Årets gullbarbie, skøyteis og suppekoking.

Jeg er på en 11 plass i dag.  Har kommet meg et stykke ned fra toppen, og er godt i le.  Passer meg egentligbra.   Nå gleder jeg meg bare til blogg.no får fikset statistikken så jeg ser hva jeg har tjent på min gjesteopptreden  litt lenger opp mot toppen.
I dag har det forresten vært et skifte blant de fem øverste.  Hele tre nye blogger har tatt steget opp. Ja, de har alle vært der før, men ikke i går.  Det gir håp om litt nytt å skrive om.  Jeg mener hvor spennende er det for leserne mine å lese om at Isabell Raad ikke har kommet med noe nytt?  Hadde Ida Wulff på andre plass nå klart å fornye seg eller bare starte på retretten så hadde jeg blitt fornøyd, men hun er det visst umulig å gjøre noe med.

Vel, vi starter på femteplassen. det er Stine Skoli. Jeg skal love dere at jeg var litt spent da jeg klikket meg inn på Stine Skoli .  Jeg mener, sist jeg var innom bloggen hennes viste hun frem bilder av soverommet. Det medførte at jeg endelig fikk reven i gear og fikk ryddet og stylet soverommet vårt før jeg endelig kunne si Nå kan dere få se soverommet vårt… Hvilket rom må jeg kaste meg over når jeg kommer hjem fra jobb i dag?  Det er flere som det kanskje vil ta hele kvelden og deler av natta før jeg stolt kan vise frem på blogg.

Når jeg så åpner innlegget og leser, må jeg bare gi meg over. For dama har selvsagt laget egen skøytebane i hagen. Intet mindre!
Det er klart det er bedre å holde øyne med barna som koser seg på skøyteisen fra en lun stue med kaffekoppen i hånda enn å stå i snøkanten på siden av skøyteisen på skolen eller i byen, eller å hutre på ei kald strand.  Jeg forsøkte meg på  Strikking på stranda her om dagen, og tro meg det er langt koseligere å strikke foran et sprakende peis-bål mens man holder øye med glade unger på isen.

Å forsøke å herme etter Stine og lage en skøytebane også i vår hage kunne fort bli et sånt prosjekt jeg fort kunne tenne på.  Men glem det! Det kommer ikke noe bilde senere i dag med Gamle Gubben Grå og meg med presenninger og hageslange. men hadde det vært for 15 til20 år siden når ungene var mer i målgruppen for en blank skøyteis i hagen…. Ja da hadde jeg nok fort hoppet på ideen.  Om det hadde blitt like flott som hos Stine Skoli tviler jeg på.

Doc og Dask, eller Doc da, har vært i Fredrikstad og spilt inn pod-cast.  Det holder til en fjerde plass.
Pod-casten Doc deltok i var i Pos-casten til Tenåringspappa og en anen fyr.  Den heter Farskapet.
Jeg blir litt imponert når jeg leser innlegget til Doc og Dask. for vet dere hva jeg ser på ett av bildene? Jo Tenåringspappa har bil med bildet av seg profilert på hele langsiden  Det hadde vært noe for Kjerringa også.  Tenk tapetsere Lille Bille med bilde av kjerringa. Eller når jeg tenker meg om så har vel kjerringa som skuffer fansen bare med å vise frem hvordan hun ser ut i virkeligheten lite på en bil å gjøre.  Ville sikkert bare skremme medtrafikanter og føre til en mengde trafikkulykker. m

Småbarnsforeldre på tredje plass sitt innlegg er et åpent brev til en gammel venninne av meg, Sophie Elise.
Til dere som mener jeg har vært slem mot kokken oppe i nord med mine satiriske skråblikk bør lese noen av innleggene jeg skrev om Sophie Elise. Jeg er så glad i rumpa mi…..  er et godt eksempel. Rumpe-update…….. er kanskje noe av det beste jeg har skrevet.

Men tilbake til Småbarnsforeldre og hennes åpne brev til Sophie Elise.  Anledningen er at Sophie Elise har mottatt “Årets Gullbarbie” Det er Press, ungdomsorganisasjonen til Redd Barna som deler ut denne “hedersprisen”, og den går til den som er best på å få ungdom til å føle seg verst.  Vinneren blir kåret etter en avstemning fra ungdommene selv.

Det er klart du skal få vise kropp Sophie, ingen kan stoppe deg fra å vise din idealkropp som du selv kaller den skriver Småbarnsforeldre. Hun dveler litt ved om en idealkropp virkelig finnes, og hvordan den i så fall ser ut. Og fortsetter med at selv om Sophie Elise selvsagt står fritt til å vise kroppen sin  mer eller mindre avkledd enten hun promoterer alt fra undertøy og selftan eller hun spiser middag, leser bok eller skal reklamere for en vase. Og Småbarnsforeldres  spørsmål blir selvsagtat selv om du kan bruke kropp som virkemidel, er det ikke sikkert at du må  gjøre det.

For det er klart at det enorme fokuset som blant annet Sophie Elise har på kropp i alle tenkelige sammenhenger har en virkning på ungdom som er usikre på seg selv og misfornøyd med egen kropp.  Sophie Elise og andre influensere har et ansvar.
Dethjelper ikke å se uskyldig inn i kameraet å si Jammen jeg er bare 26 år, en ungdom. Da jeg var 26 år var jeg mor, jobbet alene på helg og netter og ble da forhåpentligvis regnet som både voksen og ansvarsbevisst.

Annenplassen har jeg alt nevnt. Ida Wulff. Der er det lite nytt. Eller ikke noe nytt for å være nøyaktig.

På topp er selvsagt Kokkejævel.  Han koker suppe og irettesetter selveste Vår Herre!

Hva jeg tar med meg videre fra toppbloggerne i dag? Nei, det blir ikke skøytebane! Tror kanskje jeg må vie litt tid på min gamle venninne, unge Sophie Elise, og det blir ikke suppe til middag.

12 kommentarer
    1. Ja det med den statistikken over hva en tjener på klikkene hadde vært greit om de hadde fått orden på snart, kjempe fint skrevet dette innlegget herlig.

      Ønsker deg en kjempefin dag.

      Klem fra meg til deg.

    2. Mange av de bloggene du nevner leser jeg ikke i. Skøytebane har vi på skolen, men heldigvis er mine unger voksne så man slipper å stå ved snøfonna å hutre.
      Prisen til Harstad væringen er fullt fortjent, altfor mye kropp. Montro hvordan ho ser ut når ho e 50? Ha en fin dag, jeg skal ile til legen. Fikk akutt time. Ha en fin dag.

    3. Enig.
      Hva om jeg, som er en 26 år gammel daglig leder skulle ha sagt det samme når vi får klager: Hehehehe, nei, jeg er bare 26, du kan ikke kjefte på meg.

        1. Lage suppe, jo det stemmer. Innlegget om vår herre har jeg ikke lest, bare fått med meg via bilde og overskrift. Var bare den setningen som fikk meg til å le, fordi det var så treffende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg