50 års krisa…

Gamle Gubben Grå fylte 50 allerede for to år siden, men har fremdeles den slanke, flotte kroppen som han hadde da jeg traff han for over 25 år siden.  Og det helt uten å jogge hvileløst rundt på ei tredemølle forran TVn,  eller trene febrilsk for birken, den store styrkeprøven eller guttegjengens innebandy-lag.  Han nøyer seg med å rusle småturer rundt kvartalet med Kjøteren, og trimme drøvelen på sofaen.  I grunn greit at han ikke har kommet i panikkalderen når det gjelder trening.  Tenk for en kropp han raskt ville fått hvis han trente bare litt.  Hadde ikke helt stått i stil til meg…

Han er i grunn i god form også, Gamle Gubben Grå.  Mye sprekere enn meg. Og det selv om han røyker 40 om dagen.  Hadde han kuttet ut de sigarettene, ja da hadde han nok blitt litt av en spreking.  Da spørs det om han hadde blitt lei ei sånn utrent sinke som meg…

Mange menn i femtiåra ser gamle og slitne ut. I tillegg til kulemagen og rørleggersprekken har de også utviklet måne.  Noen dekker den med tragisk hentesveis, og noen prøver å kompensere det manglende håret på toppen med å la alt sidehåret gro så lenge det gror, og av redsel på å miste ytterligere hårstrå lar de være både å gre og vaske det.  Så ikke Gamle Gubben Grå. Han har fremdeles en fyldig hårmanke, og at det er blitt grått gjør han jo bare til en distingvert herre…

(Bildet er lånt fra Google, Gamle Gubben Grå er mye kjekkere….)

I tillegg til å ha en bra kropp, være i brukbar form og ha et godt utseende har Gamle Gubben Grå enda en hemmelig egenskap.  Han er svært kunnskapsrik.  Belest som få er det utrolig hva den mannen vet .  Når han glimrer til og kommer med de saklige argumentene og de saklige utgreiingene akkurat når jeg har gått tom for argumenter. ja da er jeg så glad i han. (Vel og merke hvis det ikke er han jeg diskuterer med, da er det selvsagt bare irriterende.)

Noe av det en kvinne virkelig setter pris på ved en mann er at han kan lage mat. Gamle Gubben Grå har over 20 års erfaring som restaurantkokk, og kan trylle frem de lekreste retter.  Behøver ikke gå på dyre restauranter vi, for ingen lager pepperbiff sli som han.  Veien til mitt hjerte går gjennom en god peppersaus…

Jammen er jeg heldig som traff drømmemannen allerede for 25 år siden.  

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg