Politikk kan være gøy…

Var på møte i Hovedutvalget for Helse, Omsorg og velferd i dag. (Og dermed mistet eg halvparten av de som stakk innom bloggen)

Jeg er ny i politikken. Og i Hovedutvalget er det en Grand Old Man som alltid vet når og hvorfor ting er vedtatt. Han viser til vedtak fra 1998 eller prosessen fra 1976 og kan og vet alt. Flink er han og – men utrolig itrriterende.  I dag hvor man diskuterte hvorvidt vi burde ha flere sykehjemsplasser (noe vi selvsagt trenger) mete han at dette kunne vi ikke diskutere fordi et utvalg som hadde arbeidet frem et forslag som var blitt vedtatt i 1995….

DA hadde jeg hørt nok tullprat og ba om ordet. Jeg opplyste først at jeg var ny i politikken, som de sikkert vet, og sa så at fordi om et utvalg hadde undersøkt en sak i forrige århundre og fattet vedtak deretter var det ikke sikkert det var riktig for kommunen i dag i 2013. Så kanskje vi skulle tenke nytt?

Etterpå kom utvalgslederen bort til meg og sa at jeg burde ha sagt i forrige årtusen…

I en senere sak var Grand Old Man igang igjenn. Denne gangen viste han til ett eller annet vedtak fra 1965, og lurte på om jeg husket det.  Mitt svar var at i 1965 var jeg ikke født engang, og fulgte derfor lite med på politikken..

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg