25 år………

Isabell Raad langt der oppe på bloggtoppen fylte 25 år her om dagen.  Hun feiret det med en tre dagers fyllefest i Las Vegas.  Sånn kan man feire når man tjener 249.000 kroner i måneden.

Jeg fylte 25 år i 1991.  En radiograf tjente under 200.000 kroner i året på den tiden, så det ble ikke noen tur til Vegas på meg.  Men hvordan feiret jeg dagen min?

Jeg var blitt mamma et halvt år tidligere, og var hjemme i svangerskapspermisjon. Bildet er tatt på25 års dagen min, det var ikke bikini og pool-party for min del.  25 års dagen min var på en mandag, og den ble feiret to dager til ende.  På selve dagen var Storesøster, hennes samboer og Niese på 2 år på besøk. Mamma var innom, muligens Lillesøster.  Det var nok en rolig feiring.  Kaker og kaffe. Kanskje litt iskrem.

Venninna mi kom innom ut på kvelden. Storesøster og familie dro hjem.  Datteren ble lagt, sikkert fornøyd etter en dag med mye aktivitet.
Venninna mi, Gamle Gubben Grå (som ikke var gammel, gubbe eller grå på den tiden) og jeg koste oss så med russisk kaviar og champagne.
Jeg tuller faktisk ikke!
Jeg, venninna mi og Gamle Gubben Grå som ikke var….) satt faktisk på en mandagskveld i august 1991 på terrassen til en sykehusleilighet i Hønefoss  og koste oss med russisk kaviar og champagne mens vi så sola gå ned.  Kaviaren og champagnen var kjøpt inn i Talin av Gamle Gubben Grå et par måneder tidligere.  Han var der på speiderleir.

Dagen etter, på tirsdag,  var det ny feiring.

Da var Svigermor og Svoger på besøk.  Antakelig kunne de ikke komme på dagen. Svigermor pleide å synge i kor på mandager.  Om Svigerfar var med, vet jeg ikke. Han er ikke med på bildene.
Det var ikke Las Vegas, bikini-bilder og tre dagers fyllefest på min 25 års dag.  Jeg var blitt voksen.
Men familieselskap to dager på rad, russisk kaviar og champagne, verdens beste venninne, min elskede mann og solnedgang fra en stor terrasse.  Høres ut som en sofistikert og voksen markering av 25 års dagen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg