgts-hjernen min trer inn, og jeg blir veldig opptatt av lønns- og arbeidsvilkår på et kjøkken i Alta.  Jeg trenger seriøst ferie!

Tilbake til plastnissene.
Alf, kjæresten til Alvin, fant ut om utroskapen da han leste bloggen til Kokkejævel og så bildet fra 10. desember.  Kokkejævel lå tydeligvis ikke på toppen da han postet det innlegget, for jeg har ikke lest det før i dag.  Vel, det er altså Kokkejævel sin “feil” at Alf fant ut at Alvin har vært utro. Og Kokkejævel sier at han angrer nå på at han la ut det bildet av Alvin som hadde seg med to lettkledde oppvaskbørster. Det bør han. For det første. Spurte han oppvaskbørstene og Alvin om det var greit å dele bildet?  Tviler sterkt.
Og hvis du, Kokkejævel, angrer så på at du delte det bildet, og dermed har ødelagt juleferien for Alf og Alvin.  Hvorfor fortsetter du med å påstå at du er nesten helt sikker på at Alvin også har hatt seg med Bollemus flere ganger og også med Strikkenisse?   Tror du det gjør situasjonen noe lettere for Alf at du setter ut rykter du ikke har belegg for.  Hvor mange forhold har ikke blitt ødelagt av falske rykter og slarvekjerringer?

Nei, Kokkejævel. Du har helt rett.  Du får ikke gjort noe for å hjelpe.  Du har alt gjort mer enn nok.  Det siste disse to plastnissene trenger nå er mer “hjelp” fra deg.

 

1 kommentar
    1. Ønsker deg en fin lørdag videre. Kose deg masse <3 Her blir det etterhvert å hente frem litt nisser <3 slik at jeg har noen å snakke med! Ho Ho Ho…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg