Hvorfor i dag……?

I stua vår står “Tantesofaen” et familieklonedie jeg noe motvillig arvet etter grand-tantene mine for noen år siden. Egentlig et stilmøbel i grønn plysj som grand–tantene (3 ugifte søstre) fant det for godt å trekke om i oransj-rutete ullstoff en gang på 70 tallet.  Du kan tro jeg var fra meg av glede da dette klenodiet dukket opp forkledd som en bursdagsgave bak på et pick-up-plan en måneds tid etter at vi hadde flyttet inn i drømmehuset. “Tantesofaen” med all sin historie og sjarm har blitt en viktig del av interiøret og sjelen i drømmehuset.  

I sommer ønsket jeg meg mer lys inn i stua, og “tantesofaen” ble flyttet fra karnappvindu til en litt mer bortgjemt krok i stua. Der har den stått strategisk plassert mellom gangen og døra opp til loftetasjen hvor Yngste Sønn holder hus. Og Yngste Sønn har sett på den som et ypperlig sted for mellomlagring av alt fra reisebagger til arbeidsbukser  eller slik jeg ser det ROT!

I går var jeg ekstra sliten og ekstra gretten da jeg kom fra jobb. Jeg skjellte ut Gamle Gubben Grå nede i khellerdtua såpass at han vipsa meg 2.000 kroner i håp om å blidgjøre meg, skjønte vel at det ikke holdt med et skarve glass rødvin.  Oppe i stua vår det Yngste Sønn som fikk unngjelde for mitt dårlige humør. Jeg spurte litt mer enn busker om han kunne tenke seg å rydde “Tantesofaen” I DAG!!!! Han svarte ganske rolig “Hvorfor i dag?” Stakkaren hadde ikke hørt brodden i stemmen og siden han var opptatt med å spille spill på mobile så han ikke de lynende øynene. Jeg skal si deg han fikk svar!!!

Vel, han hadde i grunn lurt på om det var en grunn til at jeg løp rundt og vasket og ryddet som en rasende tornado. Om vi ventet gjester eller noe. Men sofaen ble ryddet….

5 kommentarer
    1. Sofaen så koselig og ærverdig ut den..og fin stemning med stjerner og lys 🙂 Hvorfor i dag..hehe.. sønner og mødre har nok ulikt syn på hva som er rot ja.. Kos deg i helga og kjøp deg noe fint for pengene du fikk vipsa over 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg