Siste feriedag

4 blanke uker lå foran meg. Jeg hadde ingen store planer, få  faste avtaler,  Jeg skulle bare få tapetsert det lille gjestetoalettet og fått gjort mye på hytta.  Nå er de fire ukene over. I morgen er det ubønnhørlig jobb igjen. Gjestetoalettet har fremdeles ikke tapet, og jeg har ikke satt mine ben på hytta.
Så hva har jeg brukt dagene til?
Jeg har gått mange og lange turer i vakkert høstvær.
Lekt husmor…
…og mamma.
Det er ikke alltid jeg har så mye tid til det i en travel hverdag.
Jeg har lekt politiker, og kost meg med det. Hatt oversikten og vært forberedt når møtene startet.
Jeg har kost meg og ladet batteriene.

Jeg har omtrent ikke tenkt på jobb.  MEN jeg har deltatt på ett kurs på jobben. Vært innom huset tre ganger (+kurset)  Deltatt på ett møte i Drammen. (mot min vilje)bLest noen mail. Svart på noen SMS Tatt en jobbtelefonsamtale og hatt en oppdateringslunch med kollega.  Pluss støtt på Verdens Beste Kollega  ett par ganger uten at vi har snakka jobb av den grunn.

Jeg vet at det har kommet nye og helt urealistiske sparekrav på neste års budsjett. Jeg vet at bemanningssituasjonen på jobb fort kan bli en utfordring.  Jeg vet at neste styremøte bare er en drøy uke frem i tid, og jeg gleder meg til å ta fatt. 

Håper det bare blir litt id igjen til å være MEG også de neste ukene…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg