Super Mom…..

“Super Mom” står det på te-kruset jeg drikker morgenteen fra.  Super Mom…Fikk den av Datteren til jul..
Men jeg føler meg ikke som noen “Super Mom” .  Ingen superkrefter eller super på noen som helst måte.
sjekket mobilen for første gang i dag litt før 9i dag morges.  8.58 for å være nøyaktig.  Det var en sms fra Datteren  Hun som en travel førjulsdag kjøpte kruset med teksten “Super Mom” til denne kjerringa her.  

Hei, skal du tidlig til Hønefoss i dag?
Har du evt. mulighet til å kjøre meg til Klækken innen kl. 09.00?
Ikke noe stress om det passer dårlig altså.

Meldinga hadde tikket inn klokka 04.01. i natt, da lå jeg for lengst og sov med telefonen på lydløs på kjøkkenbenken.  
Datteren startet på jobb i baren der hun er daglig leder i går klokka 16.00.  Siden meldingen er sendt rundt 04, var det vel da hun kom hjem fra jobb i natt. 
Så skal hun jobbe dagen på Klækken i dag før hun skal rett i baren i ettermiddag, og arbeide til 03.00 i natt.  Bussforbindelsen fra Hønebyen og opp til Klækken kan være litt utfordrende i helga,  Så hun pleier å ta de 9 km som en treningstur på morgenkvisten.  Likeså de 7 km mellom arbeidsplassene mellom vaktene.  Har forståelse for at det var fristende med ei Mamma som kunne kjøre i dag, så hun kunne sove en halvtime eller to lenger…

Det er en sånn Mamma min Mamma var, den gang jeg var ung og trengte hjelp.  Henta i barnehagen, leverte i barnehagen, passet unger en time eller to sent på kveld når jeg måtte dra på nattevakt før Gamle Gubben Grå kom fra sin kveldsjobb.  
Det er en sånn Mamma jeg vil være.  Den som er tilrettelegger slik at hverdagen blir litt enklere for unge voksne som virkelig står på.
Det er derfor jeg står opp klokka 05.30 og  kjører til Tyristrand med Yngste Sønn førklokka 07.00 hver hverdagsmorgen.  
Og jeg gjør det faktisk med glede. Nyter de små samtalene vi noen ganger har i bilen disse tidlige morgenstundene.  

Men i dag kunne jeg ikke hjelpe Datteren.
Jeg så meldinga for seint. Bilen min er på verksted .Kan først hentes når lønninga kommer inn på konto til uka.  Bilen til Gamle Gubben Grå har Gubben “stukket” av med.  Han skulle kjøre Yngste og Eldste Sønn ut til Bessa. 
Da slipper den 87 år gamle faren min ut å kjøre midt i ett sykkelløp for å få hjelp av to arbeidsvillige barnebarn.  Håper bare de har bensin nok til å komme ned til bensinstasjonen, for den bensintanken er nesten like støvsugd for bensin som kontoen min er for finanser.  
Super Mom er langt fra super for tiden.  

Jeg sender Datteren beskjed.  

Så den nå….

Hun svarer raskt. 

Ingen stress, Er på hotellet nå 

Selvsagt er hun det.  Hun er stor jente. Klarer seg selv, og legger ikke inn i beregningene at Super Mom stiller opp.  Det er jo derfor jeg så gjerne gjør det.  Fordi de ikke tar ekstra servicen min som en selvfølge.  

Setter kruset i oppvaskmaskinen. Super Mom…  Teksten på dette kruset, og flere liknende krus jeg og Gamle Gubben Grå har fått av ungene er gode påminnelser i travle, gråe og  til tider slitsomme hverdager om at vi kanskje har gjort noe riktig..
Når jeg ser på de tre flotte, flinke og kjekke unge voksne barna mine har blitt vet jeg at vi må ha gjort mye riktig.  
Jeg er så stolt av og glad i dem.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg