Stramt skjema

Denne uka har så fullt program at jeg er usikker på om skjemaet mitt vil holde….

I dag skal jeg jobbe som radiograf fra 10 til 18.  Vi har en del tekniske problemer for tiden, så arbeidsdagen kan fort bli utfordrende og slitsom. Men jeg har spist godt, laget matpakke (Hjemmelagete vårruller som Gamle Gubben Grå laget i går.)
Så får jeg delta i en maildiskusjon om lønnsforhandlingene sammen med resten av forhandlingsutvalget mitt.

Når jeg kommer hjem til familien og Kjøteren så må jeg få satt meg ned mellom husarbeid og andre gjøremål og lese meg opp på Kommunereformen og den s muligheter og utfordringer for Ringerike, (og helst Hole og Jevnaker) .  Jeg vet helt klart hva jeg mener, det er et klart og rungende NEI til sammenslåing av de tre kommunene, men det holder liksom ikke. Jeg må ha argumentasjonen under huden, og laget en kort oppsummering poengtert og gjerne litt retorisk.
Det blir vel natta før jeg ser meg ferdig med det….

Onsdag har jeg tillitsvalgtsdag, Da må jeg utforme forslag til tekstlige endringer i overenskomsten og regne ut glidning.  Lage argumentasjonen til forhandlingene og fortsette å arbeide med krav og prioriteringer.
Klokka 17.00 må jeg være på plass på et åpent folkemøte for Ringerike, Jevnaker og Hole. Der skal jeg sitte i panelet i en paneldebatt om kommunereformen. Da bør argumentasjonen jeg leser meg opp på i fag sitte.
Så når jeg kommer hjem, må jeg forberede meg til kommunestyremøtet på torsdag. Jeg er innkalt som vara fot vår representant. Etter Sol sitt forberedende møte i går, ser  det ut som om jeg må forberede tre innlegg, og dertil hørende turer på talerstolen. Sånt tar ikke jeg på sparket.

Torsdag må jeg ha et par telefonmøter på morgenen, så må jeg kjøre Mamma til legen før jeg  møter i forberedende møter til kommunestyret og videre i kommunestyre.  Litt jobbmail etter kommunestyremøtet før jeg tar kvelden.

Fredag er det radiografjobbing fra 8 til 16 og så Hønefossrevyen og ut og spise med jobben etterpå.

Så blir det tid til litt rekreasjon og siste finpuss før lønnsforhandlingene starter på mandag morgen.

3 kommentarer
    1. tanketromling: Jeg er overbevist om at store kommuner er feil retning, og i SOL, partiet jeg representerer, diskuterte vi, halvt på spøk, om vi kanskje skulle gå for at Ringerike i stedet for å slå seg sammen med Hole og Jevnaker skulle deles opp i Hønefoss, Tyristrand, Norderhov og Ådalen slik det var “før” Tror vi ble slått sammen på 50 tallet

    2. Ja, hvorfor ikke. Du savner argumenter mot kommunesammenslåing. Jeg kan gi deg noen:
      Eierskap. Når folk føler eierskap så kommer lojalitet. Forståelse. Følelse av sammenheng. Fravær av fremmedgjøring. Ansvar. Man opplever noe som “sitt”. Man er ikke bare et nummer i rekka. Det er utrolig viktig.
      Jeg jobbet i en bitteliten privat barnehage i 10 år. Vi elsket den alle som jobbet der. Kom til og med innom på fridagene våre. Hadde nesten ikke sykemeldinger. Eierskap er utrolig viktig.
      I gamle dager var det nesten ikke kriminalitet. Fordi alle kjente alle. Sosial kontroll.
      De driver og lager store løsninger. Fordi det ser lønnsomt ut på et eller annet papir. Men de holder disse faktorene behendig utenom regnestykket.
      Lokalpatriotisme er ikke negativt. Det er et positivt lim. Som skaper engasjement og tilhørighet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg