Det ble en sånn dag…

Du vet, det er noen dager som ikke er helt ok.  Hvor det virker som om verden har rotta seg sammen for å gi deg et spark midt i trynet. Og ikke bare ett. Før du får stavra deg på beina kommet neste spark, og så neste, og neste og neste…. i en jevn strøm til du  finner ut at det er like godt å bare bli liggende. I dag var en slik dag.

På slike dager føler jeg det ofte best å ligge under  pelspleddet på sofaen og helst slummen til det kommer en ny dag som føles bedre. Ikke en gang det fikk jeg til i dag.  Jeg hadde glemt å sette telefonen på lydløs før jeg krøp under pelspleddet.

Vel. Det var bare å komme seg frem fra teppehaugen og fortsette dagen. Et knapt kvarter fikk jeg fred.

Jeg har forberedt kommunestyremøte I morgen. Er bare et par saker jeg har tenkt å si noe om.

Mens jeg satt og koste meg med kommunestyresakene ringte problemene, og jeg mitt dumme naut var dum nok til å ta telefonen. Noen gir meg aldri fred. Hvis det er noen som tror det er NAV jeg sikter til så nei, hadde det ennå vært så vell. Der får jeg jo aldri noen I tale.

Vel, det var etter den telefonen jeg krabbet under pelspleddet. Det er slitsomt å slåss mot inkompetanse, vrangskap og ren og skjær ondskap i en og samme person.  Ok, jeg kan gå med på at jeg har påpekt din manglende kompetanse og muligens tråkket på noen ømme tær opp gjennom historien. Men det er ikke min feil at du er dum, og i tillegg har jeg holdt meg unna de tærne i halvannet år snart

Som sagt, jeg fikk ikke fred under pleddet. Det var en stakkars telefonselger som var dum nok til å ringe.

Vel tilbake til pc og kommunestyrepapirer. Jeg skal love dere at jeg var særs kritisk til det jeg leste. Høydebasseng som blir tre ganger så dyre…, arealplan, samarbeidsavtale med Blå kors. Alt ble lest med negative øyne mens det sang korsfest, korsfest i hodet mitt.

Da jeg var ferdig med kommunestyresakene tok jeg for meg Nav. Like greit å få det gjort mens jeg var i gang. Vel der hadde det som forventet ikke skjedd stort. Eller det ser ut som om det kan ha dukket opp nok et problem.  Nok et hinder. Vel, nok en gang ble det sendt en melding som kommer til å bli besvart rett før 15.30 på fredag. Jeg kan rutinene deres nå. Det gir meg helgen på å tenke ut neste trekk.

Jeg fikk unna litt husarbeid før Gamle Gubben Grå kom fra jobb. Han hadde knapt kommet inn døra før jeg kommanderte han ut i kurvstolen på trammen. Her måtte frustrasjon luftes  og til den bruken er Gubben rett person.

Vi hadde ikke før satt oss ute på trammen før en motorsykkel med hull i eksosanlegget og samtlige gressklippere på hele boligfeltet ble startet opp. Vel siden Gamle Gubben Grå sin oppgave egentlig bare er å late som han lytter fikk det ikke hjelpe om han ikke hørte all frustrasjonen jeg lurte av meg.

Håper på en bedre dag i morgen. Nå har jeg funnet pelspleddet og sofaen, telefonen er på lydløs og nåde den som snakker til meg den neste timen!

4 kommentarer
    1. Ny dag i morgen…den blir bra!
      Kos deg med pledd og sofa og la humla suse…Det kan hjelpe litt, men gode tanker sendes på din vei.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg