Dagens Donald

Donald har i dag lansert sin løsning på hvordan USA kan unngå flere tragiske skoleskytinger. 
Han lytter selvsagt ikke til de som har tatt til orde for en mer restriktiv våpenpolitikk. Et synspunkt det kan virke som om flere og flere amerikanere støtter.
Han lytter ikke til de som beskylder han for å være i lomma på våpenindustrien.  Her hadde han en glimrende måte til å bevise at han, Donald, ikke var i lomma på noen.  
Nei Donald  sin løsning for å få slutt på alle de tragiske skoleskytingene,er ikke færre våpen på amerikanske skoler, men derimot det motsatte.  Donald ønsker seg flere våpen i amerikanske skoler.  Tro det om du kan.  Han ønsker å bevæpne lærerne.  

Det er mange år siden jeg gikk på skolen, og mye har sikkert forandret seg siden den gang  Jeg var en av de som stort sett likte undervisningen og timene bedre enn friminuttene, og hadde ikke store problemer med lærerne.  
Men når jeg tenker tilbake på alle de lærerne jeg har hatt, så var det få av dem som fremstår som mulige actionhelter.  I grunn svært få av dem jeg ville føle meg trygg på at burde betjene et våpen i en så eksepsjonell stresset situasjon som det en skoleskyting ville  være. 

4 kommentarer
    1. Han er jo ikke god, den godeste Donald, og det er nesten litt rart at ikke noen har skutt ham allerede. Egentlig. Ikke ofte jeg ønsker livet av noen, men om han her bare blir sittende så tror jeg nesten det kan være skummelt for noen og enhver. En galning her og en galning der, med hver sin knapp … det kan vel ikke bli annet enn kaos og elendighet.

    2. Marit: Det virker jo dessverre som om han har relativt god støtte i USA: Merkelig- og det at han og han andre galningen sitter med hver sin knapp er ikke betryggende

    3. Leste også at han hadde foreslått skuddsikre gardiner i alle klasserom. Hva med fult utstyr til alle også, sånn som Delta troppen har. Det skaper nok skikkelig læringsatmosfære…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg