Viruset kommer nærmere…..

I dag fikk jeg en melding fra n jeg var sammen md på et møte i går.  Han hadde følt seg dårlig i går kveld og tatt en covid-19 test. Den var positiv.  Vedkommende visste at man ikke trengte varsle nærkontaktene sine lenger, men ville gi meg beskjed siden han trodde jeg fremdeles arbeidet på sykehuset.  Vi satt tross alt i nærheten av hverandre i nesten fire timer.
Jeg takket for at han ga beskjed og sa jeg ville ta en test.
Hadde dette vært for kort tid siden hadde jeg vært nødt til å være i karantene nå. Heldigvis gir ikke Omikron så mye sykdom som tidligere varianter av viruset.

Jeg har tatt testen. Den er negativ. Ikke overraskende. Som regel tar det litt mer enn et døgns tid før viruset slår ut på hurtigtestene virker det som. Jeg har jo snakket med en del som har testet positivt de siste månedene.  Tenker jeg tar en ny test hvis jeg skulle få symptomer.

Dessverre fikk Gamle Gubben Grå med seg at jeg tok en hurtigtest.
Han har ikke et like avslappet forhold til dette viruset som meg.  Nå skvetter han unna bare han ser meg, og prøver desperat å holde minst en meters avstand. Mon tro om han kommer til å sove med munnbind i natt?

Til tross for at jeg tilhører var det tre risikogrupper er jeg ikke så super engstelig.
Jeg har ingen symptomer, er vaksinert og hurtigtesten var negativ!!!

 

 

11 kommentarer
    1. Det kommer nærmere…
      Nede på jobben hos meg har vel snart halvparten hatt covid nå…
      Det hostes overalt…og de har ikke smak og luktesans..veldig hoste, hodepine og blir fort svette.
      GGG får ligge på sofaen hvis han er engstelig…

    2. Søndag var vi sammen med familien. Og mandag morgen testet mellomste datter positivt. Hun er ped leder i barnehage, og det var vel bare ett tidsspørsmål før hun ble rammet.
      Men vi har greid oss heldigvis.
      Men det kommet stadig nærmere ja.

    3. Håper du fortsatt er frisk! Junior har levd med smitte i klasserommet mer eller mindre siden november, og har fortsatt unngått det. Ellers er det visst som en vanlig influensa, så ingen krise, selv om det er best å slippe.

    4. Eg fikk påvist covid-19 den 10.02.22,hadde en voldsom reaksjon i kroppen det første døgnet,men kom meg igjen og var helt fin til tirsdag,da kom symptomene ganske kraftig,hodepine,utmattelse,tung pust og muskelsmerter.Hadde ikke de vanligste (nye) symptomene som rennende nese og sår hals,hoste osv.Har siden onsdag ikke hatt smak og luktesans.
      Dette er en ekkel sykdom,da man ikke er verken syk eller frisk,men totalt redusert slik at bare det å gå over gulvet føles som en uoverkommelig oppgave.
      De som sier at denne sykdommen ikke er en krise ( og den kan vedvare i fire til seks uker) aner virkelig ikke hva de snakker om !
      Og,som om det ikke var nok blei tispen min Elliot akutt syk på tirsdag og måtte til akuttbehandling for prolaps i ryggen !
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg