Det glamorøse livet på toppen…

Jeg er fremdeles på plass nummer 19, og så lenge jeg er blant de 20 øverste på bloggtopplista er jo jeg fornøyd.  Og når jeg leser innleggene til de fem på topp lurer jeg på om bloggtoppen virkelig er så mye å hige etter.  Toppbloggerlivet virker liksom ikke så glamorøst som det gjorde tidligere..
Jeg blir og nok en gang overbevist om at det ikke alltid er de beste bloggene som havner på topp.

På første plass ligger som vanlig Kokkejævel. Han hadde tre innlegg i går.  Ett innlegg hvor han forteller hvor snill han er som låner en av sønnene summen til en depositumkonto slik at sønnen får leid sin første bolig. Det hender jeg stikker til ungene litt penger jeg og. Men jeg skryter ikke av det på blogg.  Ungene mine skal være sikker på at de kan komme til meg og spørre om hjelp uten at det blir bretta ut for flere tusen lesere.

Innlegg nummer to er et rent reklameinnlegg for nettbutikken.  Der kan du få kjøpt den perfekte morsdagsgave, enten du tenker å kjøpe morsdagsgave til mor, bonusmor, kjærest eller svigermor.  I følge Kokkejævel er det en hver kvinne måtte ønske seg et forkle….. Vel, kvinner kom dere tilbake til kjøkkenbenken…..  Og NEI, jeg skal ikke kjøpe et forkle med teksten “Svigermord” til Svigermor.  Det hadde ikke blitt tatt godt i mot.

I det siste innlegget forteller han at livet er topp! Terningkast 6!  Så da regner jeg med at i løpet av dagen kommer det et blogginnlegg fra den kanten hvor han ligger i fosterstilling på gulvet og med en overskrift som får blodfansen til å klikke inn som gale. Begynner å se et bilde.

Er ikke helt sikker på om et bilde med snødekt granskog er det mest passende bilde når jeg nå skal skrive om Isabell Raad.  Jeg ser liksom ikke for meg henne ute i svarteste granskogen. Men, men.
Og når jeg finleser innlegget til Isabell blir jeg litt glad.  For her er det elementer av godt gammeldags toppbloggerliv!
Her er bilder av frokost, gulost med eggerøre? hvis jeg tolker bildet rett, her er timer for å fikse bryn, taxikjøring for å stikke innom leiligheten sin og motta pakker, vlogging og alt det som hører toppbloggerlivet til. Ja bortsett fra reising og høy partyfaktor.  Det må nok dessverre vente til etter pandemien, eller i det minste til februar.

Ida Wulff er fortsatt inne på det nymalte barnerommet. Mine kommentarer om det kan du lese i innlegget Kjerringas tanker om tomme tanker, arvtakere, munnbindånde og litt oppussing

Stine Skoli sitter inne og nyter alle merkelappene på Vaskerommet  sitt.  Lite nytt der i gården

Sofie Nilsen på femte plass har et innlegg hvor hun svarer på ukens spørsmål.

Hva tar jeg med meg fra bloggtoppen denne dagen?
Jeg kommer ikke til å skryte av hvor snill jeg er., har ingen time for å fikse brynene mine, har ikke malt noe barnerom og har absolutt ingen planer om å dele bilder fra vaskerommet vårt.
Men det kommer etter hvert et innlegg hvor jeg svarer på Sofie Nilsen sine spørsmål, så følg med!

17 kommentarer
    1. Jeg har aldri hatt spørsmålsrunde. Kanskje det var noe å prøve, om ikke annet så for å se hva folk er nysgjerrige på 😂Lag deg en fin dag 😊

    2. Han har nevnt pengene i 3 innlegg foreløpig. Viktig å få frem hvor snill og gavmild man er. Får se hvor mange flere det blir…
      Skulle bare mangle at man hjelper ungene sine når de trenger det (og man har mulighet til å gjøre det), gjennom lån eller gave, eller bare ved å være tilstedet for å støtte de gjennom vanskelige tider.

    3. Klart man hjelper ungene om det trengs, men publisere det er ikke noe jeg ville ha delt med andre. Men det er jo ikke alltid man kan hjelpe ungene økonomisk, ikke alle tjener godt. Men det å komme seg inn på boligmarkedet her i byen er vanskelig for mange. Det er svindyrt. Vi har sett etter leilighet, men i 5-6 mill klassen er vel drøyt for en liten leilighet.

    4. Min tanke er at dette MÅ være en deal mellom far og sønn. Godkjent publisering på blogg = penger. Noe annet vil i min verden være totalt utenkelig.

    5. Nydelig lesing. Min bestemor sa at sjølskryt stinker…. Tenkte på det da jeg leste det du skriver om kokken i Alta. Enig, det er ikke alt man behøver dele, og ihvertfall ikke på en blogg. Men alt for klikk på bloggen. Ønsker deg en super dag 😊

    6. Håpe han tenker langt fram, og at han he muligheit og planar om å gjere det samme for alle barna.
      Ikkje noko svir meir enn urettferdig behandling av søsken.

    7. Kunne ikke falt meg inn å skrive på facebook – der jeg tross alt bare har ca 100 «venner» – noe om hva jeg har gitt (av penger) eller lånt «barna» – å skrive det på en blogg synlig for hele landet – og garantert lest av 30.000 stk – er litt vanvittig i mitt hode…

      1. Dette er en viktig tanke. Hvis man ikke hadde hatt blogg, ville man delt sånn info med sine venner på facebook? Det ville jo vært svært unormalt å dele det med alle sine venner og bekjente! «I dag lånte jeg 12000 kr til sønnen min for at han skulle få sin første leilighet.»
        Dette setter ting i perspektiv. Man ville jo ALDRI ha delt det med sine facebookvenner, så hvorfor skal man dele det med 30000 ukjente mennesker?

        1. Det er jo mye vi deler på blogg som vi ikke ville delt på fb.
          Men føles det ok for sønnen at dette blir delt? Og hvis sønnen ikke betaler tilbake de månedlige avdragene Hva da? Blir det og delt på blogg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg