Jeg klarte det!!!!

Utrolig stolt av meg selv i dag.
Jeg har alltid hatt problemer med å si NEI, og har mer enn engang strukket meg lengre enn det greit er for å løse problemstillinger som har dukket opp.   Det være seg ekstra arbeidsoppgaver, verv eller ekstra vakter.  Jeg har alt for lett for å si JA når noen spør.
Selvsagt skal man stille opp.  Selvsagt skal man være med på å dra lasset. Men ikke alltid. Ikke når du burdesagt nei. 
Det er ikke mange dagene siden jeg satt i en bil og var skikkelig forbannet på meg selv fordi jeg hadde sagt ja til litt mer enn det jeg mente jeg kunne klare.
For tiden er jeg utrolig sliten.  Jeg vet at jeg balanserer på en tynn line, og at det bare skal et lite feiltrinn, litt for mye belastning, før jeg enten faller av lina eller hele lina ryker.  

Men i dag klarte jeg å si NEI. 
Jeg trodde det skulle gi meg dårlig samvittighet.  Med en ekstra anstrengelse – eller to, hadde jeg sikkert klart å få det til på et vis.  Men jeg fikk ikke dårlig samvittighet.  Jeg følte forundret etter. Niks. Det føltes bare godt.  
For en gang skyld hadde jeg tatt mer hensyn til meg selv enn til alle andres behov.  

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg