12 ting jeg skal gjøre i oktober

I går skrev jeg at jeg hadde tatt helga, hadde fri og skulle prioritere å få opp lesertallet på bloggen slik at jeg kunne avansere på bloggtopplista. Jeg skrev 3 innlegg om alt fra  gamle blogginnlegg via skoleransler  til fattigdomskrisa, hvor det om ransler ga flest kommentarer og da antakeligvis var det som engasjerte mest.
Jeg fikk flere klikk, flere sidevisninger, men det var negativ utvikling på bloggtopplista. Jeg “avanserte” fra 11. til 12. plass.

Nå har jeg ikke tenkt å skjelle ut de leserne jeg fremdeles har for at jeg er i en nedadgående spiral. Hvis folk ikke har interesse av det man skriver er det vel mer skribenten enn leseren som er å bebreide.  Så her må skjerpings til. Fra min side.

En ting skal jeg røpe, som nok ikke er av de 12 tingene jeg skal gjøre i oktober, hvis jeg skulle klare å erobre bloggtoppen og ligge der et års tid eller så så vil jeg ikke gi ut kokebok.

Jeg klikker meg raskt videre ned over bloggtopplista på leiting etter inspirasjon. Jeg stopper opp ved Allan. Allan er en kul fyr. Han har en gang vært nummer to på bloggtopplista. Jeg tror det høyeste jeg har vært er nummer tre.  Allan er og ambisiøs, akkurat som meg. Han sikter mot stjernene og har som mål å bli bloggkonge og trone øverst på lista – akkurat som meg. I tillegg er Allan en hyggelig fyr som ikke blir furten fordi om jeg skriver om han. Så nå tar jeg sjansen på å utfordre han til vennskapelig kappestrid. Hvem av Allan og kjerringa når bloggtoppen først? Her kan jo leserne også bidra. Klikk inn som gal på innleggene til den av oss du heier på. Måtte den beste vinne.

Allan har i dag et innlegg om 12 ting han skal gjøre i oktober.  Vel her er de 12 tingene jeg, altså kjerringa skal gjøre i oktober. Jeg starter ambisiøst:

1. Innta førsteplassen på blogg.no sin toppbloggerliste. 
Jeg har hørt at mål skal være noe å strekke seg mot. Være litt hårete mål. Og dette er virkelig et hårete mål. Jeg liker det.
Så vet jeg at det er mange som vil gosse seg hvis kjerringa mot formodning ikke skulle klare å nå dette målet i løpet av de neste 31 dagene, men blogg skal være gøy. Jeg gir gjerne folk den gleden.

2. Jeg skal drikke kaffe-latte. Finnes det noe bedre hverdagsluksus enn å ta seg en stille stund med en kopp kaffe-latte og sitte å se litt på folkelivet rundt seg?

3. Jeg kommer til å drive med politikk. Vi har kommunestyremøte neste torsdag hvor kommunestyre skal konstituere seg.

4. Jeg skal gå på jobb! Jeg setter et utropstegn bak for for meg var ikke det en selvfølge at jeg skulle gjøre det. Jeg er jo utplassert på Omsorgssenteret av NAV: Avtalen gikk ut i dag. Men jeg har fått forlenget avtalen en måned til. Det gledes. Det er godt å ha noe å gå til. Føle at en bidrar i samfunnet.

5. Og som på punkt 4 hermer jeg her glatt etter Allan Jeg skal spise middag. 
Mat må man, som Allan skriver, ha. Og kanskje skal jeg dele flere matinnlegg på blogg. Det virker som det gir lesere for andre.
Vel, det kommer mer mat her på blogg allerede i løpet av helgen. Noen husker kanskje at jeg forrige helg plukket sopp som jeg skulle lage soppsoya av? Den prosessen ble startet forrige helg. I en uke har sopp og salt ligget lagvis under press og i følge oppskriften er det i dag klart for steg 2. Slikt blir det innlegg til bloggen av. Så følg med!

6. Gå tur. Det er nydelig høstvær ute. Og jeg håper at det fortsetter langt ut i oktober. Så da blir det forhåpentligvis noen turer jeg kan dele med dere lesere. Følg med, følg med.

7. Husarbeid. Jeg kommer til å stelle og stulle her i Drømmehuset.

8. Ha fyr på peisen og tente stearinlys. Selv om høsten ennå er varm og fin kommer det nok kvelder som vil føles både kjølige og mørke. Da gjelder det å kose seg inne. Finne frem pledd, en stor kopp te, bok og tenne stearinlys og fyre opp i peisen. Høstkos det og.

9, Lese bok. Stabelen med uleste bøker bare vokser og vokser. Et mål for oktober er å få den til å minke litt.

10. Tur på hytta. Det er en stund siden jeg har vært på hytta. Det må vi gjøre noe med i oktober. Komme meg opp før veien ned til utedoen langt nede i lia blir glasert, og vi slipper å grave oss gjennom flere meter med snø.

11 Ta mange, flotte bilder. Naturen er på sitt vakreste. Det kan gi direkte sjelefred å gå på fotojakt. Og husk, regn og tåke kan og være flott på bilde.

12. Tjene haugevis med gryn. Da jeg tilbake i 2019 begynte å skrive om toppbloggerne, studere hva de skrev om, var jo målet mitt å bli toppblogger, entre bloggtoppen og tjene slike astronomiske summer som toppbloggerne gjorde den gang. Det målet er ikke nådd. Selv om jeg tar ut alt jeg tjener på blogg i løpet av en måned i kronestykker blir det ikke store haugen. Ikke noe å bade i slik Onkel Skrue gjør i pengebingen sin. Nei, om jeg tok ut alt jeg tjente på blogg i løpet av en blogg i kronestykker ville det knaptvære nok til å fylle en kaffekopp. Det må jeg få gjort noe med.

Så følg med på denne bloggen også i oktober. Her kommer det til å komme mye du ikke vil gå glipp av!

 

10 kommentarer
    1. Du har en flott liste foran deg her. Masse kos.
      Og komme på toppen kan jo være gøy da, du får dele innleggene dine på noen grupper hver enste dag og skrive med STORE bokstaver og dra inn folk på blogg.
      Gryn vil vi alle tjene. Du får finne på noe lurt og dele det med oss. Slik at vi andre også blir styrtrike.

    2. Stå på. Dette klarer du nok….kanskje😉 Litt i tvil om punkt 1…på så kort tid, men kjør på. Kan i hvert fall dra lærdom av deg. Ville gjerne ha vært litt høyere opp jeg også😅 Du ligger bedre an enn meg……

    3. Så gøy at du også skal gjøre 12 ting i oktober. Er du sikker på at du ikke også skal kjøpe en robotstøvsuger og/eller en hårfjerner slik at det da blir 13 ting du skal gjøre, altså kjøpe en av de eller begge som ting nr. 13. Hvis ja, husk for guds skyld å bruke rabattkoden AK15;) Jeg tar selvsagt imot utfordringen med å se hvem av oss som når bloggtoppen først. Jeg gjør meg klar for kappestrid…

      1. Du det dumpet en robotstøvsuger inn døra her i fjor høst en gang. Neatsvor ett eller annet. Utrolig kjekk sak døpt “Late Brit”. Den er så effektiv at jeg ikke trenger to. Men takk for tilbudet.
        Bra du blir med på kappestriden. Jeg synes vi to fortjener å nå toppen snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg