Julebord i garasjen hos a Bjørgunn

I går var det tid for årets julebord på jobben, og i år skulle det være i garasjen hos a Bjørgunn.  Vi er jo underbetalte røntgenfolk som må betale gildet sjøl, så det gjelder å holde kostnadene så lave som mulig.  Men med en så herlig gjeng som røntgengjengen kan det bli fest hvor som helst. 

Jeg led valgets kval foran klesskapet da jeg skulle velge antrekk.  Hva skulle jeg velge? Som alle andre kvinner vil jeg jo stråle på julebordet, ta pusten fra alle og overstråle de andre kvinnene. Til alle menn som tror at vi damene tar på oss push-up, hold-in, og den lårkorte paljettkjolen for å imponere dere,  fortsett gjerne å lev i den trua.  Men sannheten  er at vi damer staser oss opp for å vise de andre damene hvor flotte vi er.  
Vel som sagt, jeg hadde lyst til å stråle og ta pusten fra alle.  Litt av en oppgave når man er rundt 30 år eldre enn de yngste, og i tillegg er ei diger dundre på over hundre.  Samtidig skulle julebordet være i en garasje…  Til tross for at jeg var lovet både lys og varme, kunne det jo fort bli litt kjølig….  Sølvkjolen med åpen rygg og korte ermer ble hengt inn i skapet igjen, og jeg gikk for “Lady in red”. 

Gamle Gubben Grå kom hjem akkurat i tide til å kjøre meg, og jeg ankom garasjen til riktig tid. 
Og for en garasje!!!!  Og for et fest-lokale!!!!   
Garasjen til a Bjørgunn hadde overhode ingen likhetstrekk med illustrasjonsbildet øverst i innlegget.  Fra det øyeblikket jeg åpnet døra  og ble tatt i mot av en strålende festkomite hvor damene var kledd i glitrende juletre-kjoler, angret jeg på at sølvkjolen hang igjen hjemme i skapet.  Dette var et festlokale designet for glamour.  
Festlokalet i andre  etasje i garasjen var ei stor stue med romslig kjøkkenkrok.  Panoramavinduer med skyvedør ut til en liten altan på den ene langsiden, 4 store runde bord med gode stoler vakkert duket til fest.  Fargevalg på interiør og detaljer var så gjennomført at jeg bare måtte stå og ta det hele inn.  Det var så utrolig stilig.  (Tok selvsagt bilder, men det er kollegaer med på alle, så jeg legger de ikke ut på bloggen.)

Stemningen var satt fra første smak av velkomst-gløggen.  Dette kom til å bli et bra julebord!  Og for et julebord det ble!! Jeg har vært med på mange røntgen-julebord, sikkert over 20, men dette må da stå igjen som ett av de mest fantastiske røntgen-julebord gjennom tidene? 
 
Under middagen var det besøk av en “snasen kar” som virkelig eide lokalet.  Utrolig gøy når noen byr på seg selv på denne måten.  Her har Hønefoss-revyen gått glipp av et stort talent.  

De små grå fikk prøvd seg med pop-quiz, og det fikk også konkurranseinstinktet hos enkelte.  Laget mitt ble nummer fire. “Det er jo blant topp fem, og det bør vi være fornøyd med” oppsummerte en på laget da han fikk en anelse av at ikke alle var like fornøyde med plasseringen. (Det var totalt fire lag…..)

Vi hadde velfortjente kåringer av årets…. ..   med mer pålegg enn oppfordringer om spontane takketaler.  Stemningen var høy og latteren satt løst.
Pakkeleken tok litt tid før vi kom ordentlig i gang, men innspurten var det ikke noe å si på.  

Det var dansing og drekking til langt på natt.  Klokka var nesten halv tre før jeg, gamle kjerringa, motvillig fant tiden inne til å ringe Gamle Gubben Grå for å bli henta.  Fremdeles var det mange igjen da vi dro sånn rundt halv fire

Noen er kanskje litt slitne i dag, og føler behov for en litt rolig dag.  Noen er glade for at det er fri-søndag.  Noen angrer kanskje på noe de sa, eller ikke sa.  Noen angrer kanskje på noe de gjorde, eller ikke gjorde.   Det er slik det skal være dagen etter et vellykket julebord.  

Takk til Bjørgunn som  stilte garasjen til disposisjon.  Takk til en komite som hadde planlagt godt og gjennomførte med glans. Og sist men ikke minst, takk til en herlig gjeng kollegaer som alle hver på sitt vis gjorde at denne kvelden ble minneverdig.

 

5 kommentarer
    1. frodith: Garasjen tila Bjørgunn hadde få likhetstrekk med den på bildet, (Som står ved en bilforretning i Hønefoss – og mer illustrerer hva jeg så for meg…) Det varen helt ny garasjebygning med et flott lokale i andre etasje.

      Jeg var heller ikke så gira på julebord i utgangspunktet. Var sent ute med å skrive megpå, og skrev meg vel i grunn på mest fordi det ble ltt mas om det. MEN jeg angrer ikke. Det var en virkelig trivelig fest.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg