Våknet til kaos.

I dag våknet jeg til godt over 10 cm nysnø. snøtunge graner og en radio som melder om kaos på veiene i nærheten.
Bussene til Oslo er innstilt inntil videre. Det står visst en god del trailere fast i bakkene over Sollihøgda så veien er stengt.  Jeg fikk lyst til bare å krabbe godt under dyna igjen og bli der til det blir vår på ordentlig.
Jeg bør ut med bil i dag. Hadde tenkt å få hentet adgangskortet mitt til jobb nede i sentrum og så bør vi ha et brød.  Vel, jeg har i det minste ingen planer om å kjøre noe sted riktig ennå så får vi se hvordan vær og føre utvikler seg ut over dagen. Kortet rekker jeg å hente før jeg drar på jobb i morgen, og brød kan jeg bake.

Det er ikke ofte jeg er glad for at jeg ikke lever det travle, engasjerende livet jeg elsket, men i dag er en slik dag.
Jeg er så utrolig glad på slike dager at jeg ikke skal være i Drammen før 08.00, for så å ha et møte i Bærum klokka 13 og et møte på Rådhuset klokka 16, for så å avslutte dagen med nattevakt på røntgen. Kjøre bil på glatte veier mens jeg teller biler i grøfta og har hjertet i halsen for at jeg skal havne i neste grøft eller møte en på stive hjul rundt neste sving. Det har vært en del slike dager opp gjennom årene. Jeg er glad jeg slipper det. Det stresset meg enormt.

Ja, jeg vet at jeg nå skal arbeide to dager i uka noen måneder fremover. Men det er 7 minutter med bil på en europavei som er relativt flat og fin. Det skal nok gå greit uten at jeg kjenner stresset klore seg fast.

Kjør forsiktig dere som må ut. Husk at det er mange som er glade i dere.

Jeg ser på Gamle Gubben Grå som står og lager seg frokost på kjøkkenet. Han har vært ute i snøen og har tatt med seg avisen inn igjen. Frokosten pleier vi å ta litt sånn hver for oss i stillhet, men lunsjen tar vi gjerne sammen.
I dag blir nok det her i Drømmehuset, og i dag skal jeg ikke insitere på at vi skal spise på terrassen.

Leser at sommerens kjole-mote tilsier hvite blondekjoler. Det har jeg hatt mange av opp gjennom tidene, men har ingen nå. De pleier å få flekker av rødvin, grønske eller tomatsaus i løpet av en sommer eller tre.
Muligens jeg skal bruke denne snø-kaos-dagen på litt nettshopping av årets sommerkjole?
Mulig noen (leses Gamle Gubben Grå) mener jeg heller bør rydde klesskapet mitt slik at jeg får plass til alle klærne jeg allerede har før jeg går til anskaffelse av nye plagg. Var det ikke jeg som skrev om å selge brukte klær i går?

I går var i går, og i dag er i dag.
I går hadde vi kjøttboller i fløtesaus til middag. Hva skal vi ha i dag har jeg ikke helt bestemt ennå. Litt avhengig av om jeg tar turen til butikken eller ikke.

Kanskje jeg og skulle starte på et nytt strikkeprosjekt. Jeg får mer og mer lyst til å strikke meg en genser. Holdt på å stikke innom Strikke Gry, garnbutikken på torget, her om dagen. Bare for å titte, selvsagt. Men så hadde jeg med meg Gamle Gubben Grå og slo tanken fra meg. Han ville helt sikkert stoppet meg fra å handle garn. Jeg har mye garn her i Drømmehuset. Men garantert ikke nok garn til å følge en oppskrift på en genser. Mest restegarn. Ett nøste av det garnet og tre av det,
Men etter hva jeg har forstått er vel slike garnpakker noe man effektivt kan kjøpe på nett. Hm…
Skal ikke se bort fra at denne dagen blir brukt på nettshopping.

Litt snø stopper ikke kjerringa fra å shoppe – nå kan jo det gjøres fra spisebordet hjemme.

Man sier at det er utenfor komfortsonen vekst skjer. I dag føler jeg meg mer enn stor nok. I dag har jeg ingen planer om å befinne meg utenfor komfortsonen.
Jo en liten tureller to med Charlie Chihuahua ute i snøen skal jeg ta.  Men ellers skal jeg holde meg inne i Drømmehuset med pledd og varm te i umiddelbar nærhet.

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. God morgen. Du får vente med å kjøre til litt utover dagen siden snøen plutselig kom tilbake. Været rår vi ikke over. Sola har jeg lånt så lenge det varer.
      Jo, garnpakker og oppskrift får man kjøpt på nett. Lykke til. Jeg prøver meg på den vesten Solliv delte på sin blogg. Går fint. Enkle er ofte det beste, og da lykkes man. Starter ikke på noe vanskelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg